مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رایگان در هلند2020

تحصیل رایگان در هلند2020

بیش از 90000 دانشجوی خارجی در هلند تحصیل می‌کنند، اطلاعات خوبی درباره‌ی‌ هزینه‌های آموزش، شرایط و دوره‌های تحصیلی به زبان انگلیسی وجود دارد. دانشجویان باید ابتدا با موسسه‌ای تماس بگیرند که آن دوره را ارائه می‌دهد. آن موسسه مشخص می‌کند، چه شرایط تحصیلی برای پذیرش در هلند برای دانشجویان خارجی وجود دارد. یک سیستم سهمیه‌ای، برای دوره‌های با تقاضای بیش از حد وجود دارد: مکان‌ها توسط قرعه‌کشی مشخص می‌شود. در www.studielink.nl، شما می‌توانید به شکل آنلاین برای دوره‌های دانشگاهی درخواست دهید که توسط وزارت آموزش هلند، تامین مالی شده‌اند. بیمه‌ی سلامت در هلند اجباری ا‌ست، اگرچه به موقعیت و ملیّت شما بستگی دارد و بر اساس آن، بیمه‌ی سلامت به شما تعلق می‌گیرد. دوره‌های دانشگاهی از مرحله‌ی کارشناسی که سه سال طول می‌کشد و دوره‌ی کارشناسی ارشد که یک یا دو سال طول می‌کشد، تشکیل شده است. خیلی از دانشگاه‌های هلند، دارای موسسات شریک در کشورهای دیگر هستند، پس دانشجویان می‌توانند بخشی از دوره‌ی تحصیلی خود را در خارج از کشور بگذرانند.

دیپلم‌ها و مدارک داده شده در خارج از هلند، قبل از تحصیل در هلند، باید توسط مسئولان هلندی تائید شوند. غالباً دانشگاهی که به آن درخواست داده‌اید، این کار را انجام می‌دهد. اگر چنین نشد، (Internationale Diplomawaardering IDW www.idw.nl)، این کار را با پرداخت هزینه‌ای از طرف شما، انجام می‌دهد. دانشجویان غیر انگلیسی ‌زبان، باید یک امتحان زبان انگلیسی را در سطح خاصی بگذرانند که غالباً تافل، آیلتس یا تست کمبریج است. مطابق با راهنمای تحصیلی دانشگاه‌های هلند، Keuze Studiegids، دندانپزشکی پُردرآمدترین رشته‌ی تحصیلی در هلند است، در حالیکه دانشجویان رشته‌های تاریخ هنر و مطالعات فرهنگی، احتمالاً کاری را با حقوقی 15 درصد کمتر از درآمد ماهانه‌ی 900 یورو بدست می‌آورند. دوره‌های تحصیلی در رشته‌های انسان‌شناسی فرهنگی، علوم محیط ‌زیست و حقوق بین‌الملل نیز درآمدهای پایینی دارند. خیلی از فارغ ‌التحصیلان رشته‌ی حقوق بین ‌الملل، برای مثال، در نهایت، در NGOs کار می‌کنند، جاییکه حقوق‌ها اساساً پایین است. با این حال، گزارش شده که فارغ‌ التحصیلان جدید، پیدا کردن شغل‌های با حقوق بالا را در هلند، ساده‌تر می‌دانند.

مهلت ثبت نام در کشور هلند به عواملی از جمله دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متقاضی وابسته است که از اول ماه ژانویه تا اواخر ماه جون می باشد و متقاضیان برای دریافت پذیرش باید هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام و تحویل مدارک اقدام نمایند همچنین سال تحصیلی در هلند از ابتدای ماه سپتامبر آغاز می شود. بیان این نکته حائز اهمیت است که متقاضیان تحصیل در کشور هلند باید بخشی از هزینه های ابتدایی خود را مانند هزینه ی شهریه ی یکسال تحصیلی، بیمه یکساله به مبلغ ۵۰۰ یورو، ۵۰۰ یورو برای صدور مجوز اقامت یکساله و اجاره ی محل اقامت برای مدت حداقل ۳ ماه را به حساب دانشگاه مربوطه واریز نمایند.

شرایط تحصیل در مدارس هلند


تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند


تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند


تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند


شرایط تحصیل در هلند به همراه بورسیه تحصیلی


شرایط تحصیل در هلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل




شرایط تحصیل در مدارس هلند

شرایط تحصیل در هلند در مدارس این کشور برای سطح های ابتدایی و دبیرستان امکان پذیر می باشد. محتویات و ساختار برنامه ی تحصیلی شما ممکن است با آن چه در برنامه تحصیلی شما وجود دارد، متفاوت باشد. مدارس پیش ابتدایی و ابتدایی از سن شش سالگی در این کشور شروع می شود و به مدت شش سال طول خواهد کشید، بعد از این مقطع دانش آموزان بایستی وارد مقطع دبیرستان شوند. دانش آموزان می توانند وارد مدارس فنی حرفه ای شوند که به مدت چهار سال می تواند طول بکشد، سایر دانش آموزان باید پنج سال تحصیلات خود را در دبیرستان بگذرانند تا بتوانند دیپلم خود را از این کشور اخذ نمایند، بعد از دیپلم نیز دانش آموزان باید یک سال آموزش مقدماتی دانشگاه را سپری کرده تا واجد شرایط ورود به دانشگاه شوند. اگر چه زبان انگلیسی در هلند به خوبی صحبت می شود، اما برای مدارس این کشور بایستی دانش آموزان تسلط کامل بر زبان هلندی را داشته باشند.

در کشور هلند بعضی از مدارس خصوصی وجود دارند که به زبان انگلیسی هستند و در حدود 16،000 یورو تا 18،000 یورو برای دانش آموزان هزینه خواهند داشت، همچنین دانش آموزان نیاز به سرپرستی دارند که باید همراه آن ها به کشور هلند بیایند. علاوه بر سطح آموزشی و برنامه های تفریحی و آموزشی فوق درسی، منشور اخلاقی نکته قابل توجهی است که در مدارس هلند رعایت می شود. تمامی افراد از حیث نظر کلاس، ثروت، وضعیت، جنسیت و نژاد در یک ارزشی انسانی قرار خواهند داشت.

عنوان طول دوره زبان در کالج دولتی زبان در کالج خصوصی نیاز به سرپرست
مقطع ابتدایی 6 سال هلندی - دارد
فنی و حرفه ای 4 سال هلندی انگلیسی دارد
دبیرستان 5 سال هلندی انگلیسی دارد
پیش دانشگاهی 1 سال هلندی انگلیسی ندارد


تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند

از شرایط ادامه ی تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند داشتن مدرک تحصیلی دیپلم و مدرک زبان مناسب می باشد. این کشور برای متقاضیان شرط معدل خاصی قرار نداده است اما به طبع فرد برای ادامه ی تحصیل در این کشور باید معدلی بالای ۱۲ داشته باشد. افرادی که قادر به دریافت مدرک زبان در کشور خود نشده اند می توانند از کالج های زبان کشور هلند برای ارتقاء سطح زبان خود استفاده نمایند. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور هلند چهار سال زمان میبرد. دروس در این مقطع به زبان آلمانی ارائه شده و نیاز است برای اخذ پذیرش در این مقطع مدرک B1 یا B2 آلمانی داشته باشید. شهریه دانشگاه در این مقطع بین ۸ تا ۱۰ هزار یورو می باشد و دانشجویان میتوانند در این مقطع 16 ساعت در هفته کار کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند

از شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند داشتن مدرک کارشناسی و مدرک زبان در سطح آیلتس ۶.۵ یا معادل تافل آن می باشد. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور هلند ۲ سال زمان میبرد و شهریه ی دانشگاه در این مقطع بین ۱۱ تا ۱۵ هزار یورو است. متقاضیان در این مقطع 16 ساعت در هفته اجازه ی کار دارند.

تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند

برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند، داشتن مدرک کارشناسی ارشد و مدرک زبان در سطح آیلتس ۷ اجباری می باشد. تحصیل در مقطع دکترا در کشور هلند ۴ سال زمان میبرد و متقاضیان در این مقطع ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند. دانشجویان می توانند در مقطع دکترا خود هزینه تحصیل را پرداخت نمایند یا از بورسیه تحصیلی در این مقطع استفاده کنند. به افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند ماهانه مبلغی حدود ۲ هزار یورو حقوق داده می شود، که این موضوع رقابت برای اخذ پذیرش دکترا از دانشگاه های این کشور به همراه بورس تحصیلی را افزایش داده است، برای دریافت بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکترا حتما باید مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضی معتبر باشد و فرد مقالات بین المللی یا ISI داشته باشد هم چنین داشتن استاد راهنما برای متقاضی تحصیل در این مقطع الزامی است. علاوه بر هزینه های تحصیل، دانشجویان بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ یورو هزینه مسکن یا خوابگاه دارند و باید بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای سایر هزینه های خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک و …. در نظر بگیرند، تمامی هزینه ها بسته به سبک زندگی و محل سکونت فرد متغیر می باشد.

شرایط تحصیل در هلند به همراه بورسیه تحصیلی

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع مختلف، این شرایط را برای افراد به وجود می آورد تا بتوانند از امکانات بورسیه تحصیلی که دولت در اختیار دانشجویان قرار داده است، استفاده کنند. به طور کلی شرایط تحصیل در هلند برای تمام دانشجویانی که از طریق تحصیل اقدام می نمایند و در طول مدت دوره خود زبان هلندی را فرا می گیرند، تحصیل برای آن ها به صورت رایگان می باشد. بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکتری در هلند نیز برای دانشجویان که نمره ی زبان بسیار خوب و معدل بالا دارند، امکان پذیر است. اما باید توجه داشت کسانی که شامل بورسیه تحصیلی می شوند، از کار دانشجویی هنگام تحصیل منع می شوند. از میان دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی را ارائه می دهند می توان به دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه دولتی هلند و دانشگاه لیدن اشاره کرد.

عنوان مبلغ بورسیه
دانشگاه آمستردام 4500 تا 6000
دانشگاه اوترخت 10000 تا 12000
دانشگاه دولتی هلند 4000 تا 6000
دانشگاه لیدن 9000 تا 14000


شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق دریافت کمک هزینه های تحصیلی عبارت است از:

  • سن فرد متقاضی تحصیل در کشور هلند نباید بالاتر از 30 سال باشد.
  • فرد متقاضی از توابع کشورهای اتحادیه اروپا باشد و طی ۵ سال گذشته اقامت کشور هلند را دریافت نموده باشد یا مدتی در این کشور به کار پرداخته باشد.
  • درآمد فرد متقاضی در ماه پایین تر از ۱۳ هزار یورو نباشد.
  • شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق وام های دانشجویی عبارت است از:
  • سن فرد متقاضی تحصیل در کشور هلند نباید بالاتر از 30 سال باشد.
  • فرد متقاضی در کشور هلند، حساب بانکی داشته باشد.
  • فرد متقاضی در کشور هلند، کد شناسایی شهروندی داشته باشد.

دانشجویان در هلند می توانند تا ۷ سال از کمک های مالی دانشجویی بهره مند شوند و پس از آن وجوه دریافتی به عنوان وام دانشجویی یا کمک هزینه را باید برگردانند. دولت هلند به منظور تشویق متقاضیان بین المللی غیر از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل در این کشور کمک هرینه های مالی به دانشجویان واجد شرایط اعطا می نماید که توسط وزارت آموزش و پروش این کشور، وزارت علوم و تعدادی از دانشگاه هلند تامین می شود و تنها یک بار در طول دوران تحصیل مبلغ ۵ هزار یورو به عنوان بورس تحصیلی به متقاضی اعطا می شود.

شرایط اعطای این بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی عبارت است از:

  • فرد دارای ملیتی غیر از کشورهای اتحادیه اروپا باشد.
  • فرد متقاضی شرکت در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد دانشگاه های کشور هلند باشد.
  • فرد متقاضی قبلا مدارک تحصیلی از موسسات یا دانشگاه های کشور هلند دریافت نکرده باشد.
  • فرد شرایط خاص مربوط به دانشگاه مورد نظر را داشته باشد.

همان طور که در متن مقاله بیان شد تحصیل در کشور هلند هزینه داشته و رایگان نمی باشد اما دانشجویان می توانند با دریافت بورس های تحصیلی و وام های دانشجویی از تحصیل رایگان در هلند بهره ببرند و بخشی از هزینه های تحصیل خود را با استفاده از این خدمات تامین نمایند. شرایط تحصیل رایگان در هلند از طریق کمک هزینه تحصیلی و وام های دانشجویی می تواند کمک مهمی به دانشجویان در حال تحصیل در این کشور باشد. 

شرایط تحصیل در هلند و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل

دانشجو پس از تحصیل می تواند در صورت یافتن شغل مناسبی اقامت کاری دریافت نماید و در هلند بماند. البته برای این کار باید کار وی مرتبط با رشته تحصیلی فرد باشد و اگر فرد در کاری که دارد موفق عمل نماید و مالیات نیز پرداخت کند می تواند اقامت کاری خود را تمدید کند، به این صورت که پس از اخذ ویزای تحصیلی هلند و در نتیجه مهاجرت از طریق تحصیل به این کشور متقاضی می تواند برای تحصیل در این کشور اقدام نماید و پس از تحصیل به مدت ۱۲ ماه اجازه کار از طرف دولت برای وی صادر می گردد، در صورتی که فرد به طور مداوم به مدت حداقل ۵ سال با مجوز اقامت در هلند زندگی کرده و مالیات پرداخته باشد، می تواند اقامت دائم هلند را دریافت کند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

قبل از اعلام درخواست برای اجازه ی تحصیل در کانادا، به مدرک مهمی یعنی نامه ی پذیرش از دانشگاه احتیاج دارید،برای داشتن این مدرک لازم است از دانشگاه یا کالج پذیرش بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: