مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دندانپزشکی در هلند2020

تحصیل دندانپزشکی در هلند2020

هلند کشوری است که 95% از ساکنین آن می توانند به زبان انگلیسی تحصیل کنند، تحصیل پزشکی در هلند به زبان انگلیسی و هلندی آموزش داده می شود، تحصیل به عنوان یک پزشک عمومی در هلند سه مرحله دارد: تحصیل در مقطع کارشناسی (bachelor-BSc) به مدت سه سال، تحصیل در مقطع ارشد (MSc-Master of Science) به مدت سه سال و دوره ی آموزش عملی به مدت یک سال. در دو دانشگاه (خرونگین و ماستریخت)، دوره ی سه ی ساله ی اول به زبان انگلیسی ارائه داده می شود، اما دانشجویان باید در حین تحصیل زبان Dutch را نیز بیاموزند، زیرا این زبان بخشی از زبان دوره ی تحصیل پزشکی در هلند است و باید در آزمون نهایی بعد از فارغ التحصیلی در رشته ی پزشکی هلند شرکت کنید که به زبان Dutch است. دانستن زبان Dutch نه تنها برای ارتباط با بیماران لازم است، بلکه بدون آن نمی توانید فاز دوم تحصیل خود را تکمیل نمایید و در فاز آموزشی تحصیل پزشکی در هلند، دکترهای آینده در بیمارستان های هلند مشغول به کار می شوند ک دانستن زبان هلندی بسیار واجب و حیاتی است. یکی دیگر از چالش های پیش روی دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا برای تحصیل پزشکی در هلند، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند است، هزینه ی تحصیل پزشکی در هلند برای سال 2021/22 به صورت میانگین برای یکسال 32،000 یورو می باشد و این هزینه مشابه با تحصیل پزشکی در انگلستان است با این تفاوت که تحصیل پزشکی در هلند برای دانشجویان بین المللی و ایرانی در هلند آسان تر است. مدارک لازم برای تحصیل پزشکی در هلند بسیار سخت گیرانه هستند و دانشگاه ها تلاشی برای جذب دانشجو نمی کنند و به علاوه محدودیتی به نام Numerus Fixus نیز تعریف شده است و در یک زمان فقط می توانید برای یک دانشگاه اپلای کنید. برای اخذ ویزای تحصیل پزشکی در هلند، این خبر خوب را به شما می دهیم که ویزای تحصیلی هلند تضمینی است و می توانید تا 16 ساعت در هفته، همزمان با تحصیل کار کنید. برای تحصیل در رشته ی دندانپزشکی خبر ناراحت کننده این است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی نمی باشد، اما مدت زمان تحصیل در رشته ی دندانپزشکی مشابه با دوره ی پزشکی در هلند است.

پیشنهادی ویژه برای تحصیل دندانپزشکی در هلند 

با توجه به شرایط جدید تحصیل در هلند می توان با آیلتس ۶ می توان اقدام کنید. البته امکان تحصیل در هلند با نمره ی آیلتس 5.5 نیز وجود دارد، شما در یک کورس زبان ثبت نام می کنید و بعد از آنکه توانستید نمره ی زبان خود را بگیرید، می توانید تحصیل خود در رشته ی مورد نظرتان را آغاز کنید.

ویژگی های کورس زبان در هلند

  • امکان اخذ اقامت دانشجویی بدون نیاز به مدرک زبان با نمره ی بالا
  • کل شهریه در سال تنها در حدود هفت هزار یورو (هزینه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است)
  •  امکان کار تا 16 ساعت در هفته
  •  امکان اخذ اقامت برای شما و تمام خانواده شما بعنوان همراه
  •  اجازه ی کار تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی 
  • تحصیل در هلند بدون محدودیت سنی و شرط سنی خاص
  • امکان تحصیل رایگان فرزندانتان

شرایط عمومی تحصیل دندانپزشکی در هلند

مطالعه در هلند مشابه سایر برنامه های آموزشی و تحصیل در خارج از کشور از نظر مدت زمان است، که تفات هایی نیز دارد همانطور که در کشور ما ایران تحصیل دندانپزشکی 6 تا 7 سال طول می کشد در برنامه تحصیل دندانپزشکی در هلند نیز از نظر مدت زمان همینگونه است اما برنامه تحصیل دندانپزشکی در هلند به این صورت است که متقاضی پس از گذراندن دوره دیپلم ابتدا:

  • کارشناسی پزشکی در دندانپزشکی 3 سال
  • کارشناسی ارشد دندانپزشکی 3 سال
  • و آموزش عملی یا کلینیکال 1 سال، می باشد

برای تحصیل دندانپزشکی در هلند شما مستلزم قبولی در آزمون ورودی دانشگاه مورد نظر و کسب نمره A هستید، که شامل دروسی چون زیست شناسی، شیمی، دانش زبان و حتی ریاضی و فیزیک نیز می باشد.

نمره زبان برای تحصیل در هنلد (تحصیل دندانپزشکی در هلند)


اخذ ویزای تحصیلی هلند جهت تحصیل دندانپزشکی در هلند


هزینه های زندگی و تحصیل دندانپزشکی در هلند


مزایای تحصیل دندانپزشکی در هلند و مقایسه هزینه ها با انگلستان



نمره زبان برای تحصیل در هنلد (تحصیل دندانپزشکی در هلند)

با توجه به اینکه تحصیل دندانپزشکی هلند رقابتی استف شما باید از دانش زبان خوبی برخوردار باشید که در ابتدای امر جهت اخذ پذیرش نیازمند ارائه نمره آیلتس 6 هستید.

بطور مثال دانشگاه saxion هلند برای ورود شروط زبان زیر را اعمال می کند.  (تافل براساس مقاله و Toeic گذاشته نشود)

نمرات آزمون زبان انگلیسی
آیلتس تافل بر اساس مقاله تافل اینترنت TOEIC نمره کمبریج انگلیسی
5 500 60 600 161-154
5.5 525 70 620 168-162
6 550 79 670 175-169
6.5 575 90 720 184-176
7 600 100 780 190-185
7.5 625 113 790 199-191


اعتبار مدرک زبان دو سال است.

اخذ ویزای تحصیلی هلند جهت تحصیل دندانپزشکی در هلند

باتوجه به اینکه بیشتر دوره ها و رشته ها بیش از یک سال ادامه دارند، اکثر دانشجویان بین المللی نیاز به ویزای ورودی دارند که مجوز اقامت موقت یا یک اجازه ورود به کشور برای یک دوره شش ماهه صادر می شود که در کشور مبداء درخواست داده می شود و در کشور مبداء قابل تمدید است. که جهت اخذ ویزای تحصیلی شما باید:

  • شما باید یک گذرنامه معتبر داشته باشید
  • دارایی کافی یا تمکن مالی مناسب
  • تمام هزینه های مورد نیاز اعم از شهریه دانشگاه و… پرداخت شده باشد
  • نامه ی پذیرش دانشگاه


به طور کلی مجوز اقامت برای مدت، یک دوره تحصیلی دانشجویی ممکن است از 3 ماه و حداکثر 5 سال صادر شود. اگر دانش آموز مایل به تکمیل دوره ی آمادگی باشد، مدت آن به مدت ویزا اضافه می شود. اگر مدت تحصیل بیش از 5 سال طول بکشد، اجازه اقامت می تواند یک سال دیگر نیز تمدید شود. دانشجویان و متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در هلند باید هزینه تحصیل برای سال اول را قبل از شروع تحصیل پرداخت کنند. (مهلت تحویل پرداخت به دانشگاه بستگی دارد) برخی از دانشگاه ها اجازه می دهند که پرداخت چند هفته قبل از شروع دوره انجام شود، درحالیکه برخی ممکن است نیاز به پرداخت قبل از درخواست ویزای دانشجویی هلند را داشته باشند.

هزینه های زندگی و تحصیل دندانپزشکی در هلند

به طور کلی هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند با توجه به کشور مبداء شما (اروپا یا خارج از اتحادیه اروپا) به طور متوسط از سالی 20000 تا 25،000 هزار یورو بوده و هزینه های زندگی باتوجه به سلیقه و سبک زندگی دانشجو ماهیانه 1،000 تا 1،200 یورو شامل هزینه ی اسکان، غذا و بیمه درمانی می باشد. که برای کاهش هزینه ها هنگام تحصیل دندانپزشکی در هلند دانشجویان می توانند برای بورسیه تحصیلی یا پیدا کردن شغل نیمه وقت اقدام کنند.

هزینه تحصیل برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد (تحصیل دندانپزشکی در هلند)

دانشگاه های دولتی هلند دارای دو نوع هزینه های تحصیلی، قانونی و نهادی هستند. هزینه های قانونی یک مقدار ثابت تعیین شده توسط دولت هلند برای همه دانشگاه ها می باشد. بیشتر دانشجویان هلند و سایرین باید این نوع هزینه ها را برای برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت کنند، اما هزینه های نهادی توسط دانشگاه ها تعیین می شود و برای دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا قابل اجرا است که به طور متوسط برای سال های اخیر بین 6،000 تا 25،000 یورو در سال معین شده اشت. هزینه های تحصیلی دانشگاه های خصوصی با هزینه تحصیلی دانشگاه های دولتی قابل مقایسه است، که معمولا دوره های آماده سازی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا یکسان است.

هزینه تحصیل در سال، یورو برای دانشجویان اتحادیه اروپا برای دانشجویان غیراتحادیه اروپا
دوره های آماده سازی (12ماه) 6000 تا 12000 6000 تا 12000
برنامه های کارشناسی (3-4سال) 2060 6000 تا 10000
برنامه های کارشناسی ارشد (1-2سال) 2060 7000 تا 20000

لطفا توجه داشته باشید که هزینه های تحصیلات معمولا شامل هزینه کتاب های آموزشی، لباس، کارآموزی و سایر هزینه های اضافی نمی شود. بسته به برنامه این هزینه های اضافی بین 500 تا 2000 یورو در سال است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در هلند و مقایسه هزینه ها با انگلستان

یکی از مزایای تحصیل دندانپزشکی در هلند با سایر رشته های مورد نظر در هلند این است که دانشجو پس از پایان تحصیل این امکان را دارد تا به مدت 6 ماه تا یک سال در کشور هلند اقامت داشته و دنبال کار بگردد، که با یافتن کار ویزای orientation دانشجو به ویزای کار تغییر می کند، تحصیل دندانپزشکی در هلند و آموزش عالی با کیفیت بالا گران و مستلزم هزینه ی قابل توجه است، با این حال تحصیل در هلند در مقایسه با کشورهای دیگر مانند انگلستان و ایالات متحده بسیار مقرون به صرفه است، بعنوان مثال، هزینه تحصیل در انگلستان از 15،000 یورو شروع می شود که سه برابر گرانتر از هلند می باشد. هزینه های زندگی در انگلستان نیز بالاتر است.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هفت دلیل برای تحصیل در هلند
هفت دلیل برای تحصیل در هلند

دانشجویان بین المللی از سراسر جهان برای تحصیل به هلند می آیند. در سال های 2014-2015، دانشجویان بین المللی از 154 کشور مختلف، عموماً آلمان، چین، بلژیک، ایتالیا و اسپانیا به این کشور آمدند. اغلب دانشگاه های هلندی انجمن های دانشجویان بین المللی داشته که به آن ...

بیشتر بخوانید
شهر لاهه
شهر لاهه

لاهه(دن هاگ) سومین شهر بزرگ هلند است، پارلمان این کشور در این شهر قرار دارد .همچنین با تدریس رشته های متنوع در هر دوره ی آموزشی، انتخابی مناسب برای دانشجویان سراسر دنیا است.اگرچه پارلمان در شهر لاهه قرار دارد و تصمیم گیری درباره ی آینده ی کشور در این شهر ا ...

بیشتر بخوانید
شهر روتردام
شهر روتردام

روتردام دومین شهر بزرگ هلند در استان هلند جنوبی است. بندر نوتردام که غالبا از آن به عنوان 'دروازه به اروپا' یاد میشود , و و یکی از بزرگترین بندرگاه ها در قاره ی اروپا است.بیش از 600000 نفر در این شهر زندگی میکند و بیش از 1میلیون نفر در این کلان شهر بزرگ هس ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: