مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حساب بانکی در هلند

حساب بانکی در هلند

اولاً، باید از گزینه‌های خود آگاه باشید. بانک‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد که از بانک‌های سنتی گرفته تا موبایل بانک‌های مدرن را دربرمی‌گیرد. انتخاب شما به این بستگی دارد که چه چیزی برای‌تان مهم است.

بانک‌های هلند (3 بانک بزرگ)

حساب بانکی هلند - ABN AMRO

بانک ABN AMRO، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های هلند است. برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که هلندی صحبت نمی‌کنند، این بانک مناسب‌ترین بانک است، چون اطلاعات را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. این بانک، همچنین خدمات بانکی همراه و آنلاین رایگان نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بسته‌ی دانشجویی برای دانشجویان خارجی، رایگان است. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند در حالیکه در هلند نیستند، به‌صورت آنلاین یک حساب در این بانک باز کنند، چون برای دریافت حساب بانکی، به BSN نیاز ندارید.

بانک ABN AMRO، سه کارت اعتباری مختلف (کارت اعتباری استاندارد، کارت اعتباری طلایی و کارت اعتباری دانشجویی) ارائه می‌دهد. در صورت خسارت، شما براساس کارت اعتباری خود، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرید.

حساب بانکی هلند - گروه ING

گروهING ، یک بانک چند ملیتّی در هلند است که به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان سراسر جهان اجازه می‌دهد تا یک حساب بانکی را در هلند از کشور خود باز کنند. حساب دانشجویی در این بانک، به‌صورت رایگان باز می‌شود و شما یک Debit Card دانشجویی دریافت می‌کنید. امکانات این بانک شامل برنامه‌ی موبایل بانک و حساب My ING با نسخه‌ی انگلیسی‌زبان برای هر دو هست.




حساب بانکی هلند - رابوبانک (Rabobank)

رابوبانک، یک بانک تعاونی در هلند با رتبه‌بندی ایمنی بالا در سطح بین‌الملل است. در این بانک، می‌توانید یک حساب بانکی را به‌صورت رایگان افتتاح کرده و کارت اعتباری رایگان نیز دریافت کنید. برای راه‌اندازی حساب، باید یک قرار ملاقات را از قبل برقرار کنید. متاسفانه، وب‌سایت/بانکداری اینترنتی این بانک، هیچ اطلاعاتی را به زبان انگلیسی ارائه نمی‌دهد.

سایر بانک‌های برتر هلند عبارتند از:

  • بانک SNS
  • بانک Triodos
  • بانک ASN

نکته: اگر وب‌سایت یک بانک در هلند (یا هر وب‌سایتی)، به زبان انگلیسی وجود ندارد، با موس خود در هر کجای صفحه کلیک راست کرده و 'ترجمه به انگلیسی' را انتخاب کنید. مرورگر به طور خودکار صفحه را برای شما ترجمه می‌کند. فقط مطمئن شوید که هر بار که وارد صفحه‌ای می‌شوید، این کار را انجام می‌دهید. توجه داشته باشید که این عملکرد فقط در گوگل کروم کار می‌کند!

موبایل بانک

موبایل بانک هلند - Bunq

Bunq، یک بانک موبایلی در هلند با دسترسی برای اروپایی‌هاست که به زبان‌های انگلیسی، هلندی و سایر زبان‌های اروپایی همچون اسپانیایی و آلمانی عرضه می‌شود. Bunq طرفدار بانکداری آسان است و تمرکز خود را بر روی صرفه‌جویی در هزینه، وقت و محیط می‌داند. با دانلود اپلیکیشن این بانک، می‌توانید حساب بانکی خود را افتتاح کنید. گزینه‌های بانکداری در این بانک، از این قرار است:

حساب شخصی:

  • Premium
  • Premium SuperGreen

حساب تجاری:

  • Business
  • Business SuperGreen

Bunq طرفدار حفاظت از محیط‌زیست با صرفه‌جویی در مصرف CO2 است. با کارت SuperGreen Metal خود، از طریق پرداخت‌های‌تان، می‌توانید به کاشت درخت کمک کنید!

موبایل بانک هلند - N26

N26 یک بانک موبایلی در آلمان است که در دسترس کاربران سراسر اروپا قرار دارد. پرداخت‌های این بانک در سراسر جهان پذیرفته می‌شود. در عرض چند دقیقه، می‌توانید از طریق اپلیکیشن این بانک، حساب خود را باز کنید. پشتیبانی‌ها در این بانک موبایلی به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و اسپانیایی انجام می‌شود. 3 طرح مختلف بانکی در این اپلیکیشن وجود دارد که هر یک دارای مزایای مختلفی هستند:

Standard N26:

  • رایگان
  • ماهانه 5 برداشت رایگان
  • پرداخت رایگان با هر ارز
  • کارت نقدی Mastercard رایگان

N26 You:

  • برداشت‌های رایگان به یورو در سراسر جهان از خودپردازها
  • پرداخت‌های رایگان با هر ارز
  • پوشش بیمه‌ی مسافرتی آلیانز
  • انتخاب رنگ Mastercard دلخواه خود
  • پیشنهادها و تخفیف‌های منتخب

N26 Metal:

  • پشتیبانی اختصاصی از مشتریان
  • تمام مزایای طرح N26 You نیز در این برنامه گنجانده شده است
  • پوشش بیمه‌ی تلفن همراه
  • پوشش بیمه‌ی اجاره‌ی اتومبیل
  • انتخاب رنگ Mastercard مورد نظر خود




موبایل بانک هلند - Revolut

Revolut، یک سوپر اَپ مالی جهانی است که در انگلستان مستقر است. این سوپر اَپ کنترل بر پس‌اندازها و ارتباط آسان شما با مردم سراسر جهان را تضمین می‌کند و برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ایده‌آل است. 3 برنامه برای افتتاح حساب شخصی در این سوپر اَپ از این قرار است: استاندارد (رایگان)، Premium و Metal و Business Metal برای یک حساب تجاری. در صورت حضور در هلند، افتتاح حساب بانکی در این کشور، طیف وسیعی از مزایا را برای‌تان به‌همراه خواهد داشت. اگر قرار است مدتی در هلند اقامت داشته باشید، توصیه می‌شود برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و سهولت در پرداخت‌های خود، یک حساب بانکی در این کشور باز کنید.

آیا به حساب بانکی در هلند نیاز دارم؟

اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیل بین‌المللی هستید که قبلاً یک حساب بانکی را در کشور خود باز کرده‌اید، ممکن است فکر کنید که نیازی به افتتاح حساب جدید ندارید. با این حال، باز کردن یک حساب بانکی در هلند، امکان دسترسی به خدمات و مزایای بیشتری از آنچه تصور می‌کنید، فراهم می‌کند.

دلایل افتتاح حساب بانکی در هلند

حساب بانکی و کار در هلند

اگر قصد کار در هلند را دارید، برای پرداخت هزینه‌ی بیمه‌ی درمانی خود، به یک حساب بانکی نیاز دارید. بیشتر شرکت‌های بیمه‌ی درمانی در هلند، از شما یک حساب بانکی در این کشور درخواست می‌کنند. هنگام کار در هلند، داشتن بیمه‌ی درمانی الزامی است. حتی اگر یک شهروند اتحادیه‌ی اروپا/منطقه‌ی اقتصادی اروپا و دارای کارت بیمه در اروپا باشید، این کفایت نمی‌کند.

حساب بانکی و کمک هزینه‌ها

دولت هلند کمک هزینه‌هایی مانند کمک هزینه‌ی مسکن و مراقبت‌های بهداشت و درمان را برای شما تامین می‌کند که مکمل درآمد شماست یا حس آرامش مالی به هزینه‌های شما می‌دهد. یکی از پیش‌نیازهای درخواست مزایا، داشتن یک حساب بانکی در هلند است که در آن حساب، پول خود را دریافت خواهید کرد.

حساب بانکی و اشتراک‌ها

برای بستن قراردادهایی همچون اشتراک طرح تلفن همراه، به یک حساب بانکی در هلند نیاز دارید.

حساب بانکی و تخفیف‌های فرهنگی

یکی از امتیازات زندگی در هلند، دسترسی به تخفیف‌های مختلف فرهنگی است. با این حال، برای دریافت این تخفیف‌‌ها، باید یک حساب بانکی در هلند داشته باشید. اگر می‌خواهید کارت معروف Cineville را برای تماشای نامحدود فیلم‌ها در 40 سینمای هلند دریافت کنید، حساب بانکی خود را در اسرع وقت در هلند افتتاح کنید.

حساب بانکی و مدارک مورد نیاز

برخی بانک‌های هلند ممکن است به تمام اسناد ذکر شده در زیر نیاز نداشته باشند. حتماً به وب‌سایت بانک مورد نظر خود در هلند سر بزنید تا ببینید چه اسنادی از شما می‌خواهند. برای افتتاح یک حساب بانکی، بیشتر بانک‌های هلند، موارد زیر را از شما می‌خواهند:




مدارک معتبر هویتی: گذرنامه یا کارت شناسایی

  • مدرکی که نشان‌دهنده‌ی آدرس شما در هلند باشد: قرارداد مسکن شما، خواه آپارتمان باشد یا مسکن دانشجویی
  • شماره‌ی BSN: هنگام ثبت‌نام در یکی از شهرداری‌های هلند، می‌توانید burgerservicenummer خود را تهیه کنید. ABN ABRO و Bunq بلافاصله نیازی به داشتن آن ندارند و بنابراین، می‌توانید قبل از بدست آوردن آن، حساب بانکی خود را افتتاح کنید.
  • مدرکی دال بر ثبت‌نام در یک موسسه‌ی آموزشی در هلند: فقط در صورتی اعمال می‌شود که یک حساب بانکی دانشجویی باز کنید و هر بانکی هم آن را از شما درخواست نمی‌کند. ABN ABRO به این مدرک نیاز ندارد، اما گروه ING آن را از شما درخواست می‌کند.

مدارک معتبر هویتی: گذرنامه یا کارت شناسایی

مدارک مورد نیاز دیگر برای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان غیر اتحادیه‌ی اروپا

  • مدرکی دال بر ثبت‌نام در Foreign Police
  • اجازه‌ی اقامت
  • حساب بانکی دانشجویی (studentenrekening)

بیشتر بانک‌های خرده‌فروشی، یک بسته‌ی حساب دانشجویی به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ارائه می‌دهند. بسته‌ی دانشجویی ABN ABRO، مخصوص دانشجویان 18 تا 30 ساله است. دامنه‌ی سنی دانشجویان در بانک‌های مختلف متفاوت است، اما کم و بیش نزدیک به همان 18 تا 30 سال است. افتتاح اکثر حساب‌های دانشجویی رایگان است و شامل خدمات اساسی زیر می‌شود:

  • معاملات
  • پرداخت‌های کارت نقدی
  • برداشت وجه نقد از خودپرداز (ABN ABRO) رایگان است
  • نقل و انتقال‌ها بانکی در هلند
  • دسترسی به بانکداری اینترنتی و برنامه‌ی تلفن همراه
  • ABN ABRO به طور خاص یک بیمه‌ی دانشجویی همراه با سه بیمه‌نامه با قیمت یک بیمه را به شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید بیمه‌ی مسئولیت، حوادث و ‌خانه را دریافت کنید.

حساب‌های بانکی مشترک در هلند

اگر می‌خواهید حساب بانکی مشترکی با شخص دیگری داشته باشید، بانک‌های هلند گزینه‌های مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از ABN ABRO، می‌توانید فقط با 1،70 یورو در ماه، برای خود و شخص دیگری، یک حساب بانکی مشترک باز کنید. این مبلغ شامل کارت نقدی و بانکداری آنلاین نیز می‌شود.

در ادامه، چه کاری برای حساب در هلند باید انجام داد؟

پس از افتتاح حساب، کارت نقدی و کد آن را طی چند روز کاری از طریق نامه دریافت خواهید کرد. در بیشتر موارد، هر یک از آن‌ها را با دو نامه‌ی جداگانه دریافت می‌کنید. برخی از بانک‌ها ممکن است از شما بخواهند که کارت خود را دیده و آن را تحویل بگیرید، اما هنگام افتتاح حساب خود در بانک، در این‌باره به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

نقل و انتقال‌ پول در هلند

نقل و انتقال پول می‌تواند محلی یا بین‌المللی باشد. چه بخواهید برای پرداخت پول قهوه‌ی خود، به دوست‌تان پول بفرستید و چه مایل به ارسال یا دریافت پول در خارج از هلند باشید، مهم است که از وسایل مدیریت نقل و انتقالات پول خود آگاه باشید.

Tikkie (محلی) – انتقال پول در هلند

Tikkie، یک برنامه‌ی پرداخت پول است که به شما این امکان را می‌دهد تا درخواست پرداخت پول کنید. این برنامه، ابتکار ABN AMRO است، اما در دسترس همه‌ی مشتریان تمام بانک‌های هلند قرار دارد. استفاده از آن بسیار ساده است و یک روش عالی برای مدیریت بدهکاری‌ها و طلبکاری‌های‌تان است. با وارد کردن مبلغ مورد نظر خود در برنامه و انتخاب شخصی که می‌خواهید درخواست شما را دریافت کند، به‌سادگی می‌توانید پرداخت‌تان را انجام دهید. شخص مورد نظر یک پیام WhatsApp خودکار دریافت می‌کند که از او می‌خواهد این پرداخت را بررسی کند.

اگر می‌خواهید پول ارسال کنید، می‌توانید برنامه را به‌صورت رایگان از iOS یا Android دانلود کنید. برای دریافت پرداخت‌های خود، به یک حساب بانکی آنلاین مجزا یا یک کیف پول الکترونیکی نیاز ندارید. پول درخواستی شما به طور خودکار به حساب فعلی شما واریز می‌شود. همچنین، برای فرستادن پول، گیرنده ملزم به داشتن این برنامه نیست.

Transferwise (بین‌المللی)  - انتقال پول

برای انتقال ارزان‌تر پول در سطح بین‌الملل، Transferwise گزینه‌ی مناسبی است. برای مثال، اگر می‌خواهید هزینه‌ی شهریه یا اجاره‌ی ماه اول خود را از خارج از هلند پرداخت کنید، Transferwise انتقال شما را بررسی می‌کند و آن را ظرف 1 تا 3 روز کاری انجام می‌دهد. فقط با هر پرداخت، هزینه‌ای ناچیز از حساب شما کسر می‌شود و نرخ ارز واقعی را نیز دریافت خواهید کرد تا دقیقاً بدانید که چه مبلغی را پرداخت می‌کنید. سعی کنید قیمت‌ها را با بانک فعلی خود مقایسه کنید تا نرخ ارز واقعی را ببینید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: