مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ارشد River Delta Development در دانشگاه HZ

ارشد River Delta Development در دانشگاه HZ

دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، یک دوره‌ی تحصیلی مشترک و منحصربه‌فرد است که توسط سه دانشگاه علمی کاربردی با تخصص ویژه در شاخه‌ی آب برگزار می‌شود: دانشگاه علوم کاربردی HZ (مناطق ساحلی)، دانشگاه علوم کاربردی ون هال لارنشتاین (سیستم‌های رودخانه‌ای) و دانشگاه علمی کاربردی روتردام (آب‌های شهری).

تسهیل‌کننده‌های تغییر در مناطق دلتا در هلند

دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development، دانشجویان را به‌عنوان تسهیل‌کننده‌ی تغییر برای دلتای رودخانه آموزش می‌دهد. در همه‌ی جای دنیا، شهرنشینی و تغییرات آب و هوایی، این مناطق حاصل‌خیز و دارای ارزش اکولوژیکی را مورد آسیب جدی قرار داده است. چالش در اینجا، کاهش آسیب‌پذیری دلتاهای رودخانه‌ها در عین افزایش همزمان فرصت‌های توسعه‌ی اقتصادی و اکولوژیکی سالم است. در دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development، این تحولات به‌صورت انتقال دیده می‌شود: تغییرات پیشرونده، پیچیده و سازگاری در سیستم‌های دلتای رودخانه‌ای که به متخصصانی نیاز دارد که بتوانند به‌شکل موثری در آن مداخله کنند. این انتقال‌ها به راه‌حل‌های نوآورانه، چندرشته‌ای و جامع‌نگر نیاز دارد. به متخصصان دلتایی نیاز است که نه‌فقط دارای دانش نسبت به سیستم‌های دلتای رودخانه‌ای می‌باشند (سواحل، دریا و رودخانه) و از آخرین تحولات این شاخه نیز آگاه هستند، بلکه از مهارت‌های تحقیقاتی و ارتباطی لازم برای کمک به این انتقال‌ها نیز برخوردار می‌باشند. موضوع اصلی دوره‌ی کارشناسی ارشد توسعه‌ی دلتای رودخانه این است: انتقال دلتاها: از مدیریت در مقیاس بزرگ به سازگاری پایدار.

دلتای هلند به‌عنوان یک نمونه

دانشگاه‌های علمی کاربردیHZ ، ون هال لارنشتاین و روتردام، برای چند سال در مرکز تخصصی فن‌آوری دلتا همکاری می‌کنند و تخصص مکمل خود را در رشته‌‌های مناطق ساحلی، سیستم‌های رودخانه‌ای و آب‌های شهری برای تشکیل دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development با هم ترکیب می‌کنند. این دوره، بینش لازم را در مورد نحوه‌ی عملکرد سیستم‌های مختلف، نحوه‌ی ارتباط آن‌ها با یکدیگر و عملکرد دلتا به‌عنوان یک سیستم منسجم، فراهم می‌کند. با تمرکز (و کار کردن، در صورت انتخاب)، در حوزه‌‌ی بین‌الملل، می‌آموزید که چگونه این دانش را در دلتاهای سراسر جهان به‌کار بگیرید.

دانشجویان غیر منطقه‌ی اقتصادی اروپا یا دانشجویانی که دوره‌ی کارشناسی ارشد خود را در هلند گذرانده‌اند، شهریه‌ی این موسسه را پرداخت می‌کنند. برای دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development، این مبلغ برای کل دوره‌ی کارشناسی ارشد، 12000 یورو تعیین شده است.




شرایط پذیرش در هلند

به‌منظور واجد شرایط شدن برای شرکت در دوره‌ی کارشناسی ارشد River Delta Development، متقاضیان باید دارای مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن از یک دانشگاه معتبر (علوم کاربردی) یا یک موسسه‌ی دانشگاهی معتبر در یک رشته‌ی مرتبط با دوره‌ی کارشناسی ارشد (نسخه‌ی معتبر مدرک تحصیلی به‌همراه سوابق رسمی تحصیلی) باشند. دوره‌ی کارشناسی ارشد Delta Development River، یک دوره‌ی مشترک است که توسط سه دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌شود. انگیزه‌نامه و مصاحبه‌ی ورودی در کمیته‌ی پذیرش نیز بخشی از فرایند انتخاب است. دفتر دانشجویی HZ در این مورد به شما اطلاع‌رسانی خواهد کرد. اگر انگیزه‌نامه و مصاحبه‌ی ورودی شما، هر دو مثبت ارزیابی شود، تائیدیه‌ی پذیرش برای شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید از این تائیدیه، برای درخواست کمک‌های مالی تحصیلی مورد نیاز خود استفاده کنید.

انگیزه‌نامه و مصاحبه‌ی ورودی برای تحصیل در هلند

دانشجویان را بر اساس چند معیار انتخاب می شوند، این معیار‌ها را باید در انگیزه‌نامه‌ی خود (به‌زبان انگلیسی) که 750 کلمه است، بیان کنید:

  • علاقه و دانش خود در مورد دلتاهای رودخانه‌ای و اهداف شما برای شرکت در این دوره‌‌ی کارشناسی ارشد.
  • ظرفیت خود برای تامل در دانش و مهارت‌های فعلی‌تان
  • ظرفیت شما برای تبدیل شدن به یک تسهیل‌کننده‌ی تغییر- تمایل خود را برای اعمال تغییر، نوآوری و خلاقیت در فرایندهای پیچیده نشان دهید.
  • مصاحبه‌ی ورودی درمورد اهدافی است که شما براساس سابقه‌ی خود تعیین کرده‌اید و علاقه و دانش شما را در مورد دلتاهای رودخانه‌ای نشان می‌دهد. همچنین از شما انتظار داریم که راجع‌به یک مورد دلتای رودخانه‌ای، یک ارائه‌ی آسانسوری (Elevator Pitch) بدهید. مصاحبه‌ی ورودی به زبان انگلیسی خواهد بود تا تسلط شما به زبان انگلیسی ارزیابی شود.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: