مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل کارشناسی در هلند

تحصیل کارشناسی در هلند

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش قصدِ اخذِ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند. به‌عنوان یک مهاجر جدید در جامعه‌ی هلند، شما ممکن است متوجه شرایط خاص زندگی در این کشور نباشید. در هلند، همه از پس هزینه‌های سفر خود که از هفته‌ها قبل برنامه‌ریزی شده و همیشه به‌موقع شروع می‌شود، برمی‌آیند. زندگی در هلند تا کوچک‌ترین جزئیات آن، با برنامه پیش می‌رود، چون این کشور کوچک، دارای فشردگی جمعیتی بالایی است- هلند بالای هندوستان قرار می‌گیرد و چون ریشه‌های تمدنی این کشور بر احترام، صداقت، پذیرش، تلاش، کارایی، اعتبار و خویشتن‌داری تاکید دارد، راه‌حل‌ها باید برای همه کارآمد باشد.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید. پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله درخواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است. یکی از بهترین شهرهای هلند برای تحصیل شهر آمستردام است، مهاجرت تحصیلی به کشور هلند فرصتی مناسب برای کشف کشور و فرهنگ جدید است. بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این کشور نه تنها تجارب جدید کسب می کنند بلکه دیدگاهی تازه در مورد زندگی کسب می کنند. هنگامی که فرد دانشگاه های هلند را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد باید تصمیمات لازم را جهت انتخاب شهر و دانشگاه و محل زندگی بگیرد.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در هلند

مدت زمان تحصیل کارشناسی در هلند برای رشته های علوم کاربردی نظیر فنی مهندسی و کشاورزی حدود 4 سال و برای رشته های پژوهشی نظیر اقتصاد و حقوق حدود 3 سال می باشد. در کنار مدت زمان تحصیل، هزینه های تحصیل و زندگی نیز یکی از فاکتورهای مورد توجه برای فرد متقاضی برای تحصیل در هلند می باشد. هزینه های زندگی در کشور هلند بسته خوراک، اجاره مسکن، حمل و نقل و… حدود 10.500€ (یورو) در سال برآورد می گردد. از سوی دیگر، تحصیل برای دانشجویان خارجی رایگان نبوده و براساس کشور مبدا متفاوت است. به طور کلی هزینه های تحصیل برای دانشجویان خارجی کشورهای غیر اتحادیه اروپا بسته به نوع رشته تحصیلی و دانشگاه بین 6000 تا 12.000€ (یورو) در سال می باشد. البته برای کاهش هزینه ها می توان به مدت 16 ساعت در هفته در طول سال تحصیلی به صورت پاره وقت کار کرد. هر چند در تعطیلات تابستان اجازه کار به صورت تمام وقت وجود دارد.

مدارک مورد نیاز رشته‌ های پرمخاطب برای تحصیل در هلند

مردم از سراسر جهان، هلند را برای آموزش و تحصیل انتخاب می کنند زیرا هلند با توجه به داشتن قدیمی ترین و بهترین دانشگاه ها و دسترسی قابل توجه به فرصت های شغلی داخلی و بین المللی، مقصدی عالی برای تحصیل محسوب می شود. رشته های پژوهشی نظیر افتصاد و سیاست و رشته های کاربردی و فنی نظیر رشته های فنی مهندسی و بهداشتی از جمله رشته هایی هستند که در هلند به نحو خوبی آموزش داده می شوند. لذا انتخاب رشته تحصیلی بر مبنای نیاز بازار کشور مقصد که برای زندگی لحاظ شده است، انتخاب می شود. سپس همان طور که در قسمت های بعد توضیح داده شده است می توان در خصوص اخذ ویزا و پذیرش تحصیلی به منظور تحصیل کارشناسی در هلند اقدام کرد.

نحوه اخذ بورسیه تحصیل در هلند

همه ساله دانشگاه های هلند و دولت هلند بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی مستعد با هدف تحصیل کارشناسی در هلند فراهم می کنند. این بورسیه های تحصیلی برای دوره های کارشناسی نیز تخصیص داده می شود که می توانند شهریه این دانشجویان را به طور کامل یا به صورت بخشی از کمک هزینه های تحصیل پرداخت نمایند. به عنوان مثال دانشگاه های آمستردام و توئنته شهریه دانشجویان بورسیه را به طور کامل پرداخت می کنند. بنابراین می توان با مراجعه به سایت هایی که در این زمینه فعال می باشند یا بررسی سایت های دانشگاه های مختلف هلند از شرایط دریافت بورسیه اطلاع پیدا کرده و نسبت به تهیه مدارک مورد نیاز ذکر شده در سایت، اقدام نمود.




نحوه اخذ پذیرش جهت تحصیل کارشناسی در هلند

بعد از انتخاب رشته و دانشگاه، برای اخذ پذیرش تحصیلی ضروری است ابتدا با دفتر بین المللی دانشگاه مورد نظر تماس گرفته شود تا مشخص شود که آیا مدرک تحصیلی اخذ شده در کشور متقاضی، در هلند قابل قبول و معتبر می باشد یا خیر. پس از تایید مدرک تحصیلی باید مدرک یا گواهی ارائه دهید که به زبان انگلیسی تسلط دارید. این مدارک شامل آیلتس (حداقل نمره 6) و تافل می باشد. اخذ ویزای اقامت برای ادامه تحصیل در هلند از مدارک دیگر می باشد. برخی از دانشگاه های هلند ممکن است برای پذیرش، از متقاضی آزمون هایی بگیرند تا صلاحیت وی برای ورود به دانشگاه تایید شود. بعضی اوقات متقاضی واجد شرایط انتخاب برای تحصیل در دانشگاه نمی باشد و نیازمند گذراندن دوره هایی برای آماده شدن برای ورود به دانشگاه می باشد که باید یک سال را به عنوان دوره مقدماتی بگذراند.

دانشگاه های برتر هلند برای تحصیل کارشناسی

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: