مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در هلند 2023

هزینه ی تحصیل در هلند 2023

اگر قصد تحصیل در هلند را دارید، در این مقاله هزینه های محل اقامت، شیوه زندگی و گزینه های کمک مالی رابررسی می کنیم. هزینه تحصیل در هلند چقدر است؟ اگر علاقه مند به تحصیل در هلند هستید، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که هزینه چیزی چقدر است. این راهنمای ضروری هزینه های هر جنبه از زندگی دانشگاهی را برای اطمینان از اینکه همه چیز را تحت پوشش دارید، تجزیه  و تحلیل می کند.

توجه داشته باشید که قیمت ها و نرخ های ارز با زمان انتشار مطابقت دارد و ممکن است الان که این متن میخوانید با آنچه در اینجا نشان داده شده است متفاوت باشد.

هزینه های تحصیل در هلند 2023

برای دانشجویان هلند، سایر کشورهای اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، سوئیس یا سورینام، شهریه دانشگاه می تواند بین 1000 تا 2000 یورو در سال برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باشد. اینها اغلب به عنوان شهریه های قانونی در وب سایت های دانشگاه اعلام  می شود. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا یا کشورهای منطقه اقتصادی اروپا گاهی دو یا  سه برابر مبلغ همتایان خود در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا پرداخت می کنند. این مبلغ  می تواند تا 15000 یورو در سال باشد، اما بسته به نوع  موسسه، مدرک، نوع مجوز اقامت، سابقه تحصیل قبلی و فرصت های بورسیه متغیر است. هزینه تحصیل در هلند در مقطع تکمیلی بسته به دوره ممکن است تا 20000 یورو هم باشد. ممکن است هزینه درخواست نیز وجود داشته باشد که با توجه نوع  برنامه یا دوره آموزشی 50-100 یورو است.

دوره لیسانس در هلند چهار سال طول می کشد، بنابراین دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا باید در مجموع تا 8000 یورو برای شهریه دانشگاه هزینه کنند، در حالی که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / EEA باید حدود 45000 یورو بپردازند. دانشگاه های خصوصی (particuliere scholen) که شامل دانشکد های بازرگانی هستند که برنامه های کارشناسی و MBA را اجرا می کنند، گران تر هستند و می توانند برای یک دانشجو تا 30000 یورو برای دوره کامل تحصیل هزینه داشته باشند.

هزینه ی محل اقامت در هلند 2023

گزینه های مختلفی در مورد اجاره وجود دارد، اما با توجه به مکانی  که در آن اقامت دارید با در نهایت انتظار پرداخت تا 1000 یورو در ماه را داشته باشید. اگر بتوانید با شخص دیگری مشترکا از آن استفاده کنید ، کرایه می تواند تا حدود 1600 یورو در ماه افزایش یابد. خوابگاه دانشگاه نیز در دسترس است، اما با توجه به مکانی  که  تحصیل می کنید، ممکن است بسیار محدود باشد. هزینه اقامت دانشگاه معمولا بین 350 تا 600 یورو در ماه است. باید میانگین هزینه های آب و برق را در نظر بگیرید، که در صورت عدم احتساب، بالغ بر 200 یورو در ماه می شود.


هزینه های زندگی دانشجویی در هلند 2023

هزینه بسته اینترنت ماهانه به طور متوسط بین 30 تا 50 یورو در ماه است (تقسیم بین مستاجران) و میانگین قبض تلفن 15 یورو است. در هر ماه، دانشجویان  باید  انتظار داشته باشند که 30 تا 65 یورو برای کتاب ها و سایر مواد آموزشی هم هزینه کنند.

هزینه متوسط بلیط یک طرفه در حمل و نقل عمومی 3 یورو است یا اینکه می توانید یک بلیط ماهانه خریداری کنید که 35 تا 70 یورو در ماه هزینه دارد. سفر با دوچرخه یک روش بسیار محبوب برای رفت و آمد است، بنابراین ممکن است کرایه یا خرید دوچرخه در طول دوره تحصیلتان ارزشش را داشته باشد. همچنین یک کارت تخفیف دانشجویی برای بلیط قطار وجود دارد که 40 درصد تخفیف در سفرهای خارج از پیک به شما می دهد. یک لیتر بنزین 1.83 یورو قیمت دارد.

اگر تازه مشغول به تحصیل در هلند شده اید (یعنی شاغل نیستید) می توانید بیمه درمانی دانشجویی خصوصی دریافت کنید که به طور متوسط 40  یورو در ماه است. کسانی که کار را انتخاب می کنند، موظف به پرداخت بیمه پایه هلندی هستند که حدود 90 تا 110 یورو در ماه است، اما بخش بزرگی از آن اغلب با تخفیف مالیاتی بازگردانده می شود. در این بخش می توانید در مورد گزینه های موجود اطلاعات بیشتری هم کسب کنید.

میانگین خرید هفتگی در هلند به طور متوسط 50 یورو در ماه هزینه دارد. اما هزینه کمترهم امکان پذیر است زیرا مجموعه خوبی از سوپرمارکت های ارزان مانند Lidl، Aldi و Albert Heijn وجود دارد. هزینه یک وعده غذایی در رستوران 15 یورو و متوسط بهای  بلیط سینما 12 یورو است. یک مکدونالد بزرگ 4.50  یورو، میانگین ماهیانه عضویت در باشگاه 30 هم یورو می باشد. 

وام دانشجویی در هلند 2023

دولت هلند یک برنامه مالی دانشجویی (studiefinciering) برای کمک به دانشجویان برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی دارد که می تواند شامل حمل و نقل عمومی رایگان، کمک های بلاعوض برای دانشجویانی که  خانواده های کم درآمد دارند تا وام های دانشجویی با نرخ بهره پایین و گزینه های بازپرداخت معتبر باشد. این گزینه ها معمولاً محدود به دانشجویان هلندی است، با این حال، دانشجویان غیر هلندی هم در صورتی که تابعیت اتحادیه اروپا یا مجوز اقامت نوع II ،III یا IV را داشته باشند گاهی اوقات واجد شرایط هستند.

همچنین طیف وسیعی از بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی  وجود دارد که بسیاری از آنها توسط خود دانشگاه ها ارائه می شوند. بسیاری از کافه ها، رستوران ها، موزه ها و سینماها به ویژه در شهرهایی که مملو از دانشجو هستند تخفیف های دانشجویی میدهند. بیشتر آنها از شما مدرکی برای اثبات تحصیل در موسسه یا دانشگاه درخواست می کنند، اما ارزش آن را نیز دارد که روی کارت شناسایی دانشجویی خارجی (ISIC) که شامل تخفیف دانشجویی در سراسر جهان میشود، سرمایه گذاری کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: