مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Utrecht

آشنایی با دانشگاه Utrecht

تاریخچه

تحصیل در دانشگاه Utrecht هلند، به قرن هفتم بازمی‌گردد، وقتی راهب ویل‌بُرد، مدرسه‌ای برای کشیشان و اشراف محلی آینده‌ی Utrecht برگزار کرد. این مدرسه، برای چند صد سال در اشکال گوناگون باقی ماند و در نهایت، تمرکز خود را به حوزه‌ی علوم انسانی تغییر داد. در سال 1636، با چند ده دانشجو، هفت اُستاد و 4 دانشکده‌ی حقوق، پزشکی، معارف و فلسفه، این مدرسه رسماً به دانشگاه Utrecht تبدیل شد. در قرن‌های بعد، این دانشگاه از جنگ و آشوب سالم ماند و به یکی از بزرگ‌ترین موسسات آموزش عالی در هلند تبدیل شد.

ساختمان دانشگاه

دانشگاه Utrecht دارای سه ساختمان در درون شهر Utrecht است. مرکز تاریخی این شهر، میزبان دانشکده‌ی علوم انسانی، حقوق، اقتصاد و دولت است. درست بیرون شهر، ساختمان De Uithof قرار دارد که میزبان دانشکده‌های علوم، پزشکی، دامپزشکی، علوم زمین و علوم اجتماعی و رفتاری است. بین این دو ساختمان، کالج دانشگاه Utrecht قرار دارد که یک آکادمی ممتاز علوم مقدماتی می‌باشد. ساختمان چهارم که به آکادمی رُزولت تعلق دارد، مدرسه‌ی ممتاز علوم مقدماتی دیگری است که در شهر میلبورگ واقع شده است. شهر اُترخت بیش از 2000 سال قدمت دارد و با توجه به مجموعه‌ی دانشجویی آن، این دانشگاه دارای شخصیت بین‌المللی قدرتمندی است. در درون خود شهر اُترخت، دانشجویان مکان‌های زیادی برای تعاملات اجتماعی دارند و سازمان‌ها و گروه‌های زیادی در دانشگاه، به هم می‌پیوندند. برای تفریح و سرگرمی، خیلی از باشگاه‌ها در اُترخت، دانشجویان را در روزهای پنجشنبه، رایگان پذیرش می‌کنند و این شهر، میزبان فستیوال‌های هنری و رویدادهای ورزشی گوناگون است.

تمرکز

دانشگاه Utrecht از هفت دانشکده تشکیل شده است: علوم، پزشکی، حقوق، اقتصاد و دولت، دامپزشکی، علوم رفتاری و اجتماعی، علوم زمین و علوم انسانی. این مدرسه دارای 45 دوره‌ی کارشناسی است که 4 تا از این دوره‌ها، به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و 169 دوره‌ی کارشناسی ارشد دارد که 81 دوره، به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. علاوه بر این، تقریباً 200 دوره‌ی دیپلم و بیش از 150 دوره‌ی تابستانی در شاخه‌های گوناگون وجود دارد و جز بهترین دانشگاه های هلند برای دانشجویان بین المللی است.

شعار دانشگاه اُترخت ol Iustitiae Illustra Nos است که به‌معنی 'خورشید عدالت، بر ما می‌تابد' است. با یک تعهد قوی به ایجاد یک محیط بین‌المللی، این دانشگاه بر روی 5 اصل هدایت‌بخش متمرکز است:

  • آموزش نسل جوان
  • تربیت نسل‌های جدید محققین
  • ایجاد فضای آموزشی که هم دارای دانش تخصصی و هم دارای مهارت‌های حرفه‌ای است
  • ایجاد تحقیقات پیشگامانه
  • بررسی مسائل اجتماعی و تلاش برای حل آن‌ها

پذیرش در دانشگاه

استانداردهای پذیرش در دانشگاه Utrecht از دوره‌ای به دوره‌ی دیگر متفاوت است، اما پذیرش در تمام دوره‌ها، به مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارد. همچنین شرایط گوناگونی در ارتباط با قابلیت‌های زبان انگلیسی و هلندی وجود دارد که برخی از آن‌ها، به تست تسلط بر این زبان‌ها نیاز دارند. ساکنان غیر اتحادیه‌ی اروپا نیز به اجازه‌ی اقامت و احتمالاً ویزا برای تحصیل در این دانشگاه نیاز دارند.

هزینه‌ها

آموزش برای دانشجویان هلندی، اتحادیه‌ی اروپا، منطقه‌ی اقتصادی اروپا و سورینام هم برای مدرک کارشناسی و هم برای دوره‌ی کارشناسی ارشد، 1771 یورو برای سال تحصیلی 2013-2012 بوده است. برای دانشجویان دیگر، هزینه‌های آموزش، از 6200 تا 10500 یورو بسته به خود رشته، متغیّر است. هزینه‌های دوره‌ی کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی، از 14400 تا 17900 یورو متغیّر است و به خود رشته بستگی دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: