مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به هلند2020

اعزام دانشجو به هلند2020

هلند همچنین کشورغیرانگلیسی زبانی استثنائی است که تقریباً 95 درصد مردم آن به انگلیسی صحبت میکنند. این مورد، زندگی، تحصیل و کار کردن در آن را برای دانشجویان بین الملل بسیار راحت و لذت بخش میکند. مردم هلند همچنین دارای ذهنی باز و پذیرا هستند که به هر شخص اجازه ی ابراز عقیده میدهند. این ویژگی شخصیتی در طول تحصیلات شما بسیار مورد تشویق قرار خواهد گرفت. تحصیل در هلند، در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان دیگر مانند انگلیس و آمریکا چندان گران نیست. دولت هلند هزینه های تحصیلی جهت تحصیلات تکمیلی ارائه میدهد و هزینه های ثبت نام نسبتاً پایین هستند. با استاندارد شناخته شده ی تحصیل در این کشور و هزینه های نسبتاً کم زندگی، تحصیل در هلند ارزش واقعی پول را به شما نشان می دهد. هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشو را دارند. دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر. شما می توانید در حین تحصیل در هلند تا 16 ساعت در هفته کار کنید و با ویزای orientation تا یکسال بعد از پایان تحصیل در هلند مانده و مشغول به کار شوید. دانشگاه های هلند در گروه بهترین دانشگاه های دنیا هستند و شما می توانید در این کشور به زبان انگلیسی تحصیل کنید و ویزای هلند تضمینی است. سر فصل های زیر در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرند:

اعزام دانش آموز به مدارس هلند


اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی


اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی ارشد


اعزام دانشجو به هلند در مقطع دکتری


اعزام داانشجو به هلند و دانشگاه های برتر هلند


اعزام دانشجو به هلند و هزینه های تحصیل در هلند


اعزام دانشجو به هلند و بورسیه های تحصیلی


اعزام دانشجو به هلند و پذیرش تحصیلی


اعزام دانشجو به هلند و ویزای تحصیلی


اعزام دانشجو به هلند و وضعیت اقامت پس از تحصیل


اعزام دانش آموز به مدارس هلند

برای اعزام دانش آموز به مدارس هلند لازم است مدارس این کشور را بشناسید. مدارس هلند به دو شکل خصوصی و دولتی می باشد. کودکان تحصیلات ابتدایی خودشان را از 4 یا 5 سالگی شروع می کنند و تا 18 سالگی ادامه دارد. هزینه مدارس خصوصی در هلند نسبت به مدارس دولتی بیشتر است، مثلا در مدارس خصوصی هزینه ی تحصیل سالیانه حدود 10،000 یورو می باشد، ولی در مدارس دولتی هزینه ی تحصیل توسط دولت مشخص می شود که حدودا سالی 100 یورو می باشد، دانش آموزان در هلند در سال های آخر تحصیل، در یک دوره 1 یا 2 ساله برای گرفتن مدرک دیپلم دریافت می کنند. در هلند بسیاری از مدارس 2 زبانه هستند و به این منظور دانش آموزان بین المللی می توانند در آن تحصیل کنند.

اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی

برای اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی نیز نیاز هست اطلاعاتی در آن زمینه در اختیار داشته باشید. دانشجویان می توانند مدرک لیسانس خود را بعد از اتمام دوره کارشناسی از دانشگاه های علوم تحقیقاتی یا دانشگاه های علوم کاربردی دریافت کنند.

اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی ارشد

دوره ی کارشناسی در این دانشگاه ها 3 سال است و دانشجویان باید 180 واحد درسی را بگذرانند. دانشجو می تواند در رشته های اقتصاد، علوم اجتماعی، حقوق، علوم طبیعی، پزشکی و یا سایر رشته ها ثبت نام کند. همچنین شما می توانید برنامه های میان رشته ای در Liberal Art انتخاب کنید. این برنامه توسط چندین کالج دانشگاهی در سراسر کشور ارائه می شود. هدف از برنامه های تحصیلی لیسانس تحقیقاتی این است که شما را برای تحصیلات بیشتر و همچنین اشتغال آماده کرده و مهارت های علمی و آموزشی لازم مرتبط با برنامه تحصیلی دانشگاه ها را به شما آموزش می دهد، محتوای برنامه ها می تواند بسیار گسترده و تخصصی باشد.

اعزام دانشجو به هلند در مقطع دکتری

دوره ی کارشناسی در این دانشگاه ها 4 سال است که دانشجویان 240 واحد باید بگذرانند و در طیف وسیعی از رشته ها نظیر اقتصاد، بهداشت، هنرهای زیبا، کشاورزی و غیره ثبت نام کنند. در هر رشته ای طیف وسیعی از برنامه ها وجود دارد که در محتوا هر موسسه ای با دیگری متفاوت است. شخص دانشجو امکان کار کردن در طول دوره ی تحصیلی خود را دارد. تمرکز این برنامه ها این است که شما را با مهارت ها و شایستگی لازم آشنا کند. برای دوره لیسانش دانشجو نیاز هست آیلتس 6 را ارائه دهد. در صورتی که شخص زیر 25 سال باشد می تواند آیلس 5.5 هم ارائه دهد. هزینه تحصیلی در سال به صورت میانگین 7،500 یورو می باشد.

اعزام داانشجو به هلند و دانشگاه های برتر هلند

اگر در یک برنامه آموزش عالی در هلند ثبت نام کنید، پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی، مدرک کارشناسی خود را دریافت خواهید کرد و می توانید وارد مقطع کارشناسی ارشد شوید. دانشگاه ها در این مقطع نیز به دسته تقسیم شده اند.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم تحقیقاتی هلند

هدف اولیه ی برنامه های کارشناسی ارشد تحقیقاتی این است که مهارت های لازم و تحلیلی خود را در سطح تحصیلات تکمیلی به شما ارائه می دهد، تا بتوانید تحقیقات مستقل در رشته های خاص یا در رشته های وابسته به چند رشته علمی انجام دهید، انواع برنامه های ارشد برای انتخاب کردن وجود دارد؛ از جمله دوره های ارشدی که در حال ارائه آموزش پیشرفته در آماده سازی برای اشتغال می باشند، دوره های ارشدی که شما در آن مشغول به تحقیقات علمی هستید و یا برنامه کارشناسی ارشد آموزش معلمان، که شما را برای تمامی سطح های آموزش متوسطه آماده می کند، حداقل طول دوره ی برنامه یکارشناسی ارشد یک سال است، که دانشجویان باید 60 واحد را بگذرانند، اما کارشناسی ارشد آموزش معلمان و برنامه های مهندسی، ریاضیات، علوم طبیعی و کشاورزی 2 ساله است که باید 120 واحد را بگذرانند، طول برنامه های حرفه ای پیشرفته در علوم پزشکی، دامپزشکی و داروسازی نیز در مجموع 3 سال است و دانشجویان باید 180 واحد را بگذرانند.

دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم کاربردی هلند

هدف اصلی برنامه های کارشناسی ارشد در دانشگاه های علوم کاربردی، افزایش دانش و تخصص های حرفه ای شما در بهبود مهارت ها از جمله مهارت بالینی و تحلیلی و آماده شدن برای موقعیت های مدیریتی در رشته های خاص می باشد. بعضی از برنامه ها تمام وقت، اما اکثر آن ها به صورت پاره وقت هستند. همینطور شما نیاز دارید در حرفه ای خاص کار کنید و این به شما اجازه می دهد تا تجربه واقعی زندگی خود را به کلاس بیاورید و در مورد آن با استاد و دیگر دانشجویان صحبت کنید. برنامه های کارشناسی حداقل 1 سال است و باید 60 واحد را بگذرانید. اما بعضی از آن ها طولانی تر است که حدودا از 1 سال تا 4 سال است و باید بین 90 تا 240 واحد گذرانده شود.

 برای اعزام دانشجو به هلند در مقطع کارشناسی ارشد نیاز هست دانشجویان در این دوره مدرک آیلتس 6.5 داشته باشند و نمره ی رایتینگ شما نباید از 6.0 کمتر باشد، هزینه ی تحصیل در رشته های مختلف متفاوت است، اما به طور میانگین حدودا سالی 12،000 تا 12،500 یورو می باشد.


اعزام دانشجو به هلند و هزینه های تحصیل در هلند

برای اعزام دانشجو به هلند در مقطع دکترا نیاز هست که شخص متقاضی از سطح علمی بالایی برخوردار باشد. تحصیل در مقطع دکترا به معنای تحصیل به مدت حداقل 4 سال و نوشتن پایان نامه است، در طول این مدت متقاضیان PhD در یک همکاری نزدیک با استاد راهنمایشان کار می کنند. مقطع دکترا به صرف مطالعه مورد توجه قرار نگرفته بلکه به عنوان تحقیقات علمی و جدی می باشد. در مقطع دکترا دانشجویان می توانند برای دریافت کمک هزینه های تحصیلی از بورسیه های بین المللی استفاده کند. اکثر دانشجویان برای مقرون به صرفه بودن هزینه ها از خوابگاه یا سوییت های دانشجویی استفاده می کنند. به این نکته توجه داشته باشید که شرط اصلی پذیرش در مقطع دکترا یافتن یک استاد راهنما یا سوپروایزر می باشد که حامی شما در زمان تحصیل باشد، بنابراین ارائه یک رزومه ی قوی در جلب نظر اساتید دارای اهمیت فراوانی می باشد.

اعزام دانشجو به هلند و بورسیه های تحصیلی

از آنجا که تحصیل در بیشتر دانشگاه های هلند به زبان انگلیسی می باشد، تحصیل در هلند بین دانشجویان بین المللی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. دانشگاه دلفت، دانشگاه آمستردام و دانشگاه فناوری آیندهون از جمله دانشگاه های معتبر هلند هستند که در ردیف 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. در جدول زیر لیست دانشگاه های برتر هلند را مشاهده می کنید:

نام دانشگاه
Delft University of Technology
Wageningen University & Research
University of Amsterdam
Leiden University
Erasmus University Rotterdam
Utrecht University
University of Gorningen
Radboud University Nijmegen
Maastricht University
Varije Universiteit Amsterdam
Eindhoven University Amsterdam
University of Twente
Tilburg University

اعزام دانشجو به هلند و پذیرش تحصیلی

برای اعزام دانشجو به هلند، قبل از هر اقدامی بهتر است از شهریه دانشگاه ها هم مطلع شد. همان طور که قبلا ذکر شد هزینه تحصیل در مقطع لیسانس 7،500 یورو برای هر سال تحصیلی می باشد. این تنها هزینه شهریه می باشد. دوره های TOP-UP در کشور هلند به انضمام 4 ماه خوابگاه و هزینه 1 سال آن حدود 12،000 تا 12،300 یورو می باشد. برای مقطع کارشناسی ارشد شهریه دانشگاه سالیانه 15،000 یورو می باشد. قیمت شهریه های دانشگاه با توجه به رشته های آن متفاوت است و به صورت میانگین حدودا سالی 12،000 تا 12،500 می باشد. دوره های MBA برای دانشگاه بین المللی 18،000 یورو و برای دانشگاه های دولتی 14،500 یورو می باشد.

اعزام دانشجو به هلند و ویزای تحصیلی

در سال 2015 دولت هلند، بورس تحصیلی هلند را برای جذب بیشتر دانشجویان بین المللی معرفی کرد. این بورس برای دانشجویان خارجی، خارج از منطقه اقتصادی اروپا (EEA) که قصد دارند مدرک لیسانس یا مدرک کارشناسی ارشد در هلند بگیرند، تعلق می گیرد. کمک هزینه ی تحصیلی به مبلغ 5،000 یورو برای پرداخت هزینه های تحصیلی دانشجو در سال اول دانشگاه به دانشجو تعلق می گیرد. بورسیه ی تحصیلی هلند بیشتر بر استعداد تاکید دارد که در سال به چند صد دانشجوی بین المللی اهدا می شود. معیارهای اختصاصی بورس تحصیلی بستگی به موسسه و جایی که دانشجویان درخواست می کنند دارد. برای اعزام دانشجو به هلند بورس تحصیلی می تواند نکته مثبتی باشد. چند بورسیه تحصیلی مطرح در ادامه معرفی شده است.

بورس تحصیلی توسط EP-NOFFIC

چندین بورس تحصیلی توسط EP-NUFFIC، مرکز خدمات بین المللی در آموزش هلندی به دانشجویان داده می شود.

ERASMUS+

 برنامه جدید اراسموس در سال 2014 تا 2020 به اجرا در می آید. که برای دوره ای بین 3 تا 12 ماه به دانشجویان اتحادیه اروپا در مطالعات یا انجام کار در کشورهای دیگر داده می شود.

برنامه بورس MENA-MSP

 برای حرفه ای خاص از الجزایر، مصر، عراق، اردن، لبنان، لیبی، مراکش، عمان، سوریه و تونس برای انجام دوره ای کوتاه می باشد.

برنامه بورس ORANG TULIP

 برای دانشجویانی از برزیل، چین، اندونزی، کره، مکزیک، روسیه

کمک هزینه تحصیلی ORANG KNOELEDGE PROGRAMME

 این کمک هزینه برای دوره های آموزشی کوتاه مدت بین 2 تا 12 ماه و برای کارشناسی ارشد 24 ماه می باشد و برای دانشجویانی از پاکستان، نیجریه، اوگاندا، فیلیپین، آفریقای جنوبی و غیره می باشد که کشور ایران جزو این دسته کشورها برای دریافت بورسیه نیست.

اعزام دانشجو به هلند و پذیرش تحصیلی

 برای اعزام دانشجو به هلند مدارک زیر برای پذیرش دانشگاه های هلند لازم است.

  • مدرک دیپلم یا گواهی مدرسه متوسطه بالا با لیست موضوعات و ساعت در هر موضوع برای برنامه های کارشناسی
  • مدرک کالج یا دیپلم دانشگاه با لیست موضوعات و ساعت در هر موضوع برای برنامه های کارشناسی ارشد
  • نتایج آزمون TOEFL یا IELTS برای خارجی زبانان. بعضی از دانشگاه ها نتیجه آزمون های سطح زبان انگلیسی را می پذیرند. نمره ی آزمون آیلتس مورد نیاز حداقل 6.0 است و یا مدرک معادل آن در تافل
  • نتایج تست زبان هلندی NT2 فقط برای ثبت نام برای برنامه های زبان هلندی مورد نیاز است.
  • اطلاعات تحصیلی (رزومه)، نامه مرجع و معرفی نامه (مقاله یا نامه انگیزشی) با اطلاعات مربوط به زمینه پیشنهادی و دلایل مطالعات انتخابی در هلند
  • اسکن پاسپورت به انضمام یه قطعه عکس
  • فتوکپی این اسناد باید به زبان انگلیسی، اسپانیایی، آلمانی یا فرانسوی ترجمه شود و توسط موسسه آموزشی یا دفتر اسناد رسمی تایید شود.

اعزام دانشجو به هلند و وضعیت اقامت پس از تحصیل

پروسه ی درخواست ویزای هلند و اعزام دانشجو به هلند به شرح زیر می باشد.

  • از دانشگاه مورد نظر خود در هلند پذیرش بگیرید.
  • مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی هلند را ترجمه کنید. 
  • به سفارت هلند مراجعه کنید و نامه پذیرش و سایر مدارک را برای درخواست ویزای تحصیلی ارائه دهید.
  • درخواست شما برای ویزای تحصیلی هلند بررسی می شود و در صورتی که مدارک شما کامل و بدون نقص باشید می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

اعزام دانشجو به هلند و وضعیت اقامت پس از تحصیل

بعد از اعزام دانشجو به هلند و اتمام دوره تحصیلی دانشجویان، دولت به دانشجویان بین المللی این اجازه را می دهد که اقامت خود را به مدت 1 سال تمدید کنند. در طول این 1 سال دانشجو می تواند به دنبال کار بگردد یا حتی دوره های کارآموزی بگذرانند. دانشجو در صورت پیدا کردن کار می تواند اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل کند. در دوره های کارآموزی دانشجو در صورتی که حقوقی دریافت کنند موظف به پرداخت مالیات می شود. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: