مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه ساکسیون

کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه ساکسیون

آیا شما به طراحی سیستم هایی مثل ربات چمن زن، ترموستات هوشمند، روباتها، و یا هواپیماهای بدون سرنشین علاقه دارید؟ در صورت شرکت در دوره های تحصیلی علوم کامپیوتر در ساکسیون، شما می توانید روی جدیدترین سیستم ها و راه حل های هوشمند کار کنید. تمامی دروس در این دوره به زبان انگلیسی تدریس می شوند و شما در کنار دانشجویانی از 25 ملیت متفاوت، فرصت خواهید داشت تا آموزش حرفه ای ببینید، تحصیل در هلند یکی از برترین گزینه ها برای مهاجرت تحصیلی می باشد.

گزینه مهندسی برق و الکترونیک دانشگاه ساکسیون

سال اول مهندسی برق و الکترونیک و علوم کاربردی کامپیوتر تقریباً یکسان است و اگر متوجه شدید که طراحی و ساخت سخت افزار را بیشتر از برنامه نویسی دوست دارید، در این صورت می توانید به مهندسی برق و الکترونیک تغییر رشته دهید.

دوران تحصیل علوم کامپیوتر دانشگاه ساکسیون

بخش اصلی دوره تحصیلی علوم عملی کامپیوتر را ترکیبی از سخت افزار، مثل حسگرها و میکروکنترلرها، و نرم افزار، مثل C++ و Java تشکیل می دهند. در این دوره شما راجع به سیستم های توکارعامل بی درنگ (real-time embedded systems)، اتوماسیون و فرآیندهای کنترلی مطالب زیادی می آموزید و همه این آموزشها این هدف را دارند تا از درستی طراحی، برنامه نویسی و عملکرد سیستم های شما اطمینان حاصل کنند.

تفاوت بین علوم کاربردی کامپیوتر، مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی نرم افزار دانشگاه ساکسیون

در علوم کاربردی کامپیوتر تمرکز اصلی بر روی نرم افزار است و سخت افزار در حاشیه است. در مقابل، تمرکز اصلی مهندسی برق و الکترونیک بیشتر روی سخت افزار است و نرم افزار در حاشیه قرار دارد. به طور خلاصه، تفاوت این دو برنامه ی تحصیلی در اینجاست. علوم کاربردی کامپیوتر مشابه مهندسی نرم افزار است، اما شما باید به کار با سخت افزار کمی علاقه مند باشید. ریاضیات نیز در این برنامه نقش بیشتری نسبت به برنامه های استاندارد علوم کامپیوتر، مانند مهندسی نرم افزار دارد. 

چشم انداز شغلی علوم کامپیوتر دانشگاه ساکسیون

پس از اتمام این برنامه ی تحصیلی، به شما مدرک علمی کاربردی کامپیوتر اعطا می شود و سپس می توانید از عنوان مدرک لیسانس یا همان BSc استفاده کنید. شما می توانید برای طیف وسیعی از شرکت ها به عنوان یک طراح نرم افزار و سخت افزار، برنامه نویس یا توسعه دهنده کار کنید.

  • 13 درصد از افراد ادامه تحصیل می دهند
  • 95 درصد از افراد کاری در سطح خودشان در یک سال و نیم اول پیدا می کنند.
  • 90 درصد افراد بلافاصله در شغلی مناسب مشغول به کار می شوند.
  • حقوق پایه برای 38 ساعت کار در هفته از 2500 یورو شروع می شود.




مشاغل در دسترس برای فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر دانشگاه ساکسیون

در حال حاضر کمبود قابل توجهی از متخصصان فناوری اطلاعات با تحصیلات عالی مشاهده می شود. بنابراین شرکتها فوراً بدنبال افرادی مثل شما می گردند. بنابراین بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی شانس یافتن شغل در این زمینه را دارید!

برنامه نویس/ مهندس نرم افزار دانشگاه ساکسیون

یک برنامه نویس فقط برنامه های نرم افزاری نمی نویسد. قبل از شروع هرکاری، ابتدا باید مشکل را کاملا شناسایی کنید. این کار اغلب با مشورت مشتری انجام می شود. تست و نوشتن اسناد (کدنویسی) نیز بخشی از شغل شما است. عموما شما در قالب یک تیم کار خواهید کرد تا به سرعت به راه حلهای مختلفی دست پیدا کنید.

شرکت های مناسب برای کار رشته علوم کامپیوتر ساکسیون

متخصصان رشته کاربردی کامپیوتر می توانند در شرکت های مختلفی کار می کنند؛ به عبارت دیگر، در هر جایی که نیاز به طراحی یک نرم افزار و یا ساخت سیستمهای پیچیده باشد- برای مثال ایمنی در ترافیک، یا بیمارستان ها، میتوان از کمک متخصصان علوم کاربردی کامپیوتر بهره جست. بیشتر متخصصان علوم کاربردی کامپیوتر کارهای برنامه نویسی زیادی انجام می دهند، که معمولاً در جریان کار با سیستم های توکار و اینترنت صورت می گیرد. در کنار همه ی اینها، شما حتی می توانید بیزینس خود را راه بیاندازید.

اخذ پذیرش رشته علوم کامپیوتر ساکسیون

برای تحصیل در دوره های آموزشی علوم کامپیوتر ساکسیون، شما اول باید شرایط ورود به این دوره ها را داشته باشید. برای پذیرش در این دوره، داشتن این مدرک تحصیلی بسیار حائز اهمیت است:

  • دیپلم ریاضی و فیزیک دوره ی دبیرستان (متوسطه)
  • شرایط عمومی ورود 
  • برای حضور در دانشگاه ساکسون، این شرایط برای عموم متقاضیان الزامی است:
  • دانشجویان باید نشان دهند که انگیزه، توانایی و عزم کافی برای به پایان رساندن این دوره های تحصیلی را دارند.

دانشجو باید شرایط تحصیل در دوره های آموزش عالی را داشته باشد؛ لازمه این کار داشتن دیپلم تحصیلات متوسطه یا همان دبیرستان با نمرات خوب است. بطور مثال برای دانشجویان هلندی داشتن VWO ، HAVO یا MBO و برای دانشجویان خارجی داشتن معادل این مدارک الزامی است؛ به عبارت دیگر، دانشجویان آلمانی باید Abitur (algemeine Hochschulreife) دریافت کرده باشند و دانشجویان فرانسوی باید Baccalaureate و یا دیپلم دبیرستانهای آمریکایی (بعلاوه یکسال تحصیل در کالج) دریافت کرده باشند. برای شرکت در این دوره ی خاص، دانشجو باید مهارتها و تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشد.

مسئولان پذیرش این دوره های تحصیلی، به دقت مدارک ارائه شده توسط دانشجویان را بررسی می کنند. شما باید برای پذیرش در این دوره ها، مدرک دیپلم خود را بهمراه رزومه کاری و تحصیلی خود، انگیزه نامه و برگه ی تکمیل مصاحبه (به دوره ی تحصیلی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد) ارائه دهید. در کنار شرایط عمومی پذیرش که برای همه دانشجویان اعمال می شود، برای هر سطح از پذیرش از شرایط ویژه ای مورد نیاز است.

ورود به سال اول از برنامه ی 4 ساله کارشناسی

  • داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی (آیلتس آکادمیک 6)

ورود به برنامه های دوره کوتاه

  • گذراندن حداقل سه سال تحصیلات عالیه (دانشگاهی) در رشته ی مورد نظر
  • و یا داشتن مدرک کارشناسی در زمینه های مرتبط به برنامه ای تحصیلی که برای آن درخواست پذیرش داده اید. 

مسئولان پذیرش این دوره های تحصیلی، به دقت مدارک ارائه شده توسط دانشجویان را بررسی می کنند. شما باید برای پذیرش در این دوره ها، مدرک دیپلم خود را بهمراه رزومه کاری و تحصیلی خود، انگیزه نامه، و در صورت نیاز برگه ی تکمیل مصاحبه (به دوره ی تحصیلی که شما انتخاب می کنید بستگی دارد) ارائه دهید. 

ورود به دوره های مقدماتی 

  • ممکن است برخی دانشجویان همزمان با ورود به دوره های آمادگی برای دوره های چهار ساله، سال آخر یا کارشناسی ارشد خود اقدام کنند. دلیل این امر این است که مشخص شود آیا این دانشجویان پیش زمینه علمی مناسب برای تحصیلات آینده خود را دارند یا خیر.

سال مقدماتی

  • دانشجویان باید در آیلتس حداقل نمره 5 را دریافت کرده باشند، تا سطح ابتدایی مطابق با شرط ذکر شده (IELTS 6.0) باشد که برای گرفتن پذیرش در دوره های آموزش عالی باید بدست آورند.

ترم مقدماتی

  • دانشجویان متقاضی باید قبلاً به نمره IELTS 5.5 رسیده باشند تا سطح ابتدایی مطابق با شرط ذکر شده (IELTS 6.0) باشد که برای قبولی در دوره های آموزش عالی باید بدست آورند.

دوره ی کوتاه مقدماتی

  • ضروری است که دانشجویان متقاضی از قبل به نمره IELTS 5.5 (حداقل نمره گوش دادن و صحبت کردن 5) رسیده باشند تا سطح شروع با سطح (IELTS 6.0) مطابقت داشته باشد که برای قبولی در دوره های آموزش عالی باید بدست آورند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: