مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
پذیرش تحصیلی هلند

پذیرش تحصیلی هلند

زندگی در هلند خیلی ارزان نیست، اما بدون سرقت از بانک نیز می‌توانید در هلند زندگی کنید. در حالیکه هزینه‌های زندگی در هلند، 4.25% بالاتر از ایالات متحده‌ی آمریکاست، اجاره‌خانه‌ها 13% کمتر است. متوسط درآمد سرانه در هلند، 25813 یورو و کمتر از متوسط سرانه‌ی درآمد 27410 یورویی OECD است. در حالیکه اجاره خانه‌ ماهانه در آمستردام، ممکن است بین 1500 تا 2000 پوند بسته به مکان زندگی‌تان و نزدیکی به مرکز شهر باشد، شهرهای دیگر دور از پایتخت، مسکن را با قیمت پایین‌تر و غالباً با دسترسی بیشتر به فضاهای سبز ارائه می‌دهند. هرساله دانشجویان بین المللی زیادی برای تحصیل در هلند به دلیل کیفیت بالای آموزش، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام می کنند، دریافت و شرایط گرفتن ویزا بستگی به این دارد که دانشجو شهروند اتحادیه اروپا است یا خیر.

اگر شهروند یک کشور غیر اتحادیه اروپا یا سوییس هستید و قصد دارید بیش از سه ماه در هلند بمانید موظف به اخذ اجازه ی اقامت برای تحصیل در هلند هستید. ورود به هلند با ویزایی صحیح بسیار مهم است، اگر با ویزای اقامت کوتاه مدت وارد شوید نمی توانید برای اجازه ی اقامت درخواست دهید، شما تا 5 روز بعد از ورود به هلند باید برای اخذ اجازه ی اقامت درخواست دهید .پس از پایان دوره ی تحصیل شما می توانید برای اخذ اقامت 5 ساله در خواست دهید ولی لازم است قرار دادی با صاحب کار خود برای این منظور ارائه دهید. بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. اتباع اتحادیه اروپا /EEA و اتباع سوئیس اجازه کار با ساعت نامحدود دارند.دانشجویان خارجی (غیراتحادیه اروپا/EEA/ سوئیس) با اجازه اقامت معتبر مجاز به کار یا کار تمام وقت فصلی در ماه جون، جولای و آگوست یا کار نیمه وقت حداکثر شانزده ساعت در هفته هستند.

شرایط تحصیل در هلند در مدارس

شرایط تحصیل در هلند در مدارس این کشور برای سطح های ابتدایی و دبیرستان امکان پذیر می باشد. محتویات و ساختار برنامه ی تحصیلی شما ممکن است با آن چه در برنامه تحصیلی شما وجود دارد، متفاوت باشد. مدارس پیش ابتدایی و ابتدایی از سن 6 سالگی در این کشور شروع می شود و به مدت 6 سال طول خواهد کشید، بعد از این مقطع دانش آموزان بایستی وارد مقطع دبیرستان شوند. دانش آموزان می توانند وارد مدارس فنی حرفه ای شوند که تا 4 سال می تواند به طول بی انجامد. سایر دانش آموزان باید 5 سال تحصیلات خود را در دبیرستان بگذرانند تا بتوانند دیپلم خود را از این کشور اخذ نمایند. بعد از دیپلم نیز دانش آموزان باید یک سال آموزش مقدماتی دانشگاه را سپری کرده تا واجد شرایط ورود به دانشگاه شوند. اگر چه زبان انگلیسی در هلند به خوبی صحبت می شود، اما برای مدارس این کشور، بایستی دانش آموزان تسلط کامل بر زبان هلندی را داشته باشند.

در کشور هلند بعضی از مدارس خصوصی وجود دارند که به زبان انگلیسی هستند و در حدود 16،000 یورو تا 18،000 یورو برای دانش آموزان هزینه خواهند داشت. همچنین دانش آموزان نیاز به سرپرستی دارند که باید همراه آن ها به کشور هلند بیایند. علاوه بر سطح آموزشی و برنامه های تفریحی و آموزشی فوق درسی، منشور اخلاقی نکته قابل توجهی است که در مدارس هلند رعایت می شود. تمامی افراد از حیث نظر کلاس، ثروت، وضعیت، جنسیت و نژاد در یک ارزشی انسانی قرار خواهند داشت.

شرایط تحصیل در مدارس هلند 2021
مقطع طول دوره زبان در کالج دولتی زبان در کالج خصوصی نیاز به سرپرست
مقطع ابتدایی
6 سال هلندی - دارد
فنی حرفه ای 4 سال هلندی انگلیسی دارد
دبیرستان
5 سال هلندی انگلیسی دارد
پیش دانشگاهی یک سال هلندی انگلیسی ندارد

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی از شرایط و قوانین خاص خود پیروی می کند. لیسانس در هلند چهار سال به طول می انجامد. برای ورود به مقطع کارشناسی باید گفت که در طول سال دانشجویان بین المللی در سال 5 نوبت می توانند اقدام به ثبت کنند. دانشجویان برای ثبت نام در مقطع لیسانس باید مدارک و شرایط لازم را داشته باشند. اولین مدارک، مدارک تحصیلی شامل دیپلم 12 ساله و ریز نمرات دانشجو است. مورد بعد را می توان نوع زبان تدریس در دانشگاه نامید. تحصیل در دانشگاه های هلند به زبان انگلیسی است و برای پذیرش باید سطحی از زبان افراد ارائه شود. افراد برای تحصیل در مقطع کارشناسی نیاز است که مدرک زبان آیلتس با نمره 6 را ارئه بدهند. دانشجویانی که سن آن ها کمتر از 22 سال می باشد، می توانند با ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 نیز اقدام بفرمایند. شرط دیگر معدل دانشجویان می باشد که باید بالای 14 باشد. 

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی
عنوان پذیرش لیسانس در هلند
مدارک جهت پذیرش
مدارک تحصیلی ( دیپلم 12 ساله )+ مدارک زبان
نمره زبان آیلتس 6.0
معدل 
13 به بالا
طول دوره 
4 سال




شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد نیز از قواعد خاص خود پیروی می کند و برای دانشجویان بین المللی این امکان در دسترس هست. طول دوره مدت تحصیل کارشناسی ارشد بین 1.5 سال تا 2 سال می باشد. مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی مدارک تحصیلی شامل دیپلم 12 ساله و مدرک لیسانس، مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 است. همچنین معدل متقاضی باید بالای 14 باشد و انگیزه نامه خود را نیز ارائه دهند. همچنین یکی از شرایط تحصیل در هلند، داشتن سابقه کاری مدیریتی می باشد. قابل ذکر است که دانشجویان هنگام تحصیل اجازه ی کار تا 16 ساعت در هفته را دارند. کسانی که مدرک لیسانس را دارا می باشند یا قصد تحصیل در فوق لیسانس مجدد را دارند، می توانند در دوره های یک ساله فنی حرفه ای به نام تاپ آپ تحصیل نمایند. این دوره ها برای پیدا کردن کار در هلند بسیار ارزشمند می باشد. همچنین یکی دیگر از بهترین شرایط تحصیل در هلند، داشتن کالج مرتبط در کشور اتریش می باشد، به این صورت که دانشجویان بین المللی بعد از یک ترم تحصیلی می توانند درخواست انتقالی به دانشگاه های کشور اتریش را بدهند.

شرایط تحصیل در هلند در مقطع کارشناسی ارشد
عنوان پذیرش لیسانس در هلند
مدارک جهت پذیرش
 دیپلم 12 ساله + مدرک لیسانس
نمره زبان آیلتس 6.5
معدل 
13 به بالا
انگیزه نامه
می خواهد
سایر موارد
داشتن سابقه کاری + امکان کار دانشجویی وجود ندارد
طول دوره
1.5 الی 2 سال

شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری

شرایط تحصیل در هلند در مقطع دکتری برای دانشجویان بین المللی که دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، امکان پذیر است. روند اخذ پذیرش تحصیل در مقطع دکتری در هلند اینگونه می باشد که اشخاص باید با در دست داشتن سوابق تحصیلی خود جهت اخذ استاد راهنما برای تحصیل در دکتری، مدارک خود را به دانشگاه های این کشور ارسال بنمایند. چنانچه دانشجویان بتوانند موفق به اخذ نامه ی استاد راهنما شوند، می توانند تحصیل خود را شروع کرده و سپس بعد از آن شروع به تحقیقات خود در زمینه پایان نامه نمایند. در انتها الزامی است که برای فارغ التحصیل شدن، دانشجویان بایستی از پایان نامه ی خود دفاع کنند. همچنین با امکانات موجود از شرایط تحصیل در هلند، این امکان وجود دارد که دانشجویان در مقطع موفق به اشتغال در دانشگاه شوند و هزینه های تحصیلی خود را تامین نمایند.

شرایط تحصیل در هلند به همراه بورسیه تحصیلی

شرایط تحصیل در هلند در مقاطع مختلف تحصیلی این شرایط را برای افراد به وجود می آورد تا بتوانند از امکانات بورسیه تحصیلی که دولت در اختیار دانشجویان قرار داده است. به طوری کلی شرایط تحصیل در هلند برای تمام دانشجویانی که از طریق تحصیل اقدام می نمایند و در طول مدت دوره خود زبان هلندی را فرا می گیرند، تحصیل برای آن ها به صورت رایگان می باشد. اخذ بورسیه ی تحصیلی در مقطع دکتری در هلند نیز برای دانشجویان که نمره زبان بسیار خوب و معدل بالا دارند، امکان پذیر است. از میان دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی را ارائه می دهند می توان به دانشگاه آمستردام، دانشگاه اوترخت، دانشگاه دولتی هلند و دانشگاه لیدن اشاره کرد.

بورسیه تحصیلی هلند
عنوان مبلغ بورسیه
(یورو)
دانشگاه آمستردام
4.500 الی 6.000
دانشگاه اوترخت 10.000 الی 12.000
دانشگاه دولتی هلند
4.000 الی 6.000
دانشگاه لیدن
9.000 الی 14.000

شرایط تحصیل در هلند و هزینه های تحصیل و زندگی در هلند

تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی با توجه به رشته انتخابی و دانشگاه های مختلف می تواند هزینه های مختلفی را در مقاطع تحصیلی انتخاب شده در بردار داشته باشد. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در مقطع لیسانس می تواند عددی بین 8000 الی 10.000 یورو در سال باشد. همچنین هزینه های تحصیل در رشته های فوق لیسانس 12.000 الی 13.000 یورو می باشد. اما در برخی از رشته های تحصیلی که در زیر شاخه های گروه رشته MBA قرار می گیرد می تواند هزینه ای حدود 13.000 الی 16.000 یورو نیز داشته باشد. همچنین هزینه تحصیل در هلند با دوره های فنی یک ساله که به آن اشاره شد، می تواند مبلغی حدود 12.000 الی 13.000 یورو است. هزینه های زندگی در هلند نیز نسبت به کیفیت و سطح بالای زندگی در این کشور متناسب می باشد. به طور کلی، هزینه های زندگی در هلند 80 درصد گران تر از ایران، همچنین هزینه های اجاره در هلند 145 درصد گران تر از هزینه های اجاره در ایران است. 

شرایط تحصیل در هلند و بررسی ویزای همراه

شرایط تحصیل در هلند برای آن دسته از دانشجویان قصد الحاق همراه به خود را دارند مناسب است و این افراد می توانند از امکان فراهم شده توسط دولت برای الحاق همراه استفاده نمایند. بنابراین آن دسته از دانشجویان بین المللی که شرایط تحصیل در لیسانس و فوق لیسانس در هلند را دارند، می توانند بعد از حدود 1 الی 3 ماه از اقامت خود در هلند و بعد از ثبت نام حضوری در دانشگاه این کشور، به راحتی واجد شرایط درخواست الحاق می باشند. همچنین نیاز است فرد همراه برای طول اقامت خود در خاک هلند مقداری از تمکن مالی در حساب بانکی خود نشان دهد. همچنین شرایط منع کار دانشجویی برای فرد همراه هم قابل اجرا است. در صورتی که فرد همراه بتواند از یک شرکت در هلند پیشنهاد شغلی را دریافت کند مانعی برای کار ندارد. همچنین همراه فرد دانشجو از امکاناتی مانند اجازه تحصیل در خاک هلند را دارد.

شرایط تحصیل در هلند و دانشگاه های برتر هلند

دانشگاه های هلند در گروه برترین دانشگاه های دنیا قرار می گیرند، علی الخصوص که تحصیل در هلند برای دانشجویان بین المللی جذابیتِ بیشتری پیدا کرده است، زیرا شانس اخذ ویزای تحصیلی هلند بسیار بالا است، در رتبه بندی Times Higher Education برای سال 2021، 13 دانشگاه هلند در میان 250 دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته اند. پنج دانشگاه برتر برای تحصیل در هلند عبارتند از:

  • دانشگاه واخنینگن
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه لیدن
  • دانشگاه اراسموس روتردام
  • دانشگاه اوتریخت

شرایط تحصیل در هلند و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی هلند

دانشجویان بعد از پذیرش از دانشگاه های هلند، نیاز است برای ورود به خاک این کشور ویزای تحصیلی خود را از سفارت این کشور اخذ نمایند. گفتنی است که علاوه بر نامه پذیرش دانشگاه که برای فرد دانشجو صادر شده است، لازم است تا سایر مدارکی که در قسمت زیر عنوان می شود را تهیه بفرمایند:

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم MVV
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  •  مدرک تحصیلی
  •  مدارک پزشکی در صورت نیاز
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • ترجمه ی کلیه مدارک به زبان Dutch


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
دانشگاه های شهر لاهه
دانشگاه های شهر لاهه

با داشتن گزینه های مختلفی برای تحصیل به راحتی میتوان فهمید چرا لاهه یکی از محبوب ترین شهرهای دانشجویی در هلند است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: