مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بررسی تحصیل پزشکی در هلند2020

بررسی تحصیل پزشکی در هلند2020

هلند کشوری است که 95% از ساکنین آن می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، تحصیل پزشکی در هلند به زبان انگلیسی و هلندی آموزش داده می شود، تحصیل به عنوان یک پزشک عمومی در هلند سه مرحله دارد: تحصیل در مقطع کارشناسی (bachelor-BSc) به مدت سه سال، تحصیل در مقطع ارشد (MSc-Master of Science) به مدت سه سال و دوره ی آموزش عملی به مدت یک سال. در دو دانشگاه (خرونگین و ماستریخت)، دوره ی سه ی ساله ی اول به زبان انگلیسی ارائه داده می شود، اما دانشجویان باید در حین تحصیل زبان Dutch را نیز بیاموزند، زیرا این زبان بخشی از زبان دوره ی تحصیل پزشکی در هلند است و باید در آزمون نهایی بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی پزشکی هلند شرکت کنید که به زبان Dutch است. دانستن زبان Dutch نه تنها برای ارتباط با بیماران لازم است، بلکه بدون آن نمی توانید فاز دوم تحصیل خود را تکمیل نمایید و در فاز آموزشی تحصیل پزشکی در هلند، دکترهای آینده در بیمارستان های هلند مشغول به کار می شوند ک دانستن زبان هلندی بسیار واجب و حیاتی است. یکی دیگر از چالش های پیش روی دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا برای تحصیل پزشکی در هلند، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند است، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند برای سال 2021/22 به صورت میانگین برای یکسال 32،000 یورو می باشد و این هزینه مشابه با تحصیل پزشکی در انگلستان است با این تفاوت که تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی و ایرانی در هلند آسان تر است. مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در هلند بسیار سخت گیرانه هستند و دانشگاه ها تلاشی برای جذب دانشجو نمی کنند و به علاوه محدودیتی به نام Numerus Fixus نیز تعریف شده است و در یک زمان فقط می توانید برای یک دانشگاه اپلای کنید. برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در هلند، این خبر خوب را به شما می دهیم که ویزای تحصیلی هلند تضمینی است و می توانید تا 16 ساعت در هفته، همزمان با تحصیل کار کنید. در این مقاله مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در هلند، اخذ ویزای تحصیل پزشکی در هلند، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند، دانشگاه های هلند برای تحصیل پزشکی و ... را بررسی می کنیم.

مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی در هلند 2020


هزینه های تحصیل پزشکی در هلند


هزینه زندگی در هلند


دانشگاه های پزشکی در هلند


تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در هلند


دریافت ویزا برای تحصیل پزشکی در هلند


شرایط کار پس از تحصیل در هلند


مدارک لازم برای پذیرش در رشته پزشکی در هلند 2020

قبل از ورود به دانشگاه های پزشکی هلند، بررسی شرایط پذیرش و مهلت پذیرش برای دانشگاه ها را باید بدانید، داشتن مدرک دیپلم 12 ساله دبیرستان ضروری است، در صورت درخواست برنامه های خاص، ممکن است برخی دانشگاه ها شرایط دیگری نیز داشته باشند، تسلط به دانش زبان انگلیسی نیز بسیار مهم است، داشتن مدرک TOEFL یا IELTS  برای دانشجویان اجباری می باشد و حداقل نمره ی مورد نیاز، آیلتس 6.0 و معادل تافل آن است، ارائه ی رزومه، انگیزه نامه و بیان دلایل تحصیل در هلند نیز برای برخی از دانشگاه های هلند مورد نیاز است و کپی این اسناد باید به صورت ترجمه شده ارائه گردد و توسط موسسه آموزشی یا توسط دفتر اسناد رسمی تأیید شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا برای تحصیل پزشکی در هلند عبارتند از:

  • گذرنامه معتبر و حداقل یک عکس 
  • اثبات اینکه از منابع مالی کافی برای حمایت از خود در طول دوره تحصیل برخوردار باشید. این قسمت توسط وزارت دادگستری هلند تعیین شده است و حداقل 850 یورو در ماه باشد. اظهارنامه بانکی و نامه های بورس تحصیلی پذیرفته شده نیز باید ارائه شود.
  • فرم MVV تکمیل شده و امضا شده
  • انجام آزمایش سل تا 3 ماه بعد از ورود به هلند
  • ارائه پذیرش تحصیلی در یک موسسه شناخته شده در هلند
  • داشتن بیمه نامه

هزینه های تحصیل پزشکی در هلند

بدون شک یکی از مهم ترین موضوعات در مهاجرت تحصیلی به یک کشور هزینه تحصیل و شهریه های دانشگاه می باشد که با اطلاع دقیق تر از این هزینه ها می توان تصمیم بهتر و عاقلانه تری گرفت. هزینه تحصیل پزشکی در هلند در سال ۲۰۲۰ در مقطع کارشناسی پزشکی (BSc) سالانه بین ۶ هزار تا ۱۵ هزار یورو و در مقطع کارشناسی ارشد پزشکی (MSc) سالانه بین ۸ هزار تا ۲۰ هزار یورو می باشد. البته این مبالغ به صورت کلی بیان شده و در بسیاری از موارد بنا بر شرایط خاص متقاضی تغییرات زیادی می کند، بنابراین قبل از هرگونه برنامه ریزی می توانید با بررسی سایت دانشگاه و کمک گرفتن از مشاور مهاجرتی اطلاعات خود را تکمیل کنید.

هزینه زندگی در هلند

هر فردی که برای مهاجرت و تحصیل یک کشور را انتخاب می کند، باید در کنار دانستن شهریه ی تحصیل از هزینه های زندگی نیز آگاه باشد، لازک به ذکر است ک هزینه ی زندگی در شهرهای مختلف و با توجه به سبک زندگی فرد متفاوت است همانطور که هزینه ی زندگی در تهران متفاوت از سایر شهرهای ایران است، در جدول زیر میانگین برخی از اقلام را مشاهده می کنید:


عنوان هزینه عنوان هزینه
بلیط یک طرفه حمل و نقل 3.2 یورو یک وعده غذا در یک رستوران معمولی 15 یورو
بلیط نامحدود ماهانه حمل و نقل عمومی 89.45 یورو یک بطری آب  2 یورو
ورودی تاکسی 4 یورو یک بطری 1لیتری شیر 0.9 یورو
اجاره ماهانه مسکن با یک اتاق مرکز شهر 1000 یورو یک کیلوگرم برنج 1.85 یورو
اجاره ماهیانه مسکن با یک اتاق دور از مرکز شهر 800 یورو یک کیلوگرم گوشت بیف 15 یورو


دانشگاه های پزشکی در هلند

طبق اطلاعات سایت های معتبر و رده بندی جدید دانشگاه های برتر دنیا، دانشگاه های کشور هلند در رده ای قابل قبول و جایگاه مناسبی در سطح بین المللی قرار می گیرند. در جدول زیر دانشگاه های برتر برای تحصیل پزشکی در هلند را مشاهده می کنید:

دانشگاه
دانشگاه آمستردام
دانشگاه Groningen
دانشگاه Leiden
دانشگاه Utrecht
دانشگاه و مرکز تحقیقاتی Wageningen
دانشگاه Twente


تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی در هلند

در ادامه ی مقاله تحصیل پزشکی در هلند، به بررسی دقیق تری از تحصیل در سایر رشته های علوم پزشکی همچون داروسازی، دندان پزشکی و پرستاری در این کشور می پردازیم:

تحصیل داروسازی در هلند

مدت زمان تحصیل در دوره ی داروسازی در هلند ۶ سال است و برخلاف برخی کشورها دوره ای کوتاه مدت تحت عنوان پیش نیاز برای متقاضیان بین المللی وجود ندارد. یادگیری زبان هلندی در این دوره بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که دانشجو باید ۱ سال از تحصیل خود را در بیمارستان ها به کارآموزی و مطالعه بپردازد و از این رو باید به زبان هلندی تسلط کامل داشته باشد، با احتساب این یک سال تمرینی، کل دوره ی تحصیل ۷ ساله می باشد که به شکل زیر دسته بندی می گردد:

  • دوره کارشناسی داروسازی (BSc) – سه سال
  • دوره کارشناسی ارشد داروسازی (MSc) – سه سال
  • دوره تمرین در بیمارستان ها – یک سال

تحصیل دندان پزشکی در هلند

متقاضیان برای پذیرش در رشته دندان پزشکی احتیاج به مدرک آیلتس حداقل ۶ دارند و دوره ی تحصیل آن هم مشابه داروسازی حدود ۷ سال می باشد، همچنین شما جهت تحصیل در رشته ی دندان پزشکی نیازمند قبولی در آزمون ورودی دانشگاه با نمره قابل قبول می باشید.

تحصیل پرستاری در هلند

نکته ی مهم در خصوص رشته پرستاری، بازار کار خیلی خوب این رشته پس از فارغ التحصیلی در کشور هلند می باشد. البته رشته های دندان پزشکی و داروسازی هم همواره سهم زیادی در جامعه پزشکان ایفا می کنند اما بخش عمده ای از این جامعه را پرستاران تشکیل می دهند بنابراین پس از پایان تحصیلات در این رشته می توان از پیداکردن شغل مناسب اطمینان داشت. تحصیل در این دوره در مقطع کارشناسی 3 ساله می باشد. اهمیت بالای تسلط به زبان هلندی یا Dutch از شرایط تحصیل در رشته پرستاری می باشد. همچنین برای تحصیل در رشته پرستاری به زبان انگلیسی باید آیلتس 7 داشته باشید.

دریافت ویزا برای تحصیل پزشکی در هلند

برای کلیه دانشجویان غیر اتحادیه ی اروپا که قصد دارند بیش از 90 روز در هلند بمانند، روند ویزا دو بخش دارد: اجازه اقامت موقت (MVV) و اجازه اقامت است، ویزای لازم برای ورود به هلند برای تحصیل به کشور مبدا شما بستگی دارد. بیشتر دانشجویان به ویزای ورود که به نام مجوز اقامت موقت یا Machtiging tot Voorlopig Verblifj به زبان هلندی نیاز دارند. این ویزای MVV به شما امکان می دهد ظرف شش ماه بعد از هر زمان به هلند وارد شوید. برای اقامت در کشور برای مدت زمان تحصیل، به اجازه اقامت نیاز خواهید داشت که به آن MVV می گویند، که اثبات می کند، صلاحیت اقامت در هلند را دارید، وقتی تحت این مجوز وارد هلند می شوید، به نظر می رسد شما به عنوان یک اقامت کننده بالقوه و نه یک توریست این کار را انجام داده اید، اگر در دانشگاه هلند پذیرفته شده اید، پس از درخواست MVV، دانشگاه میزبان شما موظف است از طرف شما درخواست مجوز اقامت کند. آنها این کار را طی پنج روز از ورود شما به هلند انجام می دهند و از شما درخواست می کنند مبلغی را که بطور خاص توسط آنها تعیین شده است بپردازید، پس از تأیید، شما باید مجوز خود را در طی دو هفته بعد از ورود به هلند از اداره ملی مهاجرت (IND- Immigration and Naturalisation Service) دریافت کنید. پس از دریافت مجوز خود، باید در شورای محلی ثبت نام کنید، در طول تحصیلات خود، اجازه ی اقامت، شما را قادر می سازد تا حداکثر 90 روز در طی یک دوره 180 روزه در هر کشور شینگن سفر کنید، اجازه ی اقامت شما برای مدت زمان تحصیل معتبر خواهد بود، به علاوه سه ماه دیگر که برای مدیریت دانشگاه داده می شود تا کارهای فارغ التحصیلی را انجام دهید. برای تحصیل پزشکی در هلند نیز باید نکاتی که گفته شد انجام گردد. 

شرایط کار پس از تحصیل در هلند

در این بخش از مقاله به شرایط کار پس از تحصیل پزشکی در هلند می پردازیم. یکی از عوامل بسیار مهمی که قبل از مهاجرت تحصیلی باید به آن توجه داشت موضوع کار پس از تحصیل است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در هلند بسیار پایین است و در حدود 3.2 درصد می باشد، احتمال یافتن کار در این کشور بسیار بالاست. همچنین کسانی که در رشته های پزشکی تحصیل می کنند در سال های آخر تحصیل در بیمارستان ها و کلینیک ها دوره های کارآموزی خود را می گذرانند از این جهت شانس بالایی در یافتن شغل مناسب دارند. علاوه بر اینکه به طور معمول فارغ التحصیلان در هلند یکسال اجازه دارند در هلند بمانند و به دنبال کار بگردنند و ویزای خود را به ویزای کاری هلند تبدیل کرده و پس از آن اقامت دائم خود را دریافت کنند. همچنین این امکان وجود دارد که پس از تحصیل پزشکی در هلند، شخص از طریق سایت ها و موسسات کاریابی هلند نیز به جستجوی شغل مناسب و دلخواه خود بپردازند. ویزایی که با آن می توانید یکسال بعد از فارغ التحصیلی در هلند کار کنید، Orientation Visa است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: