مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مفهوم خانواده و زن در هلند

مفهوم خانواده و زن در هلند

در این مقاله درباره ی عاشق شدن، فرزند داشتن، و ارزش زن در هلند صحبت می کنیم.

 آیا عاشق شدن در هلند، آسان است؟

هلندی‌ها زندگی‌های عاشقانه‌ای دارند. همچون هر کار دیگری، مستقیم و با بیان اینکه از جنس مخالف خود، چه چیزی می‌خواهند، عمل می‌کنند. زن‌ها به کسی که برای‌شان جذاب باشد، نزدیک می‌شوند، چه در سایت دوست‌یابی و چه در بار. هیچ‌کدام از دو جنس، در گرفتن ژست‌های عاشقانه و رومانتیک، برتر از دیگری نیست.

اینکه هلندی‌ها در مقابل قرار ملاقات با خارجی‌ها، باز عمل می‌کنند، کاملاً مشخص است: ملکه ماکسیما آرژانتینی است و تمام ملکه‌های قبلی نیز آلمانی بوده‌اند. تخمین زده شده که 11000 هلندی هر ساله، با خارجی‌ها ازدواج می‌کنند. 17900 نفر دیگر نیز شریک‌های ثبت‌شده هستند که عملاً معادل ازدواج در هلند است: از سال 2014، به شریک مرد در یک شراکت، به شکل خودکار، اصل و نسب پدری داده می‌شود. خیلی از جوانان هلندی، الان ترجیح می‌دهند با هم زندگی کنند تا اینکه اصلاً ازدواج کنند.

زن بودن در هلند چگونه است؟

تا بعد از جنگ جهانی دوم، جامعه‌ی هلند دارای تبعیض‌های جنسیتی بود. تا سال 1956، هیچ زن ازدواج‌کرده‌ای در شغل‌های وابسته به دستگاه‌های اداری در هلند کار نمی‌کرد و زنان به‌محض اینکه ازدواج می‌کردند، به‌شکل خودکار، شغل خود را از دست می‌دادند.

به‌دنبال موجی از اعتراض‌ها بر علیه این تقسیم‌بندی سنتی نقش‌ها در دهه‌ی شصت، دولت هلند تصمیم گرفت تا از انتخاب آزاد یک فرد حمایت کند و اعلام داشت مردان و زنان برای تصمیم‌گیری درباره‌ی زندگی‌های‌شان، آزاد هستند. تا سال 1994، تساوی جنسیتی در قانون محترم شمرده شد و تبعیض بر اساس جنسیت، نژاد یا گرایش‌های جنسیتی، برای کارفرمایان غیرقانونی اعلام شد.

در عمل، چندین تفاوت بین مردان و زنان همچنان باقی مانده است. زنان فقط دارای 5% شغل‌های ارشد اجرایی در شرکت‌های مهم هستند. پدران 5 روز در هفته کار می‌کنند، اما مادرها به‌طور متوسط، فقط سه روز در هفته کار می‌کنند. اداره‌ی برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی اظهار می‌دارد که فقط 7% زنان دارای کار پاره‌وقت، ترجیح می‌دهند هفته‌ای 35 ساعت کار کنند، البته اگر بتوانند. و اگرچه مردان سهم بیشتری از مشاغل خانگی دارند، زنان همچنان 9 ساعت بیشتر شغل‌های خانگی را در مقایسه با مردان انجام می‌دهند. بر حسب حقوق، همچنان یک شکاف کوچک بین مردان و زنان وجود دارد؛ زنان به‌طور متوسط، 8% کمتر از مردان حقوق می‌گیرند.

در بحث بهداشت و سلامت زنان، چک‌آپ‌ها برای زنان، به شکل عادی و روتین، همگام با سیاست‌های استاندارد در هلند، انجام نمی‌شود. بیمه‌ی سلامت خصوصی برای همه ضروری است و هر شخصی که می‌خواهد پیش متخصص برود- از جمله متخصص زنان- باید ابتدا با پزشک عمومی قانونی‌اش، مشورت کند. با این حال، آزمایش‌های پاپ اسمیر هر 5 سال یکبار انجام می‌شود و زنان بالای 35 سال، هر دو سال یک‌بار، توسط پزشک عمومی‌شان یا یک متخصص، ماموگرافی می‌شوند.

هلند یکی از امن‌ترین کشورهای جهان بر حسب زایمان است، علیرغم یک سیستم پیش از زایمان و زایمان غیرمعمولی‌تر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی. اگرچه مراقبت‌های بیش از زایمان، ممکن است به شکل عجیبی، فاقد برخی استانداردها باشد و سیستم پزشکی در هلند، زایمان را یک فرایند طبیعی و نه بیماری می‌بیند، چند مادر جدید از سطح مراقبت‌های بعد از زایمان شکایت داشته‌اند که حتی می‌تواند شامل کمک شخصی در خانه باشد. بیمه‌ی سلامت عمومی در هلند، بیشتر هزینه‌های زایمان را علاوه بر سقط جنین تامین می‌کند.


 بزرگ کردن بچه‌ها در هلند چگونه است؟

اهمیت زندگی خانوادگی به معنی آن است که خانواده، بنای جامعه‌ی هلند را تشکیل می‌دهد. کارفرمایان معمولاً با کارمندانی که می‌خواهند به بچه‌های‌شان رسیدگی کنند، مشکل ندارند و دولت برای مراقبت از بچه‌ها تا سن 18 سالگی، به خانواده‌ها امتیازاتی می‌دهد.

با توجه به محیط حمایتی در خانه و مدرسه و نگرش اجتماعی که به بچه‌ها اجازه می‌دهد بچگی کنند و در فرایندهای تصمیم‌گیری دخیل باشند، هلندی‌ها خوشحال‌ترین بچه‌های جهان را تربیت می‌کنند. بچه‌ها در مواردی همچون اضافه وزن، احساس فشار برای انجام تکالیف مدرسه‌شان و همچنین تجربه‌ی کمتری زورگویی، رتبه‌ی پایینی در جهان دارند. بچه‌ها در هلند، معمولاً توسط اولیای‌شان محدود نمی‌شوند و یک تاکید قوی بر فعالیت‌های بیرون از خانه و فعالیت‌های فرهنگی وجود دارد. 50% بچه‌های دارای سن بالاتر، در 10 کیلومتری شعاع اولیای‌شان زندگی می‌کنند.

خارجی‌هایی که به هلند می‌آیند، باید بین یک مدرسه‌ی بین‌المللی یا مدرسه‌ی هلندی برای بچه‌های‌شان تصمیم بگیرند. بر اساس قانون، بچه‌ها باید مدرسه را در سن 5 سالگی شروع کنند. در عمل، بچه‌های هلندی از سن 4 سالگی به مدرسه می‌روند، اما درس‌های خواندن و نوشتن رسمی، فقط از سن 6 سالگی شروع می‌شود. آموزش ابتدایی و دبیرستان، به تمام افراد ارائه می‌شود و مدارس هلند در استانداردهای کیفی بالایی قرار دارند. یک بررسی در سال 2017 توسط شرکت خدمات مالی ICAP نشان داد که خارجی‌ها دو برابر بیشتر تمایل دارند تا فرزندان‌شان را به مدرسه‌ی هلندی بفرستند تا مدارس بین‌المللی.

اولیایی که در جستجوی کمک برای بچه‌های‌شان هستند، می‌توانند از یک مستخدم یا کمک‌کار قانونی و مجاز استفاده کنند.

زوج‌هایی که می‌خواهند بچه‌ای را به فرزندی قبول کنند، باید دارای شرایطی باشند، از جمله اینکه حداقل 18 سال بزرگ‌تر از کودکی باشند که می‌خواهند به فرزندخواندگی قبول کنند. هلند از پیش‌قراولان تلاش‌های بین‌المللی برای این موضوع بوده که فرایند فرزندخواندگی، باید به نفع کودک باشد. بیش از 700 بچه، هر ساله از خارج از کشور به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شوند. فرایند فرزندخواندگی می‌تواند بین سه تا 5 سال طول کشیده و 10000 تا 50000 یورو هزینه در بر داشته باشد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
شهر آمستردام
شهر آمستردام

دانشجویان از سراسر جهان علاقمند به تحصیل در آمستردام پایتخت هلند هستند. آمستردام گه در استان هلند شمالی قرار دارد به دلیل سیستم پیچیده از 1500 پل و کانال تشکیل شده است و اغلب ونیز شمالی نامیده میشود.اگر چه آمستردام مرکز مالی و فرهنگی هلند است اما شهری با ف ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: