مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
برترین دانشگاه های هلند 2021

برترین دانشگاه های هلند 2021

تحصیل در هلند در بین دانشجویان خارجی، هر روزه محبوبیت بیشتر و بیشتری پیدا می‌کند. بخشی از این امر بدلیل دانشگاه‌های پیشروی این کشور در جهان است که به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در Times Higher Education’s World University 2021،13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. بهترین کالج‌ها و موسسات آموزشی هلند در 12 شهر این کشور گسترده شده‌اند. آمستردام دارای دو دانشگاه برتر در این فهرست است. همانطور که دانشجویان خارجی بیشتر و بیشتری تحصیل در یکی از دانشگاه‌های برتر هلند را انتخاب می‌کنند، تعداد دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز افزایش یافته است. همه‌ی دانشگاه‌های هلند در این رتبه‌بندی، بیش از 40 دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند و برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه‌های آمستردام و لیدن، بیش از 100 دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

5 دانشگاه برتر هلند

تحصیل در هلند و دانشگاه Wageningen University & Research

Wageningen University & Research، با تمرکز ویژه بر علوم کشاورزی و محیط زیست، یکی از بهترین موسسات جهان برای رشته‌های مرتبط با علوم زندگی و علوم اجتماعی است. در این دانشگاه، نزدیک به 14000 دانشجو در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره‌های شغلی هستند. بیشتر دوره‌های کارشناسی، به‌صورت ترکیبی از دو زبان هلندی و انگلیسی تدریس می‌شوند، اما حدود 40 دوره در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، فقط به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. به همین دلیل، این دانشگاه تعداد قابل‌توجهی از دانشجویان خارجی را به خود جذب کرده است- حدود 27 درصد از کل دانشجویان این دانشگاه، از خارج از هلند می‌آیند. در کل، این دانشگاه 20 دوره‌ی مختلف کارشناسی، از جمله دوره‌های تجارت، توسعه‌ی بین‌الملل و علوم بهداشتی را برگزار می‌کند. 37 دوره در سطح کارشناسی ارشد وجود دارد که همه‌ی آن‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. تمام دوره‌ها دو سال طول می‌کشد. شهر واگنینگن در مرکز هلند واقع شده است، اما فاصله‌ی زیادی با آمستردام یا مرز آلمان ندارد. شعار این دانشگاه، متناسب با تمرکز بر مشکلات اجتماعی و تجاری، این است: 'کشف پتانسیل طبیعت برای بهبود کیفیت زندگی'. 

تحصیل در هلند و دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

دانشگاه آمستردام در سال 1632 تاسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی این کشور است. این دانشگاه حدود 24000 دانشجو دارد که بیشترین ثبت‌نام دانشجویان را در هلند به خود اختصاص داده است. علاوه بر اینکه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان، جزو 50 دانشگاه نخست قرار دارد، این دانشگاه رتبه‌‌ی ویژه‌ای در رشته‌های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی دارد. دانشگاه آمستردام حدود 150 دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌کند که بیش از 3000 دانشجوی خارجی را از بیش از 100 کشور جهان به خود جذب کرده است. ساختمان اصلی دانشگاه در مرکز آمستردام واقع شده و ساختمان‌های دیگر نیز در سطح شهر پراکنده شده‌اند و امکان ادغام مناسب بین دانشجویان و افراد محلی را فراهم می‌کنند. دانشگاه آمستردام یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپاست که بر پایه‌ی انتشارات علمی و بودجه‌های تحقیقاتی شکل گرفته است. کتابخانه‌ی مرکزی این دانشگاه، شامل بیش از 4 میلیون کتاب و هزاران نسخه‌ی خطی، نامه، نقشه و آثار کمیاب است. این دانشگاه همچنین دارای پنج موزه نیز می‌باشد.


تحصیل در هلند و دانشگاه لیدن (Leiden University)

دانشگاه لیدن، قدیمی‌ترین دانشگاه هلند است که در سال 1575 تاسیس شده و با اعضای خانواده‌ی سلطنتی هلند که اغلب به‌عنوان دانشجو در آن تحصیل می‌کنند، ارتباطات خود را حفظ کرده است. بسیاری از سیاستمداران این کشور علاوه بر تعدادی از چهره‌های برجسته‌ی فکری و فرهنگی در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. فیلسوفانی مانند اسپینوزا و دکارت در دوران طلایی هلند در لیدن حضور داشته‌اند. از آن زمان تاکنون، 16 دریافت‌کننده‌ی جایزه‌ی نوبل در این دانشگاه حضور داشته‌اند، از جمله آلبرت انیشتین و انریکو فرمی. بیش از 200 دوره‌‌ی دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. جمعیت 28000 نفری این دانشگاه، از دانشجویانی از 100 کشور تشکیل شده است. علیرغم قدمت بالای آن، دانشگاه لیدن به نوآوری مشهور است و از یک سبک تدریس غیرمعمول استفاده می‌کند که بر یادگیری فردی و کارهای گروهی متمرکز است.

تحصیل در هلند و دانشگاه اراسموس روتردام (Erasmus University Rotterdam)

دانشگاه اراسموس روتردام، یک دانشگاه دولتی واقع در روتردام است. این دانشگاه به‌نام انسان‌شناس و متکلم قرن پانزدهم دزیدریوس اراسموس روتروداموس نام‌گذاری شده است. این دانشگاه در سال 1913 به‌عنوان مدرسه‌ی بازرگانی هلند تاسیس شد و نام خود را چند بار تغییر داد تا سرانجام در سال 1973، به دانشگاه اراسموس روتردام تبدیل شد. این دانشگاه، هفت دانشکده دارد که در چهار زمینه‌ی زیر فعالیت می‌کند: بهداشت، ثروت، حکمرانی و فرهنگ. کارمندان دانشگاه، از تعدادی از دانشمندان و سیاستمداران برجسته مانند یان تینبرگن برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و یان پیتر بالکننده نخست وزیر سابق تشکیل شده است.

تحصیل در هلند و دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

دانشگاه اوترخت در سال 1636 تاسیس شد و یکی از برجسته‌ترین دانشگاه‌های تحقیقاتی هلند است. دانشگاه اوترخت بیش از 90 دوره‌ی تحصیلات کارشناسی و 12 دوره‌‌ی کارشناسی ارشد را برگزار می‌کند. همه‌ی دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و طیف گسترده‌ای از رشته‌های دانشگاهی را شامل می‌شود، از جمله علوم طبیعی، حقوق، حکمرانی، علوم زندگی، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم زمین. دانشجویان و کارمندانی از حدود 118 ملیّت مختلف، در دانشگاه اوترخت تحصیل و کار می‌کنند. انجمن‌ها و باشگاه‌های مختلف دانشجویی بسیاری در این دانشگاه وجود دارد که در رشته‌ی هنرهای نمایشی، ورزش، هنر و بسیاری از شاخه‌های دیگر فعالیت می‌کنند.

اسامی دانشگاه های برتر هلند 2021

دانشگاه های برتر هلند 2021
رتبه ی جهانی رتبه در هلند دانشگاه شهر
62
1

Wageningen University & Research

Wageningen
66 2 دانشگاه آمستردام آمستردام
70
3 دانشگاه لیدن لیدن
72 4

دانشگاه اراسموس روتردام

روتردام
75
5 دانشگاه اوترخت
اوترخت
78 6

دانشگاه تکنولوژی دلفت

دلفت
70
7

دانشگاه خرونگین

Enschede 
116 8

Vrije Universiteit Amsterdam

آمستردام
121
9

دانشگاه ماستریخت

ماستریخت
136 10

دانشگاه رادبوود

Enschede
187
11

دانشگاه آیندهوفن

آیندهوفن
201-250 12

دانشگاه تیبورگ

 تیبورگ


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: