مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط کار ضمن تحصیل در هلند

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند

زندگی در هلند خیلی ارزان نیست، اما بدون سرقت از بانک نیز می‌توانید در هلند زندگی کنید. در حالیکه هزینه‌های زندگی در هلند، 4.25% بالاتر از ایالات متحده‌ی آمریکاست، اجاره‌ ی خانه‌ها 13% کمتر است. متوسط درآمد سرانه در هلند، 25813 یورو و کمتر از متوسط سرانه‌ی درآمد 27410 یورویی OECD است. در حالیکه اجاره خانه‌ی ماهانه در آمستردام، ممکن است بین 1500 تا 2000 پوند بسته به مکان زندگی‌تان و نزدیکی به مرکز شهر باشد، شهرهای دیگر دور از پایتخت، مسکن را با قیمت پایین‌تر و غالباً با دسترسی بیشتر به فضاهای سبز ارائه می‌دهند. هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام میکنند، دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمیتوانید برای اجازه اقامت درخواست دهید. شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید.

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند.

قوانین کار دانشجویی در هلند

ورود به بازار کار در کشور هلند و داشتن شغل نیمه وقت در هلند، امری نرمال است که اکثر دانشجویان بین المللی انجام می دهند. دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا و یا کشور سوئیس هستند، نیازی به داشتن مجوز کار ندارند اما شهروندان سایر کشورها، برای کار کردن در هلند باید مجوز های لازم را دریافت کنند. گرفتن مجوز های کار به عهده ی کارفرما می باشد و باید از 5 هفته قبل از شروع به کار کردن، مجوزها صادر شده باشد. اجازه کار دانشجو در تمام ماه های سال 16 ساعت در هفته است به جز ماه های ژوئن، جولای و آگوست که دانشجو اجازه کار تمام وقت را دارد. پس از دریافت مجوز های اولیه برای کار توسط کارفرما، دریافت کارت بیمه نیز الزامی است. با داشتن مجوز های اجازه کار در اروپا و داشتن کار فرما، دیگر شرطی برای کار کردن دانشجو ها وجود ندارد و متقاضی می تواند به کار مشغول شود. در کارهای نیمه وقتی که دانشجویان انجام می دهند، تسلط به زبان هلندی ملاک نیست و با دانش زبان انگلیسی می توان به کار مشغول شد، اما مسلط بودن به این زبان می تواند امتیاز ویژه ای محسوب شود.

حقوق کار ضمن تحصیل در هلند

میزان درآمد و دست مزد دانشجویان شاغل در کار های نیمه وقت در هلند بستگی به نوع شغل و میزان ساعات کار در هفته دارد. عموما دانشجویان هلند در هفته، 16 ساعت مجاز به کار کردن هستند که در ازای هر ساعت کار بین 11 تا 14 یورو دریافت می کنند که همانطور که ذکر شد نسبت به نوع کار و سختی آن این مبلغ متفاوت است. در آمد دانشجویان در ماه طبق آخرین آمار 570 یورو در ماه می باشد. اگر درآمد شما از 6,475 یورو در سال تجاوز نکند، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد ندارید. درآمد بیشتر از این مبلغ شامل مالیات 36 درصدی برای شخص خواهد شد. کار های دانشجویی، یا مشاغل خارج از دانشگاه هستند که در هلند اکثراً پیشخدمتی در رستوران، تحویل دهنده در سوپر مارکت یا فست فودها، آشپز، خانه داری، تدریس در منزل، منشی، مشاغل فناوری اطلاعات در شرکت های فنی یا نوپا، مشاغل تفریحی و کار با رسانه ها است یا مشاغل درون دانشگاهی هستند که شامل طراحی دوره ها یا دوره های آموزشی، کمک های پژوهشی، کمک های دانشجویی می باشد.

درآمد متوسط در هلند

طبق اعلام Centraal Planbureau (CPB) در سال 2020 درآمد ناخالص متوسط برای شخصی که در هلند مشغول به کار (تمام وقت) است، سالانه 36.500 یورو و یا 2.816 یورو ناخالص در ماه است حقوق و دستمزد می تواند بسیار متفاوت باشد زیرا تحت تأثیر سن، سختی کار، تجربه حرفه ای و ساعات کار قرار دارد.

متوسط حقوق در هلند براساس سن:

متوسط حقوق در هلند
گروه سنی درآمد سالانه (ناخالص)
15 – 25 سال
10.600 یورو
25 – 45 سال A36.400 یورو
45 – 65 سال
42.400 یورو
65 سال +
24.900 یورو

اجازه کار همسر دانشجو در هلند

افراد متاهلی که در هلند دانشجو هستند می توانند برای خانواده ی خود ویزای الحاق در خواست دهند. منظور از خانواده همسر و فرزند متقاضی می باشد که سن همسر باید حداقل 21 سال باشد. دانشجویانی که از ایران برای تحصیل در هلند درخواست می دهند بهتر است که ابتدا کارت اقامت هلند خود را دریافت کنند و سپس ویزای الحاق برای خانواده خود را درخواست دهند تا ریسک ریجکت شدن ویزا کاهش پیدا کند. عموما افراد پس از 3 الی 4 ماه می توانند برای خانواده خود درخواست الحاق دهند. در مورد اجازه کار برای همسر نیز، اگر متقاضی شهروند اتحادیه اروپا نباشد برای کار باید مجوز کار را دریافت کند و مقدار ساعت کاری نیز همانند شخص دانشجو می باشد.




هزینه زندگی در کشور هلند

اگر به عنوان دانشجو به کشور هلند سفر می کنید، حتما به ذهنتان رسیده است که هزینه های زندگی در هلند چقدر است. در این قسمت به بررسی هزینه های زندگی یک دانشجو در کشور هلند می پردازیم. اما این نکته را به یاد داشته باشید که اطلاع دقیق از هزینه های زندگی تا حدودی ممکن نیست، زیرا هزینه های زندگی هر فرد متفاوت است و به سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. در زیر عمده هزینه های زندگی یک دانشجو در هلند را مشاهده می کنید.

اجاره منزل یا خوابگاه (400 الی 600 یورو)

این بدیهی است که بیشترین هزینه شما مربوط به هزینه اجاره منزل یا خوابگاه خواهد بود و بستگی به مکانی که در هلند هستید، دارد. هزینه اجاره منزل و یا خوابگاه در هلند بین 400 الی 600 یورو برای دانشجو هزینه دارد. این میزان هزینه مربوط به پایتخت هلند شهر آمستردام است که این میزان برای شهر های دیگر کشور کمتر می باشد. آمستردام گرانترین شهر هلند می باشد.

مواد غذایی (100- 125 یورو در ماه)

این میزان البته در افراد مختلف و جایی که شما می خواهید برای خرید انتخاب کنید، متفاوت است. در مقایسه با برخی از کشورها، این قیمت ها ممکن است عادی، بالا یا پایین به نظر برسند.

حمل و نقل (25-50 یورو در ماه)

اکثر شهروندان کشور هلند، از دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه استفاده می کنند به طوری که تعداد دوچرخه های این کشور از افراد این کشور بیشتر است. اکثر دانشجو ها نیز برای پایین آوردن هزینه های خود از دو چرخه استفاده می کنند. 25 الی 50 یورو در هر ماه برای یک دانشجو می تواند هزینه استفاده از قطار، تراموا و یا اتوبوس باشد.

بیمه درمانی (39.33 یورو ماه)

هزینه بیمه های دانشجویی در هر ماه نیز بین 33 تا 39 یورو برای شما هزینه دارد.

در مجموع برای یک زندگی ساده و بدون تجملات و هزینه های اضافی، در هر ماه بین 600 الی 700 یورو در هر ماه هزینه زندگی خواهید داشت.

سایت های کاریابی در هلند

در اروپا اکثر افرادی که متقاضی کار هستند، عموما به سایت های کاریابی، روزنامه ها و مجلات، شبکه های اجتماعی و غیره سر می زنند تا موقعیت های کاری و کارفرمایانی که نیازمند نیروی کار هستند را پیدا کنند و نسبت به شرایط، کار خود را بیابند. همانطور که گفته شد، روش های پیدا کردن کار متنوع است اما، استفاده از سایت های کاریابی در همه جای دنیا بهترین راه رسیدن به شغل مورد نظر است. در جدول زیر نام تعدادی از برترین سابت های کاریابی در هلند را مشاهده می کنید:

  • Indeed
  • Together Abroad
  • Klaverwerk
  • Expatax
  • Graduateland
  • Amazon jobs
  • Takeda
  • Monster
  • Glassdoor
  • Jobs in Amsterdam

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند و دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیت بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

شرایط کار ضمن تحصیل در هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: