مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل روانشناسی در هلند 2020

تحصیل روانشناسی در هلند 2020

حرفه ی روانشناسی در هلند

روانشناسی به این دلیل که تأثیر زیادی بر جنبه های مختلف زندگی از آموزش و سلامتی گرفته تا اقتصاد و جرم دارد، از مشهورترین موضوعات برای مطالعه و تحصیل است. روانشناسی مطالعه علمی از مغز و رفتارهای بشر است. روانشناسان روش های علمی را برای توضیح رفتارهای انسان به کار می‌برند. آنها نظریه‌هایی را ارائه می‌دهند، در هنگام مشاهده و آزمایش فرضیه هایی را آزمایش می‌کنند، گزارش هایشان را با کمک روش ها و تکنیک های آماری که به آنها کمک می‌کند تا یافته‌های مهم شان را مشخص کنند، تجزیه و تحلیل می‌کنند.

اگر علاقمند هستید که دریابید چرا افراد به شیوه‌ای که کار انجام می‌دهند رفتار می‌کنند، یا مغز چگونه کار می کنند، پس روانشناسی می‌تواند برایتان مناسب باشد. وبسایت The British psychological society چندین منبع برای یافتن شغل در رشته های مختلف روانشناسی مانند پزشکی قانونی (جرم شناسی)، سلامتی، بالینی، آموزشی، حرفه ای، عصبی، ورزشی، مشاوره، تحقیقات دانشگاهی و آموزش را ارائه می‌دهد. 

آیا مدرک روانشناسی من از دانشگاه های هلند معتبر است؟

مطمئنا هیچ مشکلی برای پذیرش مدرک روانشناسی شما از یک دانشگاه خوب وجود ندارد. در مجموع اگر از کیفیت دانشگاه و شهرت گروه روانشناسی دانشگاه خود در هلند راضی باشید، بعید به نظر می رسد که از این که روانشناسی را در خارج از کشور تحصیل کرده اید ضرر کنید. البته ناگفته نماند طبق شنیده های اخیر انتخاب واحد با تائیدیه جامعه روانشناسی انگلستان مهم است. تا به امروز این جامعه هیچ دستورالعملی را برای در نظر گرفتن مدارک بین المللی نداشته است که در نتیجه هیچ کدام از مدارک بین المللی به تایید انجمن روانشناسان انگلستان نرسیده است.

فارغ التحصیلانی که دستورالعمل تایید مدرک در روانشناسی را ندارند می توانند در دوره تغییر واحد شرکت کنند. دوره تغییر واحد این فرصت را برای فارغ التحصیلان به وجود می‌آورد اولین مدرک تحصیلی شان را تکمیل کنند و واجد شرایط عضویت در جامعه فارغ التحصیلان تکمیلی شوند. این دوره شامل حداقل یک سال کامل (تقریباً چهل و پنج هفته تمام وقت) یا معادل آن نیمه وقت می باشد و مشخصا شامل ۱۲۰ یا ۱۸۰ هفته میشود. 

فرصت هایی برای دانشجویان کارشناسی برای تحصیل در رشته روانشناسی به زبان انگلیسی

دانشگاه گرونینگن

مدرک لیسانس از دانشگاه گرونینگن یک مدرک پر کاربرد علمی است که تخصص هایی را در زمینه روانشناسی سازمانی و صنعتی، روانشناسی ادراکی و فیزیولوژیکی، روانشناسی عصب شناختی بالینی، روانشناسی بالینی، روانشناسی پیشرفته، روانشناسی اجتماعی و کاربردهای آن را ارائه می دهد.

فرصت های شغلی روانشناسی یک رشته چند وجهی عرضه شاخه‌های متعدد است برهمین اساس تعداد زیادی روانشناس با تخصص‌های متفاوت وجود دارد؛ مانند روانشناسان صنعتی، عصب روان شناسان، روانشناسان تجربی، روانشناسان ورزشی، روانشناسان اجتماعی، روانشناسان رشد و یا روانشناسان بالینی.

مسیر شغلی روانشناسان معمولا بعد از اتمام دوره فوق لیسانس متفاوت است. بسیاری از روانشناسان مشغول وظایف مشاوره‌ای یا درگیر نوعی از تشخیص و مشاوره می شوند. در واقع بسیاری از آنها در زمینه‌های بین رشته‌ ای کار می‌کنند؛ به طور مثال با دانشمندان علوم اجتماعی از رشته‌های دیگر مانند مشاور سیاست‌ گذاری همکاری می کنند. آنها از طریق روش های حل مسئله ترکیبی تحلیلی و روش مند و ترکیب آنها با دانش دقیق قوانین رفتارهای بشر خودشان را از دیگران متمایز می‌کنند. 

برای دانشجویانی که بیشتر علاقه مند به کار کردن با بیماران بالینی هستند، مهم است که بدانند با مدرک لیسانس یا فوق لیسانس صلاحیت روانشناسی درمانگر را به دست نمی آورند. بلکه مدرک فوق لیسانس روانشناسی یک پیش نیاز برای کسب مهارت و صلاحیت در این زمینه است (تحصیلات تکمیلی).

دانشگاه اراسموس روتردام

آیا دوست دارید که رفتارهای انسان را درک کنید؟ یاد بگیرید؟ آیا دوست دارید به افراد و سازمان‌ها کمک کنید تا مسائل شان را به صورت حرفه‌ای حل کنند؟ مدرک لیسانس روانشناسی این دانشگاه در مقیاس کوچکی از یادگیری و آموزش به روش یادگیری بر پایه مشکل کار میکند. در گروه های متشکل از حدود ۱۰ نفردرباره مسائل واقعی زندگی که روانشناسان در کار روزانه یشان با آنها مواجه هستند بحث می‌کنید و خود را برای شناخت درمان های روانشناسان آماده می کنید. که موضوعاتی از قبیل حافظه، اضطراب، افسردگی، یادگیری و رفتار گروهی و غیره را در بر می‌گیرد.

لیسانس روانشناسی روی کاربردهای درمانی دانش تئوری تاکید می‌کند و به این معناست که نه تنها دانش اصلی تئوری های روانشناسی را کسب می کنید، بلکه در مهارت های اصلی که یک روانشناس در طول دوره های درمانی نیاز دارد هم پیشرفت می کنید. که شامل بحث های روانشناسی و مهارت های تشخیصی و درمانی است. همچنین توجه زیادی به آموزش تحقیق علمی و مهارت های نوشتاری اختصاص داده شده است.




دانشگاه لیدن (Leiden)

اگر ذاتا به رفتار مردم علاقمند هستید وذهنی  کنجکاو دارید مدرک لیسانس روانشناسی دانشگاه لیدن ارزش امتحان کردن را دارد. روانشناسی یک علم است. این جمله به این معنی است که می توانید آموزش ببینید که چیزها را از چشم انداز های متفاوتی مشاهده کنید و تا حد امکان به اهدافتان برسید. برای یک روانشناس مشاهده با دقت و گوش کردن به سخنان افراد بسیار مهم است. تفکر تحلیلی و سازمان یافته در وجود شما قرار گرفته و به روشنی استدلال می کنید همچنین درک زبان ها هم به شما کمک می کند.

فرصت های شغلی روانشناسی در هلند

اگر با مدرک روانشناسی قصد مهاجرت به هلند را دارید، باید گفت که به عنوان فارغ التحصیل روانشناسی می توانید در بسیاری از زمینه ها کار کنید. مخصوصا در صنعت و آموزش به روانشناسان با صلاحیت، بسیار نیاز است. آیا علاقه بیشتری به دانش و علم دارید؟ مدرک لیسانس بین المللی روانشناسی شما را برای شغل تحقیق در این رشته آماده می‌کند. انتخاب هایی که در طول تحصیل در دانشگاه لیدن انجام می دهید به مقدار زیادی آینده شغلی تان را تحت تاثیر قرار می دهد. 

در اولین سال تحصیل در مقطع کارشناسی برنامه ای ثابت مشابه سایر دانشجویان دیگر ارائه می شود. از سال دوم به بعد می‌توانید تصمیم بگیرید که گرایش های مختلف رشته تان را ادامه دهید یا میتوانید دروس انتخابی تخصص خاصی از زیرشاخه های رشته تان علاوه بر واحدهای اجباری سال دوم داشته باشید. دروس انتخابی شامل روانپزشکی کودکان و بزرگسالان، کار پژوهی شناختی، فرهنگ و ناهمسانی در کار و نتایج روانشناسانه و عصب شناسی سوء استفاده از کودکان می باشد.

فرصت های تحصیلات تکمیلی برای ادامه تحصیل روانشناسی در هلند به زبان انگلیسی

 برنامه ویژه دوره کارشناسی ارشد در جرایم و جرم شناسی بین المللی در دانشگاه (آزاد آمستردام) به گروهی کوچک در حدود بیست و پنج دانشجو مهارت‌های تحصیلی را آموزش می‌دهد تا از این روش استفاده کنند و بدانند چگونه این دانش را به کار برد و در موقعیت‌های واقعی تجربه به دست آورند.

  • چرا سرباز ذخیره ۲۱ ساله آمریکایی لیندی انگلند اسرای عراقی را در ابوغریب شکنجه می کرد؟
  •  آیا وقتی سربازان صرب، سربرنیتسا را در جولای ۱۹۹۵ اشغال کردند قتل عام رخ داد؟
  • اگر دادگاه بین ‌المللی لاهه شورش بان داخلی اوگاندا را محکوم کند و عدالت اجرا می شود؟

جواب سوال های بالا اصلا آسان نیست و در عین حال بسیار مهم است. جرایم جنگی، جرایمی که علیه بشریت است، قتل عام و کشتار جمعی که به اشخاص صدمه می ‌زند و جوامع را مختل می‌کند و موجب ایجاد تهدید برای آرامش و امنیت بین‌ المللی می‌شود. 

راهکارهای پیشگیرانه بدون ‌درک عوامل ریشه‌ای جرم و جنایات نمی توانند به طور موثری به کار گرفته شوند. تصمیم برای انجام کاری برای متوقف کردن جرائم تنها وقتی می‌تواند اجرایی شود که یک سیستم نظارتی موثر وجود داشته باشد. در حالی که پیگیری موفق سازمان دهنده ها و عوامل ایجاد این جرایم تنها زمانی می‌تواند انجام شود که آنها بتوانند به طور مشخص بین جرائمی که روی زمین اتفاق می‌افتد ارتباط برقرار کنند. طراحی این راهکارها و اجرای این وظایف تنها می‌تواند به وسیله رویکرد چند رشته ای و درون رشته ای انجام شود. 

دوره کارشناسی ارشد روانشناسی اجتماعی در دانشگاه تیلبرگ (Tillburg) روی هر دو رفتار شخصی و گروهی شرایط اجتماعی رسمی و غیر رسمی متمرکز دست. دانشجویان می آموزند که افراد چگونه در محیط اجتماعی رفتار می کنند و چه چیزهایی در رفتار آنها تاثیرگذار است. مخصوصاً مسائلی که مربوط به رفتارهای مصرف کننده، رفتار های شغلی و سازمانی و تصمیم‌ گیری اجتماعی، اقتصادی و شرایط سازمانی هستند. مهم ترین محتواها در این واحدهای درسی قراردارند.

دو درس تخصصی دیگر مربوط به این محتواها در این واحدها وجود دارند که هرکدام تمرکز و برنامه بررسی جداگانه دارند؛ روانشناسی اقتصادی و روانشناسی کار و سازمانی. اگر علاقمند به پیچیدگی رفتارهای بشری هستید چه رفتارهای متعارف و چه رفتار غیر متعارف پس دوره کارشناسی علوم رفتاری در دانشگاه رادبد نیمیخن (Radboud University Nigmegen) ممکن است برای تمام قابل توجه باشد.

هیچ چیزی جالب تر از رفتارهای بشر نیست. برای مثال چرا افراد بسیاری را Dennis living in Denver میگویند؟ چرا بعضی از افراد معتاد می شوند و دیگران نمی شوند؟ دانشمندان علوم رفتاری در (رادبد) جواب ها را بررسی می‌کنند و می‌توانند به شما آموزش دهند که چگونه آزمایش و مطالعات و طرح‌های تحقیقی ارزشمندی را برای بررسی رفتارهای انسانی تنظیم کنید. ویژگی بارز این دوره کارشناسی ارشد رویکرد چند رشته ای آن است. روانشناسان و کارشناسان آموزشی با یکدیگر روی محتواهایی مانند اعتیاد، نارساخوانی، ترس، ارتباطات، کلیشه و استرس کار میکنند.

آیا تحصیل روانشناسی در خارج از کشور منطقی به نظر می رسد؟

بله روانشناسی یکی از محبوب ترین و مشهورترین رشته های تحصیلی در دانشگاه های انگلیسی است. هرساله فارغ التحصیلان بسیاری وجود دارند که تقریبا برای تعداد کمی شغل جذاب با یکدیگر رقابت می کنند. تجربه بین المللی خیلی زود شما را از همکارانتان تمایز می کند. به طوری که درک شما نسبت به کارآمد بودن روانشناسی در سطح بین المللی را افزایش میدهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: