مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای تحصیلی هلند 2021

ویزای تحصیلی هلند 2021

هلند کشورغیرانگلیسی زبانی استثنائی است، که تقریباً 95 درصد مردم آن به انگلیسی صحبت می کنند. این مورد، زندگی، تحصیل و کار کردن در آن را برای دانشجویان بین الملل بسیار راحت و لذت بخش میکند. مردم هلند همچنین دارای ذهنی باز و پذیرا هستند که به هر شخص اجازه ی ابراز عقیده میدهند. این ویژگی شخصیتی در طول تحصیلات شما بسیار مورد تشویق قرار خواهد گرفت. تحصیل در هلند، در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان دیگر مانند انگلیس و آمریکا چندان گران نیست. دولت هلند هزینه های تحصیلی جهت تحصیلات تکمیلی ارائه میدهد و هزینه های ثبت نام نسبتاً پایین هستند. با استاندارد شناخته شده ی تحصیل در این کشور و هزینه های نسبتاً کم زندگی، تحصیل در هلند ارزش واقعی پول را به شما نشان می دهد. هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشو را دارند. دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر. شما می توانید در حین تحصیل در هلند تا 16 ساعت در هفته کار کنید و با ویزای orientation تا یکسال بعد از پایان تحصیل در هلند مانده و مشغول به کار شوید. دانشگاه های هلند در گروه بهترین دانشگاه های دنیا هستند و شما می توانید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید و ویزای هلند تضمینی است.

از دلایل تحصیل در هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیطی بین المللی و چندفرهنگی
  • هزینه های پایینِ تحصیل
  • شیوه های نوآورانه ی تدریس
  • خرج زندگی معقول
  • دوره های متعدد به زبان انگلیسی
  • فرصت های ناب سفر
  • مدرک معتبر بین المللی
  • راحتی پذیرش در دانشگاه ها
  • وجود موسسات جهت ارائه پیش نیاز دروس
  • امنیت زندگی

شرایط ویزای تحصیلی هلند

در حال حاضر اخذ ویزای تحصیلی کشور هلند یکی از شرایط بسیار مناسب برای دانشجویان ایرانی را داراست. هلند کشوری پیشرفته در بخش آموزش و پرورش می باشد و دانشگاه های آن در رده بندی 200 دانشگاه اول دنیا قرار دارند. این کشور در بخش صدور ویزا و اجازه اقامت دانشجویان بسیار عالی عمل می کند و سرمایه زیادی را نیز از این طریق برای کشور خود فراهم می آورد. شرایط ویزای تحصیلی هلند بسیار مناسب است. در واقع در سال 2020 هلند جزء کشورهایی بود که برای ایرانیان ویزای تحصیلی و همچنین در غالبِ موارد ویزای همراه صادر می کند.

هزینه تحصیل در هلند

هلند نظام تحصیلی رایگان ندارد اما هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نسبت به برخی دیگر از کشورها از جمله دانمارک، پایین است. هزینه زندگی دانشجوئی در کشور هلند ماهیانه حدود 1000€ (یورو) می باشد که بیشترین بخش از این هزینه ها یعنی در حدود 31% مربوط به هزینه های اجاره خانه می باشد. دانشجویان گرامی بایستی مدنظر داشته باشند که متوسط هزینه اجاره آپارتمان در کشور هلند حدود 350€ الی 800€ (یورو) می باشد.

ویزای تحصیلی هلند بدون مدرک زبان

یکی از بیشترین درخواست از سوی اتباع ایرانی را تحصیل زبان در این کشور داراست. این در حالی است که شانس دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی هلند صرفا برای دوره زبان مقدور نیست، اما می توان با ارائه آیلتس سطح پایین تر برای اخذ ویزا شانس خود را بالا برد.

مجوز اقامت تحصیلی هلند

افرادی که تمایل به تحصیل و اخذ ویزای تحصیلی هلند دارند ابتدا نیاز به دریافت مجوز اقامت تحصیلی دارند. برای اخذ ویزای تحصیلی هلند می بایست نشان داد فرد از پس هزینه تحصیل و زندگی در هلند برمی آید. این میزان درآمد یا تمکن مالی بستگی به این دارد که تحصیل فرد چه مقدار به طول انجامد. اگر در دانشگاه مورد نظر دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی یا هلندی تدریس می شود و فرد نتوانسته مدرک زبان خود را تکمیل کند می تواند یک دوره حداکثر 12 ماهه آماده سازی برای شروع به تحصیل قبل از ورود به دانشگاه را طی کند. حتی با داشتن مدرک کارشناسی و تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع ارشد نیز این امکان وجود دارد که یک دوره حداکثر 12 ماهه زبان را پشت سر بگذارد.

اعتبار کارت اقامت هلند

اعتبار کارت اقامت تحصیلی هلند با طول دوره تحصیل شما برابر است. به عنوان مثال در صورتی که شما دوره 4 ساله لیسانس پذیرش گرفته باشید کارت اقامت شما نیز 4 ساله صادر خواهد شد و در صورتی که طول تحصیل شما در این کشور نیاز بیشتر شود و یا شما بخواهید در مقاطع بالاتر در همان دانشگاه یا موسسه آموزشی و یا موسسه دیگری ادامه تحصیل دهید به راحتی از طریق درخواستی که همان موسسه آموزشی به اداره مهاجرت ارسال میکند می توانید کارت اقامت خود را تمدید کنید.




دانشگاه های برتر هلند 2021

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

دریافت MVV در هلند در سال 2020

در سال 2020 از اداره هلند که موسسه ی آموزشی فرم درخواست صدور ویزا را برایشان ارسال کرده mvv دریافت می کند. برای دریافت آن حداکثر 3 ماه فرصت وجود دارد و گذرنامه باید حداقل 6 ماه از زمان دریافت mvv اعتبار داشته باشد. پس از آن از فرد می خواهند که اطلاعات بیومتریک خود را ارائه دهد که شامل ویژگی های فردی مانند عکس و اثر انگشت می باشد.

این مجوز 90 روز معتبر است و اعتبار آن داخل استیکر mvv وجود دارد که به دو صورت است:

  • تاریخ در مجوز mvv موثر و معتبر است.
  • یا تاریخ پایان در آن آمده و دیگر mvv معتبر نیست.

با mvv می توان به کشورهای حوزه شنگن نیز سفر کرد. همانطور که مشاهده می شود اخذ اقامت تحصیلی در هلند پیچیدگی های زیادی دارد. لازم به ذکر است پس از ورود به هلند، باید در پایگاه اطلاعات شهرداری (BPR) اطلاعات مربوط به محل سکونت ثبت شود.

مجوز اقامت IND هلند

مجوز اقامت ظرف 2 هفته پس از تصمیم مثبت IND آماده می شود. IND نامه ای برای موسسه آموزشی ارسال می کند که در آن مشخص شده است فرد چه زمانی می تواند برای دریافت مجوز اقامت اقدام کند. برای این کار فرد باید یک قرار ملاقات آنلاین با IND برقرار کند. در این قرار بررسی کند آیا اطلاعات در مورد مجوز اقامت وی که بر روی میز IND قرار گرفته صحیح است یا خیر. اگر چیزی نادرست بود این ففرصت را دارد که به کارکنان IND اطلاع دهد.

آزمایش های پزشکی ویزای تحصیلی هلند

آزمون آزمایش سل را باید 3 ماه بعد از دریافت مجوز اقامت انجام داد. در برخی موارد نیازی به انجام این آزمون نیست. طبق لیستی که تهیه شده است فهرست کشورهایی که نیازی به انجام این آزمون ندارد آورده شده که ایران نیز جزء این لیست می باشد. این بدین معناست که اتباع ایرانی برای ورود به هلند نیازی به انجام آزمایش بیماری سل نخواهند داشت.

اگر کسی صرفا برای تحصیل به هلند نقل مکان کرده و کمتر از 30 سال سن داشته باشد نمی تواند از بیمه درمانی و بهداشتی هلند استفاده کند و باید از بیمه درمانی کشور خود استفاده نماید. ولی در صورتی که در کنار تحصیل داوطلب کار پاره وقت شود و بخواهد بعد از ساعات تحصیل به کار مشغول شود نیاز به یک بیمه درمانی اولیه با بیمه گر هلندی دارد.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی هلند

برای اخذ ویزای تحصیلی هلند یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز نامه پذیرش دانشگاه است. برای اخذ پذیرش دانشگاه نیز در سال 2020 یک سری مدارک لازم است به دانشگاه ارسال گردد که با توجه به رشته و مقطع تحصیلی فرد فرق می کند اما کلیات آن به شرح ذیل است:

  • رزومه فرد شامل دستاوردهای تحصیلی و حتی غیرتحصیلی مثل کسب مدال های ورزشی و غیره
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به اخذ آن ها اشاره شده است از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی
  • توضیه نامه اساتید مقطع قبلی
  • انگیزه نامه که باید توسط دانشجو و در نهایت صداقت نگارش شود.
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee

کار پس از تحصیل در هلند

کسانی که علاقه مند باشند پس از اتمام تحصیلات خود نیز همچنان اقامت هلند را داشته باشند باید یا با یک شهروند هلندی ازدواج کنند یا شغلی در این کشور پیدا کنند. به این منظور متقاضی باید با یک شخصیت حقیقی یا حقوقی در هلند قرارداد کاری امضا کند و آن کارفرما باید اثبات نماید فرصت شغلی مربوطه توسط هلندی ها یا سایر کشورهای حوزه اقتصادی اروپا (EEA) یا اتحادیه اروپا (EU) قابل انجام نیست. همچنین اگر متقاضی کار در هلند بالای 23 سال سن داشته باشد باید قرارداد کاری وی دارای حداقل حقوق باشد. 

اخذ ویزای تحصیلی هلند

ویزای تحصیلی کشور هلند منجر به اخذ کارت اقامت موقت و سپس دائم در این کشور خواهد شد. بلافاصله پس از پذیرش و پذیرش در دانشگاه انتخابی خود، می توان درخواستی برای اخذ ویزای اقامت طولانی هلندی (MVV) داد. پس از اعمال، بررسی شرایط و اعلام نتایج تا 90 روز زمان نیاز دارد. البته اگر چه دانشگاه های هلند بدون داشتن مدرک زبان نیز در غالب موارد پذیرش می دهند اما شانس ویزا شدن بدون مدرک زبان بسیار پایین است.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: