مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Leiden هلند

آشنایی با دانشگاه Leiden هلند

قدیمی‌ترین دانشگاه هلند، دانشگاه Leiden در سال 1575 توسط شاهزاده ویلیام تاسیس شد. مطابق افسانه‌ها، شاهزاده ویلیام که تحصیل را در این شهر ممنوع کرده بود و در آن زمان، بر هلند حکم‌فرمایی می‌کرد، لیدن را به‌عنوان مکان مدرسه‌ی جدید خود انتخاب کرده بود تا به افراد این شهر، برای جنگیدن شجاعانه در مقابل اسپانیایی‌ها پاداش دهد. علیرغم این حکم، دانشگاه لیدن در طول قرن‌ها باقی ماند و جایگاه خود را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات آموزش عالی در هلند مستحکم کرد.

ساختمان و محوطه‌ی دانشگاه

اگرچه این دانشگاه در اصل در کنار کلیساها و صومعه‌ها واقع شده بود، اما الان ساختمان‌های این دانشگاه، در سرتاسر شهر لیدن گسترده شده است. بیست درصد ساکنان محلی، دانشجویان این دانشگاه هستند که خیلی از آن‌ها به Studenten Verenigingen تعلق دارند که معادل هلندی انجمن‌های دانشجویی است. این گروه‌های معتبر که برای مدت‌های مدیدی در این دانشگاه حضور داشته‌‌اند، به‌ شهرت دانشگاه لیدن کمک فراوانی کرده‌اند و ارتباط طولانی‌مدت آن‌ها با خانواده‌ی سلطنتی هلند، آن‌ها را قوی‌تر ساخته است. شهر لیدن، همچنین مکان‌های بسیاری برای برقراری تعامل میان افراد خارج از کلاس درس دارد، از جمله باشگاه‌ها، بارها و رستوران‌ها.

تمرکز آموزشی

دانشگاه Leiden  تقریباً 50 دوره‌ی کارشناسی دارد که یکی از آن‌ها، دوره‌ی مقدماتی ارائه‌شده توسط کالج دانشگاه لیدن در لاهه است که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین یک دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مطالعات هلند برای دانشجویان خارجی وجود دارد که می‌خواهند زبان هلندی یاد بگیرند، اما دارای هیچ تجربه‌‌ی قبلی نسبت به آن نیستند. مدرسه‌ی حقوق این دانشگاه، خیلی معروف و معتبر است.

شعار دانشگاه لیدن، Praesidium Libertatis است، یعنی 'برج آزادی' که میراث این دانشگاه را به‌عنوان نخستین دانشگاه هلند برای آزادی مذهب و عقیده نشان می‌دهد. مفهوم پشت این شعار، چند ارزش مهم و اصولی است:

  •  آزادی فکر و نظر
  •  آزادی انجام فعالیت‌های آموزشی
  •  مسئولیت‌های اجتماعی
  •  یکپارچگی

پذیرش در دانشگاه

پیش‌نیازهای آکادمیک در دانشگاه لیدن، از یک دوره به دوره‌ی دیگر متفاوت است و دارای شرایط متفاوتی در ارتباط با توانایی‌‌های زبان انگلیسی و هلندی است که برخی از آن‌ها، به آزمون زبان نیز نیاز دارند. ساکنان غیر عضو اتحادیه‌ی اروپا، همچنین به اجازه‌ی اقامت و احتمالاً ویزا برای تحصیل در این دانشگاه نیاز دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: