مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
7 دانشگاه ارزان برای تحصیل در هلند

7 دانشگاه ارزان برای تحصیل در هلند

آماده کردن درخواست پذیرش و ارسال آن ممکن است ظاهر دلهره‌ آوری داشته باشد. برای کمک به شما در این فرایند، ما راهنمای چگونگی تحصیل در هلند برای دانشجویان خارجی را آماده کرده‌ایم! اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، خواندن این راهنما می‌تواند آغاز خوبی باشد!

آیا دانشگاه‌ها در هلند رایگان هستند؟

آموزش عالی در هلند غالباً رایگان نیست. با این حال، این امتیاز وجود دارد که دولت هلند کمک هزینه‌هایی را به تحصیل دانشجویان اختصاص می‌دهد و این باعث می‌شود در مقایسه با سایر کشورها، تحصیل در هلند، گزینه‌ای نسبتاً ارزان به‌حساب بیاید.

این موضوع در مورد دانشجویان خارجی نیز صدق می‌کند و آن‌ها نیز از کمک‌ هزینه‌های تحصیلی برخوردار می‌شوند. بنابراین، شما باید از دانشگاه‌های ارزان‌ قیمت هلند نهایت استفاده را ببرید!

شرایط تحصیل در دانشگاه‌های هلند چیست؟

زبان اصلی آموزش در دانشگاه‌های هلند، طبیعتاً زبان هلندی است. برای تحصیل به زبان هلندی، معمولاً دوره‌های آموزشی فشرده‌ برای دانشجویان خارجی برگزار می‌شود. با این حال، چند دانشگاه در هلند، دوره‌های تحصیلی خود را هم در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند. برای تحصیل به زبان انگلیسی در هلند، دانشگاه‌ها شما را ملزم می‌کنند تا نمرات آیلتس یا تافل خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

تحصیل در هلند چقدر هزینه دربردارد؟

همانگونه که پیشتر بیان شد، هزینه‌های تحصیل در هلند نسبتاً ارزان است. بسته به دانشگاه و دوره‌ی تحصیلی خود، دانشجویان باید انتظار داشته باشند که سالانه بین 1900 تا 15000 یورو پرداخت کنند.

برحسب هزینه‌های زندگی (که شامل مکان سکونت و سایر هزینه‌های اساسی زندگی می‌شود)، دانشجویان باید به طور متوسط بین 800 تا 1200 یورو در ماه هزینه کنند که این عدد به خود دانشجو و مکان زندگی او نیز بستگی دارد.




دانشگاه‌های ارزان در هلند

دانشگاه اوترخت (Utrecht University)

هزینه‌ی تحصیل: از 2000 یورو

دانشگاه اوترخت که در چهارمین شهر بزرگ هلند، اوترخت واقع شده یک موسسه‌ی دولتی آموزش عالیست که در سال 1636 تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی در هلند محسوب می‌شود که هم‌ اکنون، بیش از 30000 دانشجو دارد. دانشگاه اوترخت همیشه جزو برترین دانشگاه‌های جهان قرار داشته و به‌ عنوان بهترین دانشگاه هلند نیز شناخته می‌شود و در میان 100 دانشگاه برتر جهان جای گرفته است (بر اساس رتبه‌ بندی شانگهای از بهترین دانشگاه‌های موجود در جهان).

دانشگاه اوترخت از 7 دانشکده‌ی اصلی تحصیلی تشکیل شده که دوره‌های تحصیلی مرتبط با علوم انسانی، علوم اجتماعی، حقوق/اقتصاد، پزشکی، علوم زمین، دامپزشکی و علوم طبیعی را در بیش از 120 دوره‌ی تحصیلی برای دانشجویان خود برگزار می‌کند. همه‌ی دوره‌های تحصیلی در این دانشگاه منحصراً به زبان انگلیسی برگزار، تدریس و اجرا می‌شود که این یک امتیاز مهم برای دانشجویان خارجی است. خوشبختانه، هزینه‌های تحصیل آنچنان که فکر می‌کنید گران نیست. در نتیجه، دانشجویان می‌توانند به تحصیل در یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های هلند دسترسی داشته باشند.

دانشگاه توئنته (University of Twente)

هزینه‌ی تحصیل: از 10000 یورو

دانشگاه توئنته یک موسسه‌ی تحقیقاتی دولتی در حوزه‌ی آموزش عالی است که در شهر انشده در بخش شرقی هلند واقع شده است. این دانشگاه در سال 1961 تاسیس شد و در حال حاضر، بیش از 11000 دانشجو دارد. اگرچه دانشگاه تازه تاسیسی است، دانشگاه توئنته به یک موسسه‌ی آموزشی معروف در سطح بین‌ الملل تبدیل شده و پیوسته در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان، جزو 400 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود.

این دانشگاه دارای پنج دانشکده‌ است که هر کدام دارای زیرمجموعه‌های زیادی هستند. دانشگاه توئنته بیش از 80 دوره‌ی تحصیلی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌کند. این دانشگاه ارزان‌ قیمت در هلند دارای روابط آموزشی قوی با سایر دانشگاه‌های هلند همچون دانشگاه آیندهوون و موسسه‌ی تکنولوژی دلفت است. از مجموعه‌ی بزرگ دانشجویی خود، دانشگاه توئنته دارای بیش از 3000 دانشجوی خارجی است که از 80 کشور گوناگون جهان می‌آیند. تحقیقات نقطه‌ی تمرکز دانشگاه است و این دانشگاه، یکی از چندین موسسه‌ی آموزشی در هلند است که در شاخه‌ی تکنولوژی نانو کارهای برجسته‌ای ارائه داده است.

دانشگاه رادبود (Radboud University)

هزینه‌ی تحصیل: از 6000 یورو

دانشگاه رادبود که در شهر نایمخن واقع شده یکی دیگر از موسسات آموزش عالی دولتی در هلند است که برای اولین بار در سال 1923 تاسیس شد. این دانشگاه در یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هلند واقع شده و تمرکز اصلی آن، روی تحقیقات است.

این دانشگاه در حال حاضر، بیش از 20000 دانشجو دارد که تقریباً 20٪ آن‌ها را دانشجویان خارجی از سراسر جهان تشکیل می‌دهد. بیشتر دوره‌های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه، در دوره‌ی کارشناسی ارشد قرار دارد (حدود 35 دوره‌ی کارشناسی ارشد)، در حالی که حدود 15 دوره‌ی کارشناسی نیز برگزار می‌شود. زبان اصلی آموزش در دانشگاه رادبود، زبان انگلیسی است.

تحقیقات در دانشگاه رادبود در شاخه‌‌هایی همچون تجارت، حقوق، علوم مغزی و فیزیک انجام می‌شود. تبحر علمی و تحقیقی گسترده،‌ این دانشگاه را به یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند و همچنین یکی از 150 دانشگاه برتر جهان تبدیل ساخته است. این دانشگاه همچنین با دانشگاه‌های معتبر دیگر جهان همچون دانشگاه آکسفورد (بریتانیا) و دانشگاه بولونیا (ایتالیا)، روابط آموزشی مستحکم و قوی دارد.

دانشگاه تکنولوژی دلفت (Delft University of Technology)

هزینه‌ی تحصیل: از 10000 یورو

دانشگاه تکنولوژی دلفت (که به TU Delft نیز معروف است)، یک موسسه‌ی آموزش عالی دولتی با تمرکز بر آموزش تکنولوژی است. این دانشگاه ارزان‌ قیمت هلند در سال 1842 تاسیس و در شهر دلفت در بخش جنوبی هلند واقع شده است. این دانشگاه هم‌ اکنون بیش از 20000 دانشجوی ثبت‌نامی دارد و از 8 دانشکده تشکیل شده که عمدتاً بر رشته‌های مهندسی و فنی متمرکز هستند- این دانشکده‌ها دارای رشته‌های گوناگونی از جمله معماری، مهندسی صنایع، تکنولوژی/سیاست و علوم کاربردی است.

دوره‌های تحصیلی گوناگونی برای دانشجویان در این دانشگاه برگزار می‌شود و سیستم آموزشی دانشگاه، دوره‌های تحصیلی خود را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌کند. 16 دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه تکنولوژی دلفت برگزار می‌شود که معمولاً طول دوره‌ی تحصیل در آن‌ها 3 سال است و زبان آموزش نیز منحصراً زبان انگلیسی است. دوره‌های تحصیلی زیادی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا برگزار می‌شود که خیلی از این دوره‌‌ها با همکاری برنامه‌ی تبادل دانشجوی اراسموس انجام می‌شود.

TU Delft در نواحی مهمی همچون Mekelpark و Aula دارای یک پردیس بزرگ است. در نتیجه، دانشجویان به امکانات پیشرفته و نوآورانه‌ی زیادی دسترسی دارند که می‌تواند بر تحصیل آن‌ها تاثیر مثبت بگذارد.

دانشگاه خرونینگن (University of Groningen)

هزینه‌ی تحصیل: از 8000 یورو

یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های هلند برای دانشجویان خارجی، دانشگاه تحقیقاتی معتبر دولتی خرونینگن است که در شهر خرونینگن (بخش شمالی هلند) واقع شده است. این دانشگاه در سال 1614 تاسیس شد و به‌ شکل رسمی دومین موسسه‌ی آموزش عالی در هلند محسوب می‌شود. این دانشگاه هم‌ اکنون میزبان بیش از 20000 دانشجوست.

دانشگاه خرونینگن از 11 دانشکده‌ی آموزشی تشکیل شده که خود این دانشکده‌ها دارای چندین مدرسه و موسسه‌ی تحقیقی برجسته هستند و رشته‌های گوناگونی را از جمله رشته‌های مرتبط با علوم انسانی، حقوق، اقتصاد، بازرگانی، علوم اجتماعی، علوم زیستی و علوم طبیعی و همچنین رشته‌های مرتبط با فن‌آوری را برگزار می‌کنند.

علاوه بر وجود دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، این دانشگاه همچنین دوره‌های تحصیلی کوتاه‌مدت نیز برگزار می‌کند. در مجموع، بیش از 170 دوره‌ی تحصیلی در دانشگاه خرونینگن برگزار می‌شود که منحصراً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این دانشگاه ه م‌اکنون دارای بیش از 6000 دانشجوی خارجی است که از بیش از 12 کشور جهان آمده‌اند. خرونینگن بیشتر بدلیل فراهم کردن شرایط خوب برای دانشجویان خود شهره است.

شهر خرونینگن همچنین یکی از امن‌ترین و دلچسب‌ترین و گرم‌ترین شهرهای هلند محسوب می‌شود و دانشگاه این شهر نیز جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد.




دانشگاه آمستردام (University of Amsterdam)

هزینه‌ی تحصیل: از 5000 یورو

این موسسه‌ی برتر آموزش عالی که در پایتخت هلند آمستردام واقع شده سومین دانشگاه قدیمی هلند است که در سال 1632 تاسیس شده است. این موسسه‌ی آموزشی، یکی از دانشگاه‌های مهم آمستردام و یکی از بزرگترین موسسات تحقیقی در قاره‌ی اروپا محسوب می‌شود که هم‌اکنون دارای بیش از 30000 دانشجوست.

دانشگاه آمستردام تقریباً دارای 3000 دانشجو از بیش از 100 کشور جهان است. ساختمان‌های این دانشگاه در سطح شهر آمستردام پخش شده‌اند. این دانشگاه بدلیل وجود کادر آموزشی برجسته‌ی خود شناخته شده و پیوسته جزو 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد و با داشتن پتانسیل تحقیقاتی بالا دارای 6 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است که از این دانشگاه فارغ‌ التحصیل شده‌‌اند.

دانشگاه آمستردام از هفت دانشکده‌ی اصلی از جمله علوم، علوم انسانی، اقتصاد/تجارت، حقوق، علوم اجتماعی/رفتاری، پزشکی و دندانپزشکی تشکیل شده است. این دانشگاه در کل حدود 59 دوره‌ی کارشناسی، 133 دوره‌ی کارشناسی ارشد و 10 دوره‌ی دکترا برگزار می‌کند. اکثر این دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این دانشگاه شراکت قوی با چند دانشگاه خارج از کشور از جمله برنامه‌های تبادل دانشجو دارد که سالانه دانشجویان خارجی را جذب می‌کند. دانشجویان همچنین به چندین سازمان دانشگاهی و فعالیت‌های فوق‌ برنامه دسترسی دارند تا تجربه‌ی دانشجویی خود را بهبود بخشند.

موسسه‌ی تکنولوژی آیندهوون (Eindhoven Institute of Technology)

هزینه‌ی تحصیل: از 10000 یورو

موسسه‌ی تکنولوژی آیندهوون (که TU Eindhoven نیز نامیده می‌شود)، یک دانشگاه تکنولوژی است که در شهر آیندهوون در بخش جنوبی هلند قرار دارد. این دانشگاه در سال 1956 تاسیس شد و هم‌اکنون، بیش از 10 هزار دانشجو دارد. این دانشگاه تازه تاسیس و ارزان‌ قیمت در هلند، از قدرت علمی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است و جزو 400 دانشگاه برتر جهان محسوب می‌شود. موسسه‌ی تکنولوژی آیندهوون دارای دپارتمان‌های گوناگونی است که در رشته‌های خاص مهندسی، علوم فیزیک و فن‌ آوری اطلاعات، دوره‌های تحصیلی خود را برگزار می‌کند. موسسه‌ی تکنولوژی آیندهوون دارای ارتباطات آموزشی قوی با سایر موسسات آموزشی سراسر جهان همچون دانشگاه ملی سنگاپور، دانشگاه نورث‌وسترن (آمریکا)، دانشگاه RMIT (استرالیا) و دانشگاه KU Leuven (بلژیک) است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: