مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل فیزیوتراپی در هلند 2020

تحصیل فیزیوتراپی در هلند 2020

تحصیل فیزیوتراپی در هلند

با انتخاب تحصیل در رشته فیزیوتراپی در هلند اولین قدم ها را برای به دست آوردن شغلی فوق العاده ارزشمند برداشته اید. دانشگاه های هلند در رشته ی فیزیوتراپی بسیار مشهورهستند و بعضی از بهترین دوره های اروپا را در این رشته ارائه می دهند. به دلیل اینکه واحدهای درسی گاهی اوقات به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و بر پایه صلاحیت‌ های اصلی پایه ریزی می شوند، فارغ التحصیلان از فرصت‌های شغلی عالی بهره مند می شوند و می توانند به سرعت با انواع مختلف محیط های حرفه ای سازگار شوند. دوره های کارشناسی به زبان انگلیسی در رشته فیزیوتراپی در چهار دانشگاه هلند در دسترس و قابل استفاده است. در حال حاضر ادامه ی تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد درهلند امکان پذیر نیست.

آیا مدرک فیزیوتراپی من از دانشگاه هلند معتبر است؟

اگر مدرک فیزیوتراپی از هلند را داشته باشید می تواند در انجمن حرفه ای بهداشت و درمان انگلستان ثبت نام کنید و به عنوان فیزیوتراپیست درانگلستان مشغول به کار شوید، به لطف حقوق European Mutual Recognition نیازی نیست که دوره‌های اضافی یا مرحله تطبیق قبل از ثبت نام را طی کنید. 

آیا تحصیل در رشته فیزیوتراپی در هلند منطقی و معقول است؟

اگر علاقمند به دست آوردن تجربیات بی واسطه در آموزش خود و کمک به بیماران با سبک هایی متفاوت از بیماران خود هستید. از شما انتظار می رود که سخت کار کنید، اما در نتیجه مهارت های درمانی تان پیشرفت خواهند کرد. اگر تفاوت بین آموزش درهلند و انگلستان را درک نکنید، به راحتی در همان سال اول تحصیل انگیزه تان را از دست داده و مستاصل و درمانده خواهید شد‌.

با شرکت در دانشگاه های علوم کاربردی هلند می توانید از رشته های قدرتمند صنعتی هم بهره ببرید. این ارتباطات نه تنها در طول دوره کارآموزی مسیر را برای رسیدن به سطح بالای فیزیوتراپی برایتان هموار می‌کند، بلکه سابقه ی ارزشمندی ایجاد می‌ کند که کمک می کند دوره تحصیلی تان در موقعیت‌های واقعی، قابل استفاده باشد. علاوه بر این دانشجویان انگلیسی که دوره های فیزیوتراپی برجسته هلند را انتخاب می کنند، با کارآمدی و کارایی شان خودشان را از شرکت کنندگان دوره های مشابه برگزار شده در انگلستان متمایز می کنند. 

همانطور که لوسی کاروث جانسون دانشجوی دانشگاه علوم کاربردی (هانزه) میگوید:' نه تنها خیلی ارزانتر از دانشگاه های انگلیسی است بلکه می توانید خدمات بیشتری نسبت به پولی که می پردازید، دریافت کنید. روش آموزشی بسیار عملی است و فرصت های بسیاری وجود دارد که بتوانید چیزهایی را که یاد می‌گیرید تکرار کنید که در واقع کمک کننده و مفید است. بر اساس چیزی که  من از هم دوره ای هایم  در دانشگاه های انگلیس شنیده ام ارتباط با اساتید در دانشگاه علوم کاربردی (هانزه) خیلی زیاد است. دوره ساختار بسیار خوبی دارد و از ابتدا باید همه دانش تئوری ات را به کار ببری و اجرا کنی. بنابراین در آینده یک فیزیوتراپیست موفق خواهی شد. نه اینکه فقط باید یاد بگیری که چطور در امتحانت قبول شوید.'

در کجای هلند می توانم فیزیوتراپی بخوانم؟

 می توانید از بین ۴ موسسه زیر یکی را انتخاب کنید:

  • دانشگاه علوم کاربردی هانزه
  •  دانشگاه علوم کاربردی آمستردام
  •  دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون
  •  دانشگاه علوم کاربردی فونتیس

برنامه تحصیلی همه این چهاردانشگاه حول سه مبحث پیشرفت ارزیابی جسمی، درمان و مهارت های ارتباطی می گردد، این خصوصیات لازمه شغل و حرفه ای فیزیوتراپی است. هدف این دانشگاه ها تنها به وجود آوردن متخصص مراقبت نیست، بلکه علاوه بر آن با ارائه فرصت به دانشجویان برای انجام پروژه تحقیقاتی پایان سال، مدیران و سازندگان این حرفه را آماده میکنند.دو تفاوت اساسی بین این چهار دوره تحصیلی روش های یادگیری و فرصت های کارآموزی آنها است.

دانشگاه علوم کاربردی هانزه در طول دوره از تحقیقات موردی به جای شرکت در کلاس استفاده می کند.می توانید زمان زیادی را همراه با گروهی کوچک برای پیدا کردن درمان مشکلات بیماران که درگیر واکنشهای جسمی هستند بگذرانید. شما از واکنش‌های بیماران برای پایه‌ ریزی اهداف مستقل یادگیریتان  بهره خواهید برد. همچنین به اندازه اساتید، از هم گروهی هایتان هم آموزش می بینید. این روش به شما این انعطاف پذیری را می‌دهد که دوره تحصیلی اتان را با نیازهای شخصی متناسب و سازگار کنید و همچنین شما را برای کار گروهی جهت حل مسائل پیچیده آماده می‌کند.

اگر دانشگاه علوم کاربردی آمستردام را انتخاب کنید به یک جامعه علمی بسیار ویژه خواهید پیوست. هیئت علمی این دانشگاه از متخصصان حرفه ای شامل متخصصین درمانی، روانشناسان ، دانشمندان حرکات انسان، فیزیولوژیست ورزشی و فیزیوتراپیست تشکیل شده است. چنین تنوعی از متخصصان شما را با دانش و مهارتی گسترده که لازمه یک فیزیوتراپیست چند تخصصی است آماده می‌کنند. مزیت این رویکرد این است که وقتی با گروه کار می کنید منعطف تر و کارآمد تر خواهید شد، چون آماده شده اید تا دامنه وسیعی از مشکلات فیزیوتراپی را مدیریت کنید.این دوره به دلیل ویژگی عالی آموزشی، توسط دانشگاه علوم کاربردی آمستردام و سازمان های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته است.

برخلاف رویکرد عمومی دانشگاه علوم کاربردی آمستردام، دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون دانشجویان را تشویق میکند تا گرایشی راجع به درمان دستی یا فیزیوتراپی ورزشی یا تشخیصی و درمانی، هرکدام که می توانند بیشتر در آن تحقیق کنند یکی از آن ها را انتخاب کنند.  در حالی که دانشگاه‌های دیگر در ابتدا روی تمرین های دانش و مهارت حمایتی برای دانشجویان تمرکز می‌کند. 

دانشگاه علوم کاربردی فونتیس روی اهمیت کارآفرینی در حرفه تاکید دارد و بنابراین لازم است که دانشجویان پروژه کارآفرینی سال آخر را تکمیل کنند. اگر علاقمند به فیزیوتراپی و تجارت هستید این دوره ترکیبی از هر دوی این رشته‌ها است.

در بین چهار دانشگاه علوم کاربردی، تجربه کاری جزء ضروری برنامه درسی است. دانشجویان باید قبل از اینکه بتوانند فارغ التحصیل شوند بیش از یک دوره کارآموزی را بگذرانند. زمان بندی دوره کارورزی می تواند تاثیر مهمی روی چگونگی مطالعات و مهارت های شما داشته باشد و در بین این چهار موسسه با یکدیگر متفاوت است.




دوره کارآموزی فیزیوتراپی در هلند

دانشگاه علوم کاربردی آمستردام تنها مکانی در هلند است که می توانید دوره فیزیوتراپی را در مدت ۳ سال به اتمام برسانید. با انتخاب برنامه درسی این دانشگاه یک سال زودتر فارغ التحصیل می شوید اما به جای آن از شما انتظار می رود  زمانی که از سال اول تا سال آخر کارآموز درمانی هستید، به طور وسیع و مکرر از شیوه یادگیری آزمایشی و تجربی استفاده کنید.

در دانشگاه علوم کاربردی هانزه دوره کارآموزی شما در آخرین مرحله از دوره تحصیلی (در پایان سال سوم و آخرین ترم سال چهارم) با گذشت ۲ سال از مطالعه ی گسترده تئوری و روش‌های درمانی آغاز میشود. این رویکرد بیشتر مناسب کسانی است که برنامه تحصیلی ساختاری را بسیار موثر تر از یادگیری در حین انجام کار می دانند.

 دانشگاه علوم کاربردی فونتیس روش مشابهی را دنبال می‌کند که در آن کارآموزان دیرتر معرفی می‌شوند و دانشجویان در سال دوم تحصیل تغییر موقعیت می دهند. دانشجویان بعد از گذراندن کلاس هایی درباره ساختمان بدن و ساختار آن در سال اول، قبل از تکمیل کارورزی در سال سوم و چهارم ، یک سال را به انجام مطالعات و بررسی‌های شخصی (خودآموزی) می پردازند.

 چیزی که دانشگاه علوم کاربردی ساکسیون را از دیگر موسسات متمایز می‌کند، شاید این باشد که این فرصت را به شما می دهد که تحصیلات درمانگاهی خود را در خارج بگذرانید. تحصیلات درمانگاهی یک سال از ۴ سال تحصیل شما محسوب می‌شود و می‌تواند در هلند نروژ و آلمان انجام شود. علاوه بر آن می توانید به پروژه های بین المللی در آفریقای جنوبی، اندونزی و هند ملحق شوید.

بهترین مکان ها برای تحصیل در فیزیوتراپی در هلند

تنها چهار مکان در کل کشور وجود دارد که می توانید به زبان انگلیسی به تحصیل فیزیوتراپی بپردازید. ازآنجایی که انتخاب ها محدود هستند وهیچ جدول رسمی متحدی برای این رشته وجود ندارد، پیشنهاد می ‌کنیم که برای تصمیم‌ گیری درمورد اینکه کدام دانشگاه برایتان بهتر است به ساختار و امکانات و همچنین محل آن دانشگاه نگاه کنید.

برای ورود به چه نمراتی نیاز دارم؟

 به طور کلی حداقل به ۳ نمره عالی برای واجد شرایط پذیرش بودن نیاز دارید، البته که دانشگاه های علوم کاربردی هلند می توانند منعطف باشند. به عنوان مثال دانشگاه علوم کاربردی هانزه ۴ نمره گواهی عمومی آموزش ثانوی (GCSE) از عالی تا متوسط به علاوه ی دونمر از درجه (AS) در کل ۶ موضوع مختلف را نیاز دارد. همچنین اغلب نمرات (BTCE) را هم قبول می‌کند.

قابل توجه است که در دانشگاه علوم کاربردی (آمستردام) نمرات عامل خیلی مهمی در مراحل پذیرش نیستند. اگر درخواست شما در مرحله بررسی درخواست مورد قبول واقع شود برای حضور در روز انتخاب واحد در دانشگاه، در ماه فوریه دعوت خواهید شد تا آزمون های اضافی را تکمیل کنید. به همین دلیل دوره‌های تحصیلی آنها گزینشی ترین دوره در کشور است که در هر سال تنها ۶۰ دانشجو را پذیرش می کند. فیزیوتراپی یک دوره کاملاً گزینشی انتخابی در هلند است و دانشگاه ها درخواست های بسیار بیشتری از ظرفیت های موجود دریافت می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!
نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!

وقتی دعوت‌نامه‌ی مصاحبه‌ی مدرسه‌ی عالی رو دریافت می‌کنین، نهایت تلاش‌تون رو برای حفظ خونسردی انجام و اجازه بدین کمیته‌ی پذیرش کار خودش رو انجام بده. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: