مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
نظام آموزشی و بورسیه تحصیلی در هلند

نظام آموزشی و بورسیه تحصیلی در هلند

این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای تحصیل در هلند، به آن نیاز دارید، برای‌تان توضیح می‌دهد: دانشگاه‌های برتر هلند، بورسیه‌ها در هلند

خارجی‌هایی که به‌دنبال تحصیل در هلند هستند، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی بسیاری را در این کشور پیدا خواهند کرد که دوره‌های تحصیلی بین‌المللی ارائه می‌دهند. خیلی از دانشگاه‌های هلند، دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

اطلاعات تحصیل در هلند، به‌سادگی به زبان انگلیسی در پورتال‌های دولتی وجود دارد و دانشگاه‌های هلند، غالباً به دانشجویان خارجی در انجام اقدامات‌شان و گرفتن ویزای دانشجویی در هلند کمک می‌کنند. در هر صورت، دانشجویان خارجی در هلند، با فقدان راهنمایی یا دوره‌های تحصیلی مواجه نخواهند شد.

خارجی‌هایی که از دانشگاهی در هلند فارغ‌التحصیل می‌شوند- علاوه بر خارجی‌هایی که از تمام 200 دانشگاه برتر جهان، در سه سال اخیر فارغ‌التحصیل شده‌اند- می‌توانند تا یک سال، برای پیدا کردن کار، درخواست ویزای خاصی را دهند که به اجازه‌ی اقامت Orientation فارغ‌التحصیلان معروف است.

آموزش

آموزش سطح سوم- عنوانی که در هلند به کار می‌رود- در سطح شغلی (HBO، دانشگاه علوم کاربردی یا hogeschool) و در سطح آکادمیک (WO، در یک دانشگاه) ارائه می‌شود. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد، هم برای موسسات HBO و هم برای موسسات WO وجود دارد، اما فقط دانشگاه‌های هلند (WO)، دوره‌های PhD ارائه می‌دهند. یک شاخه‌ی کوچک سومی از تحصیلات عالی نیز در هلند وجود دارد که آموزش بین‌المللی در هلند ارائه می‌دهد و از دوره‌های پیشرفته‌‌ای تشکیل شده که مناسب دانشجویان خارجی است. علاوه بر این، موسسات دیگری هم وجود دارند که دوره‌های بین‌المللی و دوره‌های کوتاه‌مدت برای تحصیل در هلند ارائه می‌دهند.

بیش از 2100 واحد تحصیلی به زبان انگلیسی در هلند وجود دارد که تقریباً در تمام دانشگاه‌های هلند، به دانشجویان خارجی تدریس می‌شود. شما می‌توانید در EpNuffic (سازمانی برای همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌ی آموزش عالی در هلند)، ببینید که چه رشته‌های تحصیلی در هلند وجود دارد. این سازمان، دارای اطلاعات جامعی درباره‌ی سیستم دانشگاهی هلند به‌همراه فهرستی از دانشگاه‌های هلند که دوره‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، می‌باشد.

دانشگاه‌ها و موسسات هلندی یا از طرف دولت تامین هزینه می‌شوند یا مورد تائید دولت هستند. همچنین موسسات خصوصی (به لحاظ مالی) نیز وجود دارد که رسمی نیستند. NAVO سازمانی است که موسسات آموزشی را تائید می‌کند.

دانشگاه‌های علوم کاربردی در هلند (HBO)

در سال 2016، بیش از 440000 دانشجو، در 37 دانشگاه علوم کاربردی هلند ثبت‌نام کردند. این دانشگاه‌ها، دوره‌های عملی ارائه می‌دهند که 4 سال طول می‌کشد. دانشجویان می‌توانند برای مشاغل خاص، در یکی از این هفت بخش آماده شوند: کشاورزی، مهندسی، تکنولوژی، اقتصاد و مدیریت تجارت، مراقبت‌های بهداشتی، هنرهای زیبا و هنرهای نمایشی، تربیت معلم و رفاه اجتماعی.

دانشگاه‌های تحقیقاتی در هلند (WO)

در سال 2016، 13 دانشگاه تحقیقاتی در هلند وجود داشت که دوره‌های بین‌المللی و دوره‌های کوتاه‌مدت را با 240000 دانشجوی درگیر در دوره‌های آکادمیک، در 12 شهر مختلف ارائه می‌دادند (آمستردام دارای دو دانشگاه است). برای کسب اطلاعات بیشتر، به www.studyinholland.nl مراجعه کنید.

دانشگاه‌های هلند، غالباً رتبه‌های خوبی در جهان دارند و 13 دانشگاه این کشور، در بین 200 دانشگاه برتر مجله‌ی تایمز و هشت دانشگاه نیز در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند. در زیر، فهرستی از دانشگاه‌های موجود در هلند ارائه می‌شود که رتبه‌های بالای دانشگاه‌های برتر جهان را از دیدگاه مجله‌ی تایمز، از آن خود کرده‌اند:

دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان خارجی:

 Delft University of Technology

 University of Amsterdam

 Wageningen University and Research Centre

 Erasmus University Rotterdam

 Leiden University University of Groningen

 Utrecht University

Maastricht University

 Radboud University Nijmegen

 University of Twente

 VU University Amsterdam

 ( Eindhoven University of Technology (Technische Universiteit Eindhoven

 Tilburg University

در رتبه‌های دانشگاهی QS، تمام دانشگاه‌های هلند جزو 350 دانشگاه برتر جهان و 8 دانشگاه، جزو 150 دانشگاه برتر جهان هستند. دانشگاه‌های برتر هلند در این فهرست به ترتیب، دانشگاه آمستردام، دانشگاه تکنولوژی Delft، دانشگاه Leiden، دانشگاه اُترخت و دانشگاه خرونینگن هستند.

تمام دانشگاه‌های هلند، بیش از 40 دوره‌ی کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی دارند، در حالیکه دانشگاه Leiden و دانشگاه آمستردام، بیش از 100 دوره به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند. با این حال، تمام دانشگاه‌ها، در تمام رشته‌ها، دوره‌های کارشناسی خود را به زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهند (دانشگاه خرونینگن و دانشگاه ماستریخت، بیشترین دوره‌ها را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند)، در حالیکه دوره‌های کارشناسی ارشد، غالباً بیشتر به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.


هزینه‌های دانشگاهی در هلند

هزینه‌های دانشگاهی در هلند، به ملیّت و سن شما و همچنین به رشته‌ی تحصیلی‌تان بستگی دارد. هزینه‌های دانشگاهی خاصی در هلند، برای تبعه‌ی اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا وجود دارد که توسط دولت هلند تعیین می‌شود و وام‌های هزینه‌های تحصیل یا بورسیه نیز در اختیار این دانشجویان قرار می‌گیرد. در غیر این‌صورت، شما هزینه‌ی دانشگاهی (تا 10 برابر بیشتر) را پرداخت خواهید کرد. هزینه‌ی موسسات خصوصی، می‌تواند به شکل قابل‌توجهی بالاتر باشد.

به‌عنوان مثال، هزینه‌های سالانه‌ی دانشگاهی در هلند، برای دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا از حدود 1950 یورو شروع می‌شود، در حالیکه متوسط هزینه‌های دانشگاهی در هلند برای دانشجویان غیر اتحادیه‌ی اروپا در دوره‌های کارشناسی، بین 6000 تا 15000 یورو و برای دوره‌ی کارشناسی ارشد، بین 8000 تا 20000 یوروست. در Studyfinder دولت هلند، شما می‌توانید تمام دوره‌ها به زبان انگلیسی را سرچ کنید. هزینه‌های هر دوره، به ملیّت شما وابسته است.

هزینه‌های دیگر زندگی در هلند، حدوداً 800 تا 1100 یورو در ماه تخمین زده می‌شود، اگرچه تخفیف‌های دانشجویی زیادی در موزه‌ها، سینماها، بارها و رستوران‌ها به دانشجویان ارائه می‌شود.

بورسیه‌ها در هلند

اگر شرایط لازم را داشته باشید، گزینه‌های بسیاری برای بورسیه در هلند وجود دارد. شما می‌توانید همچنین فهرست وسیعی از بورسیه‌های Nuffic را پیدا کنید یا از ابزار سرچ، برای پیدا کردن بورسیه‌های موجود استفاده کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: