مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه توئنته Twente هلند

دانشگاه توئنته Twente هلند

دانشگاه توئنته هلند در حاشیه شهر انسخده هلند قرار دارد. فاصله دانشگاه از مرکز شهر انسخده حدود پانزده دقیقه دوچرخه سواری است. حدود 2 هزار محقق و بیش از 10 هزار دانشجو در دانشگاه مشغول تحصیل و پژوهش هستند. تمام ساختمان‌های آموزشی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه در سایت اصلی مستقر هستند. در مجاورت سایت دانشگاه محل سکونت دانشجویان و مجتمع‌های خوابگاهی، مغازه‌ها، زمین‌های ورزشی، مراکز همایش و کنفرانس‌ها و کتابخانه قرار دارند. در یک جمله تمام آنچه یک دانشگاه نیاز دارد در سایت دانشگاه توئنته هلند وجود دارد. در خارج از ساعات کاری، مرکز تئاتر بریجهوف با سالن‌های نمایش، کتابخانه و مراکز ورزشی آن در دسترس هستند. دانشگاه توئنته دارای محوطه زیبا و سرسبز بوده و فضایی مناسب برای تحصیل و آموزش دانشجویان فراهم می‌آورد.

دانشگاه توئنته هلند در سال 2013 میلادی کالج دانشگاه را راه‌اندازی نمود. این کالج در راستای جذب افراد و جوانان با استعدادی که تمایل به پروش استعدادها و مهارت‌های خود هستند تاسیس شده است. در راستای برنامه‌های ملی آموزشی کشور هلند پنج برنامه دوره کارشناسی دانشگاه شامل فیزیک کاربردی، مهندسی شیمی و کالج دانشگاه توئنته به عنوان دوره‌های برتر انتخاب شدند. از طرفی دوره‌های کارشناسی‌ارشد همانند فیزیک کاربردی، مهندسی شیمی، علوم اطلاعات زمین، تکنولوژی انرژی‌های تجدید پذیر و تکنولوژي پزشکی نیز به عنوان دوره‌های برتر آموزشی در کشور هلند برگزیده شدند. دانشگاه توئنته هلند جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران بوده و تمام مدارک صادره از این دانشگاه در ایران مورد تایید و ارزشیابی قرار می‌گیرند.  

دانشگاه توئنته هلند در سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان تایمز که همه ساله دانشگاه‌های برتر را رتبه‌ بندی می‌کند. برای سال 2023 میلادی رتبه 212 دانشگاه‌های برتر جهان و در رده دوازدهم برترین دانشگاه‌های هلند قرار گرفته است. دانشگاه توئنته هلند در رده 12 بهترین دانشگاه‌های هلند قرار دارند. دیگر سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر جهان که سیستم رتبه‌ بندی شانگهای نام دارد نیز دانشگاه توئنته هلند را برای سال 2019 در رده 12 دانشگاه‌های برتر کشور هلند و رتبه 401-500 جهان ارزیابی نموده است.

رشته‌های دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند دارای برنامه‌های آموزشی مختلف به زبان انگلیسی است. دانشگاه دارای 20 برنامه آموزشی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی، 35 برنامه آموزشی مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و 73 برنامه آموزشی به زبان هلندی است. دانشگاه دارای تعداد پنج دانشکده است. دانشکده‌های دانشگاه شامل دانشکده مدیریت و علوم رفتاری و علوم اجتماعی، دانشکده مهندسی الکترونیک و ریاضیات و علوم کامپیوتر، دانشکده تکنولوژی مهندسی، دانشکده علوم و تکنولوژی، دانشکده علوم زمین و اطلاعات علوم زمین است.

رشته‌ها و موضوعاتی که در دانشگاه توئنته هلند ارائه می‌شود شامل:

  • روانشناسی؛
  • آموزش؛
  • حقوق؛
  • اقتصاد و کسب و کار شامل کسب و کار و مدیریت؛
  • اقتصاد و اقتصاد سنجی؛
  • حسابداری و مالی؛
  • علوم فیزیکی شامل ریاضیات و آمار؛
  • محیط زیست؛
  • زمین شناسی؛
  • علوم دریایی و زمینی؛
  • شیمی؛
  • فیزیک و نجوم؛
  • علوم حیاتی شامل علوم بیولوژیکی؛
  • علوم ورزشی؛
  • جنگلداری و کشاورزی؛
  • علوم کامپیوتر؛
  • علوم کلینیکی و بالینی شامل پزشکی؛
  • دندانپزشکی و سایر علوم بهداشت؛
  • تکنولوژی و مهندسی شامل مهندسی مکانیک و هوا فضا؛
  • مهندسی عمران؛
  • مهندسی برق و الکترونیک؛
  • مهندسی شیمی و مهندسی عمومی؛
  • علوم اجتماعی شامل جامعه شناسی؛
  • جغرافی؛
  • مطالعات سیاسی و بین‌المللی؛
  • مطالعات رسانه و ارتباطات؛
  • هنر و علوم انسانی شامل تاریخ؛
  • فلسفه و نظریه شناسی؛
  • هنر؛
  • هنرهای تجسمی و طراحی؛

دانشگاه توئنته هلند جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران بوده و تمام مدارک صادره از دانشگاه در ایران مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرند. زبان تحصیل در دانشگاه توئنته انگلیسی است و دوره‌های متعددی در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی برگزار می‌شود، از اینرو دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل در دانشگاه به زبان انگلیسی را خواهند داشت.


تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند در حوزه‌های فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و برخی رشته‌های گروه پزشکی فعالیت دارد.

تحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند رشته دندان پزشکی را ارائه نمی‌کند. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشورهای اروپایی می‌توانند به سایر دانشگاه‌های معتبر و مطرح اروپایی جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی مراجعه نمایند. 

تحصیل رشته‌های مهندسی در دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند انواع رشته‌های فنی و مهندسی را برگزار می‌کند. دانشگاه در رشته‌های فنی مهندسی جزو رتبه‌های برتر جهان بوده و برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا ارائه می‌نماید. رتبه جهانی دانشگاه توئنته هلند در رشته‌های مهندسی 166 است که نشان‌دهنده کیفیت و استاندارد بالای آموزشی در آن است. دانشگاه توئنته هلند جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران بوده لذا کلیه دوره‌ها و مدارک صادره دانشگاه در ایران مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرند.

در میان دوره‌های فنی مهندسی برگزار شده در دانشگاه تعداد 14 برنامه رتبه یک را در میان دانشگاه‌های هلند کسب کرده‌اند و سایر دوره‌ها نسبت به نمره بدست آمده در سال 2017 با رشد خوبی مواجه شده‌اند. از جمله برنامه‌های فنی مهندسی در مقطع کارشناسی دانشگاه توئنته هلند می‌توان به دوره‌های ذیل اشاره نمود.

  • دوره کارشناسی مهندسی بیومدیکال: دوره کارشناسی مهندسی بیومدیکال دانشگاه توئنته به مدت سه سال و به زبان هلندی ارائه می‌شود. در این دوره دانشجویان توانایی طراحی و ساخت انواع وسایل و تجهیزات بهداشت و سلامت را پیدا می‌کنند. انواع ربات‌ها، وسایل اسکن و تصویر‌برداری پزشکی و نظیر آن برخی از موضوعات ارائه شده در این دوره محسوب می‌شوند.
  • دوره کارشناسی مهندسی شیمی دانشگاه توئنته هلند: دوره کارشناسی مهندسی شیمی سه ساله و تمام وقت است. این دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و دانشجویان با فهم، طراحی و توسعه فرآیندهای شیمیایی، مواد و راه‌حل‌های مختلف با استفاده از علم شیمی آشنا می‌شوند.
  • دوره کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه توئنته هلند: دوره کارشناسی مهندسی عمران سه ساله بوده و به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشجویان با انواع دوره‌های آموزشی و کارورزی در زمینه طراحی، ساخت و ساز و مدیریت مهندسی مجتمع‌ها و ساختمان‌ها به عنوان مهندس عمران آشنا می‌شوند.
  • دوره کارشناسی مهندسی برق دانشگاه توئنته هلند: دوره کارشناسی مهندسی برق سه سال و بصورت تمام وقت است. دوره به زبان انگلیسی برگزار شده و دانشجویان با انواع فناوری و راه حلهای مهندسی برق برای بهبود جوامع بشری آشنا می‌شوند.
  • دوره کارشناسی مهندسی صنایع دانشگاه توئنته هلند: دوره کارشناسی مهندسی صنایع به زبان انگلیسی و بطور تمام وقت ارائه می‌شود. در این دوره دانشجویان با علم مدیریت، طراحی و بهبود فرایندهای کسب و کار و کمک به سازمان‌ها در جهت افزایش راندمان و بهره‌وری آشنا می‌شوند.
  • دوره کارشناسی مهندسی مکانیک دانشگاه توئنته هلند: یک دوره سه ساله تمام وقت و به زبان انگلیسی که دانشجویان با طراحی، ساخت، اختراع، بهبود و نگهداری انواع دستگاه‌ها و تجهیزات مکانیکی که در جامع بکار گرفته می‌شود آشنا می‌شوند.

دانشجویان امکان ادامه تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را نیز دارند. دانشگاه توئنته هلند جزو دانشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران بوده لذا مدارک صادره از دانشگاه در ایران مورد ارزشیابی و تایید قرار می‌گیرد. بدین ترتیب دانشجویان علاوه بر امکان تحصیل در یکی از دانشگاه‌های تراز اول دنیا در رشته‌های فنی مهندسی، می توانند برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های ایران اقدام نموده و یا وارد بازار کار ایران شوند. از طرفی با توجه به اعتبار دانشگاه توئنته امکان ادامه تحصیل در دانشگاه‌های مطرح اورپایی و آمریکایی و یا ورود به بازار کار این کشورها برای فارغ‌التحصیلان فراهم می‌گردد.

سیستم آموزشی دانشگاه توئنته هلند

سیستم آموزشی دانشگاه توئنته در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری ارائه می‌شود.

دوره کارشناسی

دانشگاه توئنته هلند حدود 20 برنامه کارشناسی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رده کارشناسی در نظر گرفته است. زبان تدریس در برخی رشته‌ها انگلیسی و در برخی دیگر هلندی است. طول دوره کارشناسی در دانشگاه 3 سال در نظر گرفته شده است

دوره کارشناسی ارشد

دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد تعداد 38 دورره برگزار می‌گردد. طول اغلب برنامه‌های کارشناسی ارشد 2 ساله و تمام وقت است. اغلب رشته‌ها به زبان انگلیسی و برخی به زبان هلندی برگزار می‌شوند. از جمله رشته‌ها و دوره‌های کارشناسی ارشد دانشگاه توئنته هلند می‌توان به دوره کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی به زبان انگلیسی در سه گرایش ریاضیات علوم داده، تحقیق در عملیات، نظریه سیستم‌های ریاضی، آنالیز کاربردی و علوم محاسباتی و.. است. دانشگاه توئنته هلند در اغلب رشته‌های فوق امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نیز فراهم نموده است. متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا می‌توانند با دانشکده مورد نظر از طریق وب‌سایت تماس حاصل نموده و درخواست پذیرش خود را ارسال نمایند.

اخذ بورسیه دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند انواع مختلف کمک هزینه و بورسیه را به دانشجویان خود در مقاطع مختلف اعطا می‌نماید. دانشگاه بورسیه‌ها و کمک هزینه‌های خود را برای دانشجویان خارجی که در محدوده اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند و یا اینکه در خارج از این محدوده قرار دارند در نظر می‌گیرد. متقاضیان خارجی که برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه توئنته هلند درخواست داده و از موقعیت علمی خوبی برخوردار هستند، امکان دریافت کمک هزینه از 3 هزار یورو تا 25 هزار یورو در سال را خواهند داشت.

علاوه بر این دانشگاه انواع برنامه‌های بورسیه و کمک هزینه‌های دیگری مانند بورسیه ICD، بورسیه صندوق ITC، بورسیه پرنس برنارد و بورسیه UAF را به متقاضیان با رزومه علمی قوی اعطا می‌نماید.


اخذ پذیرش از دانشگاه توئنته هلند

متقاضیان اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه توئنته هلند می‌توانند از طریق وب‌سایت دانشگاه اقدام نمایند. برای ارسال درخواست پذیرش ابتدا متقاضیان باید دوره مورد نظر خود را از میان برنامه‌های ارائه شده توسط دانشگاه انتخاب نمایند. برخی از دوره‌های ارائه شده در مقاطع مختلف از کارشناسی تا دکترا به زبان انگلیسی برگزار شده و برخی دوره‌ها به زبان هلندی اجرا می‌شوند. پس از انتخاب دوره مورد نظر و با توجه به مهلت زمانی ارسال درخواست متقاضیان باید مدارک و مستندات مورد نیاز دانشگاه توئنته را تهیه نمایند.

متقاضیان تحصیل در دوره‌های برگزار شده به زبان انگلیسی باید مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 6 که کمتر از دو سال از صدور گواهی گذشته باشد، مدرک تافل اینترنتی با نمره حداقل 80 که کمتر از دو سال از صدور آن گذشته باشد و یا مدارک زبان کمبریج CAE و CPE که دارای گرید A ،B و یا C باشد را ارائه دهند.

متقاضیانی که حداقل به مدت سه سال دوره‌های تحصیلی دبیرستان خود را در یکی از کشورهای انگلیسی زبان پشت سر گذاشته‌اند، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. در مقطع کارشناسی دانشگاه توئنته تعداد چهار دوره به زبان هلندی برگزار می‌شود که متقاضیان تحصیل در این دوره‌ها باید مدارک تسلط به زبان هلندی را ارائه نمایند. مدارک NT2 ،CNaVT ،ERK B2 و یا ERK C1 برای متقاضیان تحصیل در رشته‌های تحصیلی به زبان هلندی مورد نیاز است. از دیگر مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه توئنته هلند مدرک تحصیلی دوره قبلی مورد تایید دانشگاه است. هر دوره و مقطع تحصیلی در دانشگاه دارای یک مهلت زمانی مختص به خود است که در وب‌سایت دانشگاه اعلام می شود. متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را در مهلت زمانی مقرر به دانشگاه ارسال نمایند.

متقاضیان هنگام ارسال درخواست پذیرش خود از طریق وب‌سایت دانشگاه توئنته نیاز به ارسال مدارک و مستندات متعددی دارند. از جمله مدارک مورد نیاز می‌توان به پاسپورت، مدرک دیپلم برای متقاضیان دوره کارشناسی و یا مدرک کارشناسی برای متقاضیان دوره کارشناسی ارشد، ریز نمرات متقاضی، مدارک و دوره‌های طی شده دیگر که کمک به اخذ پذیرش کند، است. مدارک زبان متقاضی اعم از زبان انگلیسی و یا هلندی، رزومه علمی متقاضی، توصیه‌نامه اساتید، نامه هدف از تحصیل و درخواست پذیرش، نامه تمکن مالی که نشان‌دهنده میزان توانایی مالی به یورو باشد اشاره نمود.

کلیه مدارک و مستندات مورد نیاز دانشگاه توئنته باید به زبان انگلیسی و یا هلندی بطور رسمی ترجمه و در قالب فایل پی دی اف آپلود شود.

امکانات دانشگاه توئنته هلند

دانشگاه توئنته هلند دارای یکی از سریع‌ترین شبکه‌های ارتباطی اینترنت در جهان را دارد. در سراسر سایت‌های مختلف دانشگاه سرویس اینترنت وای‌فای در دسترس دانشجویان، اساتید و پرسنل بوده و دسترسی به بزرگترین شبکه‌های ارتباطی اروپا وجود دارد. دانشگاه به کیفیت زندگی اهمیت بسیاری می‌دهد، چنانچه تعداد زیادی مجموعه‌های ورزشی، امکانات مختلف تفریحی، ورزشی و فرهنگی در مساحت 140 هکتاری دانشگاه در نظر گرفته شده است. علاوه بر امکانات متعدد آموزشی دانشگاه توئنته هلند دارای امکانات خوابگاهی، مراکز درمانی و بهداشتی، مراکز روانشناسی، مراکز عرضه خدمات مذهبی، مراکز مشاوره تخصصی، هتل، رستوران، بار و بسیاری موارد دیگر برای آسایش و رفاه دانشجویان است. دانشگاه دارای امکانات تحقیقاتی و پژوهشی مجهزی است. برخی از امکانات و مراکز پژوهشی دانشگاه شامل آزمایشگاه تکنولوژی نانو با 1250 متر مربع مساحت و در اختیار داشتن تجهیزات و وسایل تحقیقاتی مدرن و پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، تکنولوژی بیومدیکال، تکنولوژی پزشکی، مدیریت و علوم رفتاری، علوم جغرافیایی و علوم مربوط به زمین است.

دانشگاه توئنته هلند به دلیل داشتن امکانات آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی متعدد محلی جذاب و با فرصت‌های مطالعاتی گوناگون برای دانشجویان، محققان و پژوهشگران در زمینه‌های مختلف علمی بشمار می‌آید. دانشگاه توئنته هلند دارای 40 درصد تحقیقات و پژوهش‌های بالاتر از میانگین جهانی در رده خود بوده و انتشارات و مقالات دانشگاه جزو بیشترین‌ها در میان دانشگاه‌های هم رده است.

دانشگاه توئنته هلند دارای امکانات ورزشی، سالن‌های ورزش، استخر، زمین‌های فوتبال، بسکتبال، راگبی، والیبال، هندبال و هاکی بوده و انواع مسابقات ورزشی در قالب تیم‌های دانشجویی برگزار می‌نماید. تیم‌های دانشجویی دانشگاه در زمینه‌های مختلف فعالیت داشته و کلاس‌های متعدد آموزشی برگزار می‌نمایند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: