مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7  نکته برای شروع تحصیل در دانشگاه های هلند

7 نکته برای شروع تحصیل در دانشگاه های هلند

اگر هلند را برای تحصیلات عالی در نظر گرفته اید، انتخاب خوبی کرده اید. بسیاری ازدانشجویان بین المللی می خواهند در سرزمین پنیر و لاله تحصیل کنند. در هلند از زندگی مقرون به صرفه  گرفته تا یک جامعه بزرگ بین المللی، چیزهای زیادی برای لذت بردن وجود دارد! اما قبل از هر چیزی، در اینجا چند چیز وجود دارد که همه باید قبل از شروع  جستجوی دانشگاهی خود در هلند بدانند.

سطوح آموزش عالی در هلند

آموزش عالی هلند به دو نوع اصلی تقسیم می شود: آموزش آکادمیک یا (WO) آموزش عالی پژوهش محور و آموزش عالی حرفه ای یا (HBO) آموزش عالی حرفه ای. WO بر استفاده از دانش علمی برای حل مشکلات علمی متمرکز است. دانشجویان در یک دانشگاه (دانشگاه تحقیقاتی) تحقیقات و نگارش زیادی انجام می دهند، در امتحانات شرکت می کنند و گهگاه با توجه به برنامه خود دوره های کارآموزی و کارورزی را انجام می دهند. از سوی دیگر، HBO، دانشجویان را برای یک حرفه خاص در یک دانشگاه علمی کاربردی آموزش می دهد. این دوره ها به جای تحقیق به سمت تجربه عملی گرایش دارند. معمولا دانشجویان به مدت  یک سال کار می کنند  تا در رشته خود تجربه کسب کنند.

با توجه به این که  چه چیزی با علایق، سبک یادگیری و اهداف شغلی شما مطابقت دارد، گزینه ها متفاوت هستند! اگر علاقه مند به دریافت دکترا هستید، به مدرک کارشناسی ارشد در سطح WO (در هلند، یا چیزی معادل آن از جاهای دیگر) نیاز دارید.

دانشجوی برتر در هلند

رویای دریافت مستقیم نمره A را  دارید؟ چنین شانسی وجود ندارد. همه ارزیابی ها در دانشگاه های هلند از مقیاس 1 تا 10 درجه بندی می شوند - اما 10 تقریبا غیرممکن است. نمره قبولی معمولاً 5.5 یا 6 است و میانگین نمرات بین 6 و 8 قرار می گیرد. اگر به دنبال آن 9 و 10 هستید، باید انتظارات خود را دوباره تنظیم کنید؛ چنین نمرات بالایی به ندرت توسط استادان داده می شود. زیرا هلندی ها بر روی موارد مهمتری متمرکز هستند.

نمره هلند نمره آمریکایی نمره انگلیسی نمره توصیفی
10 +A 70%+ عالی
9 +A 70%+ خیلی خوب
8 A 70%+ خوب
7 +B 69%-60% بسیار رضایت بخش
6 -B 59%-50% رضایت بخش
5 F 49%-40% تقریبا رضایت بخش
4 F زیر 40 درصد نا مطلوب
3 F زیر 40 درصد خیلی رضایت بخش نیست
2 F زیر 40 درصد ضعیف
1 F زیر 40 درصد خیلی ضعیف


محل اقامت در هلند

اقامت در یک کشور جدید به  زمان زیادی نیاز دارد و فرآیند ساده ای نیست. شاید راجع به این موضوع  نشنیده باشید اما کمبود مسکن در هلند بسیار زیاد است. بسیاری از دانشجویان خارجی در یک خانه دائمی باقی می مانند که به راحتی به یکی از بزرگترین مشکلات دانشجویانی که برای اولین بار به اینجا نقل مکان می کنند تبدیل می شود. توصیه میکنیم حداقل از سه ماه قبل پیدا کردن مسکن را شروع کنید، با دفتر بین المللی دانشگاه خود صحبت کنید و به طور مداوم وبسایت های مسکن دانشجویی مانند Kamernet و Studentenwoningweb را بررسی کنید.


ویزای دانشجویی هلند

البته، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا باید دارای ویزای دانشجویی و اجازه اقامت برای تحصیل در هلند به عنوان بخشی از هر سفر و تحصیل بین المللی شان  باشند. چه در این امر متخصص باشید و چه اولین بار است که به خارج از کشور مهاجرت می کنید، سازماندهی ویزا و مدارک مهاجرت می تواند واقعاً خسته کننده باشد. دانشگاه ها معمولاً این مدارک را برای شما پردازش می کنند. دانشکده شما همراه با IND، یا خدمات مهاجرت و تابعیت (خدمات مهاجرت و تابعیت) باید مدارک شما را رسیدگی کند و در جایی که به آن نیاز دارید به شما کمک کند.

طول دوره های تحصیلی در هلند

میانگین مدرک لیسانس در سطح WO تنها سه سال طول می کشد، در حالی که مدرک لیسانس HBO چهار سال است. یک مدرک لیسانس دوبل بسته به تخصص ها و ترکیب ها می تواند بین سه تا پنج سال طول بکشد. دوره های کارشناسی ارشد در هلند اغلب یک تا دو سال طول می کشد، مگر برای پزشکی، دندانپزشکی، علوم دامپزشکی و داروسازی (که تقریباً منحصراً به زبان هلندی ارائه می شوند). اگر از جایی می آیید که شهریه های بالاتری دارد، این موضوع  میتواند مزیت بزرگی  باشد - یک دوره تحصیلی کوتاهتر ممکن است به معنای هزینه کمتری برای مدرک شما باشد!

تغییر رشته در هلند

دانشگاه های هلند مانند بسیاری از دانشگاه های کشورهای دیگرنیستند که یک سال (آموزش عمومی) با موضوعات استاندارد دارند. بدون این سال تحصیلی عمومی، فضای زیادی برای تغییر یک رشته تحصیلی جدید وجود ندارد و واحد های دانشگاهی معمولاً قابل انتقال به دانشگاه ها نیستند. برای پیوستن به یک دوره جدید، باید رشته فعلی خود را رها کنید و تا دوره بعدی رشته جدید خود صبر کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در هلند

هلندی ها به خود افتخار می کنند که بهترین صبحت کنندگان زبان انگلیسی غیر بومی در جهان هستند، اما این بدان معنا نیست که شما می توانید تنها با زبان انگلیسی ادامه دهید. بسیاری از مردم انگلیسی صحبت می کنند (در سوپرمارکت ها، کافه ها و رستوران ها، و غیره) اما بسیاری از ارتباطات رسمی از مراقبت های بهداشتی گرفته تا  Belastingdienst (اداره مالیات و گمرک) به زبان هلندی خواهد بود. اگر در کشور دیگری زندگی می کنید، این فرصتی عالی برای یادگیری زبان محلی است - حتی اگر فقط به اندازه  سفارش قهوه در کافی شاپ باشد!

راه های رایگان زیادی برای یادگیری هلندی وجود دارد که می توانید آنها را با زندگی روزمره ادغام کنید. فکر کردن در مورد برنامه های تحصیلی و شغلی آینده می تواند استرس زا باشد و ما کاملاً آن را درک  می کنیم. اما به محض اینکه این مقاله را خواندید، متخصص شدید. تا زمانی که به اینجا نقل مکان کنید چه چیزی را در مورد هلند نمی دانستید؟ آنچه را که در این نظرات یاد گرفتید به ما بگویید!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: