مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در رشته حقوق هلند

تحصیل در رشته حقوق هلند

هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش قصدِ اخذِ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دارند. دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر.

از دلایل تحصیل در هلند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محیطی بین المللی و چندفرهنگی
  • هزینه های پایینِ تحصیل
  • شیوه های نوآورانه ی تدریس
  • خرج زندگی معقول
  • دوره های متعدد به زبان انگلیسی
  • فرصت های ناب سفر
  • مدرک معتبر بین المللی
  • راحتی پذیرش در دانشگاه ها
  • وجود موسسات جهت ارائه پیش نیاز دروس
  • امنیت زندگی

هلند کشوری در قاره ی اروپا است و با امکانِ اخذِ ویزا، با شانسِ ریجکتی کمتر از یک درصد، یکی از بهترین انتخاب ها برای کار یا تحصیل است، دانشجویان در این کشور می توانند تا 16 ساعت در هفته کار کنند و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین نمایند، هلند با داشتن شانس اخذِ ویزای 99%، یکی از بهترین گزینه های تحصیل، برای افرادی است که سنِ بالایی دارند.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید، ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمی توانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید. پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم می کنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند. دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند. کشور هلند با داشتن محیطی آرام، شاد و مناسب برای زندگی و پیشرفت یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیل به شمار می رود. با دارا بودن شرایط اخذ فاند در هلند می توان با هزینه ای مناسب و مقرون به صرفه جهت تحصیل از سیستم آموزشی پیشرفته این کشور بهره مند شد. بیش از نیمی از دانشگاه های کشور هلند مورد تایید وزارت علوم بوده و همین امر امکان بازگشت به ایران پس از تحصیل در این کشور و اشتغال برای ایرانیان را فراهم آورده است.

برای علاقه مندان رشته حقوق همواره تحصیل در رشته ی حقوق هلند در برترین دانشگاه های این کشور از انتخاب های چالش برانگیز به شمار می آید. رشته حقوق از سری رشته های به شمار می آید که به جز گرایش های بین المللی در غالب کشورها مباحث درسی براساس قوانین قضات کشور تدریس می شود. این یکی از اولین چالش هایی است که دانشجویانی که متقاضی تحصیل رشته حقوق در کشورهای اروپایی هستند با آن مواجه اند، دانشجویی که در مقطع تحصیلی کارشناسی در کشور هلند به تحصیل می پردازد مباحث درسی و حقوقی قوانین هلند را مطالعه می کند لذا برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز باید در همین کشور به مطالعه بپردازد در غیر این صورت شرایط ادامه تحصیل کمی دشوار می باشد.

تحصیل حقوق در کشور هلند

همان طور که گفته شد به علت طولانی بودن دوره تحصیلی در رشته حقوق و این امر که با انتخاب یک کشور در مقطع کارشناسی قوانین آن کشور تا مقطع دکتری همراه شما خواهد بود این حساسیت را برای شما ایجاد می کند تا در دوره کارشناسی با دقت بالاتری نسبت به انتخاب کشور مورد نظر خود عمل کنید. از طرفی رشته حقوق در ردیف رشته های مورد علاقه دانشجویان قرار دارد و همین امر رقابت را برای ورود به دانشگاه های کشور هلند و تحصیل در رشته حقوق شدیدتر کرده است. کشور هلند برای دانشجویان رشته حقوق در بین تمامی کشورها جزء رده کشورهایی است که از محبوبیت و اهمیت بالایی برخوردار است. علت این محبوبیت نیز سطح بالای دانشگاه های این کشور در رشته هایی همچون حقوق می باشد و از سازمان های بین المللی حقوقی مانند دادگاه لاهه و سایر دیوان های بین المللی در این کشور قرار دارد. از سایر نکاتی که  نیاز دارید در مورد تحصیل در حوزه حقوق بدانید انتخاب درست گرایش تحصیلی در مقطع ارشد است که امری مهم و اثرگذار به شمار می آید.

کار پس از تحصیل در رشته حقوق در هلند

کشور هلند به عنوان عضوی از کشورهای حوزه شنگن از طرفداران بالایی در امر مهاجرت برخوردار است. در این کشور بالغ بر 160 دانشگاه و موسسات پژوهشی وجود دارد. غالب دانشگاه ها و مراکز تحقیقات این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشند. از دیگر امتیازاتی که هلند برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور قائل می شود ایجاد فرصت جست و جوی کار به مدت یک سال پس از تحصیل است. این فرصت به این صورت است که دانشجویان رشته کارشناسی پس از اتمام تحصیل این امکان را خواهند داشت که به مدت یک سال در کشور هلند بدون داشتن ویزای تحصیلی به جستجوی کار بپردازند. برای ورود به این کشور و اخذ پذیرش تحصیلی هلند در مقطع کارشناسی نیاز به مدرک دیپلم با نمره حداقل 13 دارید.

این میزان نمره با توجه به نوع پذیرش دانشگاه مد نظر شما می تواند متفاوت باشد. از دیگر شروط ورود و پذیرش در دانشگاه های این کشور نمره آیلتس حداقل 6 می باشد. بدون مدرک آیلتس اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور تقریبا غیرممکن به نظر می رسد .تحصیل در این مقطع در کشور هلند 4 سال زمان می برد و برای دانشجویان فرصت 16ساعت کار در هفته نیز فراهم شده است. میزان حقوق دریافتی به ازای 16 ساعت کار دانشجویی در هفته در حدود 100 تا 120$ (دلار) می باشد که با توجه به این امر که هزینه های زندگی در این کشور چندان بالا نمی باشد این میزان برای تامین بخش زیادی از هزینه زندگی مبلغ مورد قبولی است.




بورسیه تحصیل رشته حقوق در هلند

تحصیل رشته حقوق در این کشور در مقطع کارشناسی ارشد دو سال به طول می انجامد که زبان تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های معتبر این کشور به زبان انگلیسی می باشد و به همین علت مدرک زبان خارجی از الزامات به شمار می آید. در مقطع دکتری مدت زمان تحصیل حداقل چهار سال می باشد. مقطع دکتری در کشور هلند از اعتبار خاصی برخوردار است. در صورتی که دانشجویان این رشته موفق به کسب بورسیه های تحصیلی رشته حقوق در مقطع دکتری شوند دربرخی از انواع بورسیه به دانشجویان حقوق نیز تعلق می گیرد که فرصت استثنایی در این رشته و برای علاقه مندان فراهم می شود و این امکان را خواهند داشت که ضمن دریافت حقوق به صورت حرفه ای به پژوهش و تحقیق بپردازند.

دانشگاه های برتر هلند 2021

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

اخذ ویزای تحصیلی برای تحصیل حقوق در هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: